Automobilio signalizacija: ką reikėtų žinoti ją renkantis?

Beveik kosminis klausimas: kokio lygio signalizaciją reikėtų montuoti automobilyje? Ar draudimas reikalauja tinkamo lygio signalizacijos mano automobiliui? Juk signalizacija yra tiesiog signalizacija, kokie dar lygiai?

Taip, signalizacijos lygių yra, ir jų dar visai nemažai: 4; 3; 3+; 2; 2+; 1; 1+. Ką jie reiškia, kuo skiriasi ir kodėl jums reikia tai žinoti, klausia projekto „Deals On Wheels LT“ autoriai.

Vagys atrakina bet kurias duris

Prieš pradedant reikštis visiems ekspertams ir kritikams iš karto sutinku su faktu, kad jei kažkas profesionalus (taip, vagys irgi yra savo srities profesionalai) norės pavogti jūsų automobilį, tai ir pavogs.

Nepriklausomai nuo signalizacijos, apsaugos lygio ir net jei mašinos gale sėdės piktas pitbulis. Ją vis tiek pavogs – su šuniu.

Įdomus faktas. Teko matyti profesionalių sistemų nulaužėjų darbą. Brangiausią GPS, įmontuotą į automobilį, jie nulaužė greičiau nei per dvi minutes, net neprisilietę.

Naudodami tik WI-Fi. Taigi, jei jau, žargonu kalbant, jūsų automobilis „užsakytas“ pas rimtus vyrukus, kurie žino ką daro, greičiausiai jokia sistema jums nepadės.

Tačiau, ką perkate ir už ką mokate, žinoti turbūt nepakenks. Apžvalgą pradėsime nuo pačio paprasčiausio 4 lygio.

4-asis lygis

Tai pats smulkiausias reikalavimas – nepriklausomas/gamyklinis imobilizatorius, automobilio raktelyje būna sumontuotas transporteris, kuris siunčia signalą automobiliui – gavęs signalą automobilis užsiveda.

Tokią sistemą nuo 1998 m. beveik visi automobiliai turi savo standartinėje įrangoje. Viskas.

Keliaujame lygiu aukščiau, kaip per RPG žaidimą.

3-asis signalizacijos lygis

Garsinė, kintamu kodu valdoma, automobilių sergėjimo sistema su sirena ir nepriklausomas/gamyklinis imobilizatorius.

Skirtumas nuo ketvirto lygio – papildomai įrengta garsinė saugos sistema, kuri pagal reikalavimą suveikia pažeidus saugojimo zoną, pavyzdžiui – atidarius duris.

Paprastai šis reikalavimas taikomas automobiliams, kurių vertė viršija 14 000 eurų. Kai kurie nauji automobiliai tai turi, bet jų jau mažuma.

Taigi čia pirmas laiptelis, kur prasideda papildomos išlaidos. Tokios įrangos kaina – 200-300 eurų ribose.

Kylame toliau: 2 – asis lygis

Būtina viena iš pateiktų sistemų: Sherlog Classic; Sherlog Mini; Altas 2; Altas GSM; Spotguard.

Kaip alternatyva gali būti montuojama: garsinė, kintamu kodu valdoma, automobilių sergėjimo sistema su tūrio jutikliais, sirena su autonominiu maitinimu ir su GSM-GPRS moduliu, kuris realiu laiku informuoja apie pavojų ir perduoda automobilio buvimo vietos koordinates.

Paprastai tariant, tai trečias lygis, tik prie jo pridedamas sekimo įrenginys realiu laiku su automobilio buvimo koordinatėmis.

Šie reikalavimai yra taikomi tik automobiliams, kurių vertė yra daugiau negu 40 000 eurų.

Tačiau, išleidžiant tokią sumą automobiliui, vienas kitas papildomas šimtas eurų neturėtų gąsdinti. Tokios sistemos kaina nuo 360 – 600 eurų.

Algirdas Venskus nuotr.

Paskutinis etapas: 1 lygis

Būtina viena iš pateiktų sistemų: Sherlog Premium; Sherlog Optimum; Shrelog Light.

Šios saugumo sistemos jau tikrai brangios. Tikrai paploninsite savo piniginę. Tačiau, perkant „super car“, jau neturėtų rūpėti apsaugos sistemų kaina.

Tiesa, jos dar turi ir abonementinį palaikymo mokestį, viso labo keliasdešimt eurų, bet vis tiek turi.

Esminis skirtumas lyginant su antruoju lygiu – sistema nuolat siunčia signalą tiesiai apsaugos bendrovei – 24/7 be sustojimo. Kaina: nuo 850 – 1650 eurų.

Praktiški patarimai

Pasidalinsiu patarimu: niekada nesirinkite apsaugos sistemos, neišsirinkę draudimo bendrovės, nes jų reikalavimai automobilio apsaugai gali smarkiai skirtis.

Tiesa, nepamirškite, kad tai – tik saugumo sistema, o ne garantija nuo vagystės. Tačiau vis tiek sumažina riziką. Sumažina, bet nepanaikina.

Komentuoti

Skaityti komentarus