„Bentley“ techniko paruošimas: sudėtingi egzaminai ir mokymasis visą gyvenimą

Įprasta manyti, kad norint tapti automobilių mechaniku, pakanka profesinio išsilavinimo, bet darbas eiliniame servise – tikrai ne kiekvieno siekiamybė.

Daugelis nori prižiūrėti prestižinius automobilius, o viena labiausiai automobilių profesionalų geidžiamų markių – ilgą sportinių ir prabangių modelių gaminimo patirtį turinti „Bentley“.

Kaip tampama aukščiausio lygio mechanikais ir kaip atrodo jų kasdienybė, pasakoja šiemet Vilniuje duris atvėrusio „Bentley“ automobilių pardavimo salono ir serviso atstovai.

Technikams – tęstiniai mokymai

„Bentley“ automobilių priežiūra reikalauja nepaprasto kruopštumo bei naujausių, specifinių žinių. Technikai, išgirdę kliento klausimą apie „Bentley“ automobilį, negali atsakyti „Nežinau“. Gamintojas skiria labai daug dėmesio jų mokymams ir egzaminavimui.

Taip užtikrinama, jog žmonės žinotų visas įmonės naudojamas technologijas ir naujienas ne tik apie šiuo metu gaminamus „Bentley“, bet ir nenaujus bei istorinius modelius – juk aptarnaujame ir juos“, – teigia „Bentley“ pardavimų vadovė Evelina Avina.

„Bentley“ servise Lietuvoje atliekami visi su šių automobilių priežiūra susiję darbai: ir reguliarus servisas, ir kosmetinis kėbulo remontas, ir įvairių detalių keitimas, o taip pat prižiūrimi ir istoriniai automobiliai. Čia taip pat bus aptarnaujami ir hibridiniai „Bentley“ automobiliai.

Norėdami gauti sertifikatą, patvirtinantį, jog yra kompetentingi prižiūrėti „Bentley“ automobilius, atstovybės technikai turėjo įdėti nemažai pastangų.

Vien patirties prižiūrint britiškus automobilius neužtenka: jie turėjo dvi savaites praleisti „Bentley“ gamykloje Kru mieste Jungtinėje Karalystėje, kur atliko 90 valandų darbo praktiką bei išlaikė 3 sudėtingus teorijos ir praktikos egzaminus. Dar prieš juos kiekvienas technikas turėjo išlaikyti ir 20 smulkių įskaitų.

Išlaikyti egzaminai dar neužtikrina darbo vietos. Kasmet rengiami papildomi mokymai nuotoliniu būdu ir kiekvienam technikui, norint išlaikyti savo kvalifikaciją, privaloma išlaikyti naują egzaminą. Be to, kiekvieną kartą bet kurios Europos šalies „Bentley“ atstovybės mechanikams susidūrus su neįprastu klausimu, visiems rengiami papildomi mokymai nuotoliniu būdu.

Lietuvoje yra kelios dešimtys „Bentley“ automobilių ir kiekvieno jų savininkas iki 2018 m. pradžios eiliniam servisui turėjo vykti į užsienį.

Dabar to daryti nebereikia – aukščiausios kokybės „Bentley“ reikalavimus atitinkančios kompiuterinės programos, testavimo ir kita serviso įranga jau yra Vilniuje, o jame dirba gamintojo patvirtintus sertifikatus turintys technikai.

Išskirtinio aptarnavimo tradicijos

Sportas yra aukščiausia automobilių gamintojų kartelė: čia išbandomos įvairiausios naujos technologijos, kurios, jeigu pasiteisina, perkeliamos į serijinę gamybą. „Bentley“ istorija yra neatsiejama nuo sporto – nuo pat įmonės įkūrimo 1919 m. gamintojo logotipą turintys automobiliai skynė pergales įvairiausiose lenktynėse.

Tai pastebimai kilsteli ir „Bentley“ darbuotojams keliamus reikalavimus.

Todėl ne veltui „Bentley“ taip pat garsėja išskirtine aptarnavimo kultūra bei profesionalumu. 2016 metais visame pasaulyje nuskambėjo istorija, kai dėl smulkaus automobilio remonto „Bentley“ mechanikas iš Didžiosios Britanijos atskrido net į Mongoliją.

Billas Cleyndertas su 1924 m. „Bentley Super Sports“ dalyvavo istorinių automobilių ralyje Pekinas–Paryžius ir važiuojant Mongolijoje netikėtai sulūžo jo vairuojamo modelio rato guolis. B. Cleyndertas turėjo dvi dienas – Mongolijos sieną kirsti ne taip paprasta, tad tą jis turėjo padaryti su visa apie 100 ralio dalyvių grupe.

O su nevažiuojančiu automobiliu, kuriam reikalingą detalę gauti pačioje Mongolijoje neįmanoma, to nepadarysi.

„Bentley“ specialistas Williamas Medcalfas prieš ralį atliko B. Cleynderto automobiliui techninį aptarnavimą, padėjo jį paruošti ilgiems, daugiau nei 13 tūkst. km iššūkiams ir nedvejodamas atsiliepė į savo kliento skambutį.

Jis pasiėmė 87 svarų vertės detalę, tą pačią dieną nuvyko į Hitrou oro uostą ir išskrido į Pietų Korėją. Iš ten kitos dienos vidurnaktį atsidūrė Ulan Batore, Mongolijos sostinėje.

Oro uoste „Bentley“ technikas išsinuomojo keturiais ratais varomą visureigį ir visiškoje tamsoje, rečiausiai pasaulyje gyvenamoje valstybėje, pasileido į beveik 500 kilometrų kelionę žinodamas tik B. Cleynderto buvimo koordinates Gobio dykumoje.

Kaip pasakojo technikas, Mongolijos keliais važiuoti yra labai sudėtinga: vietomis jie būna užpustomi ir nematomi, tad patekus į bekelę tenka orientuotis ir bandyti rasti kitą asfaltuotą atkarpą. Juolab kad navigacinės sistemos stepių ir dykumų šalyje nėra visagalės.

7.30 val. vietos laiku pasiekęs dalyvių stovyklą, W. Medcalfas ėmėsi darbo: nuėmė automobilio ratą, pakeitė guolį nauju ir uždėjo atgal. Detalės keitimo procesas truko mažiau nei 10 minučių. Po remonto pailsėjęs W. Medcalfas grįžo namo, o 1924 m. „Bentley Super Sports“ sėkmingai pasiekė ralio finišą Paryžiuje.

Kaip sako E. Avina, ši istorija – tai tik vienas pavyzdžių, atspindinčių „Bentley“ požiūrį į klientų aptarnavimą ir visapusį poreikių išpildymą. Daugybė jų tiesiog nėra pasiekusių žiniasklaidos.

Komentuoti

Skaityti komentarus