Druskininkuose lietaus debesis pakeitė drifto padangų dūmai

Sakyti, kad praėjusį savaitgalį Druskininkuose vyko eilinės drifto varžybos, būtų neteisinga. Pagrindiniame pietų Lietuvos kurorte visą praėjusią savaitę buvo girdėti riaumojančios galingų automobilių išmetimo sistemos, o kylančius padangų dūmų debesis matyti galėjo ne tik druskininkiečiai, bet ir aplinkinių kaimų gyventojai. „Snow arenoje“ net keturias dienas vyko išskirtinis renginys – „H2Auto Druskininkų naktinis drifto festivalis“.

Žiūrovai visas keturias dienas galėjo išbandyti Lietuvos automobilių kelių direkcijos stendą, parodantį saugos diržų efektyvumą, išvysti motoakrobato Aurimo Kalpoko šou ir, svarbiausia, grožėtis išskirtiniais drifterių pasirodymais. Kiekvienas jų varžėsi negailėdamas automobilio, tad artimų kovų, kontaktų ir kitų įspūdingų vaizdų netrūko.

RD Photography

Dalyvavo ir standartiniais automobiliais

Ketvirtadienis prasidėjo „Street“ lygos dalyvių treniruotėmis. Minimaliai modifikuotais arba visiškai standartiniais automobiliais atvažiavę vairuotojai demonstravo susirinkusiems žiūrovams, kokius triukus galima atlikti su gatvėje kasdien matomais modeliais.

Sunaudoję šimtus padangų treniruotėms, penktadienį sportininkai varžėsi tarpusavyje – Druskininkuose vyko ketvirtas „Lietuvos drifto street lygos pirmenybių“ etapas.

RD Photography

Kaip ir kitose šoninio slydimo varžybose, taip ir čia sportininkai varžėsi dviejuose etapuose, kurių pirmas – kvalifikacija.

Tiksliausiai, greičiausiai ir didžiausiu kampu išslydę trasą užėmė aukštesnes pozicijas ir poriniuose važiavimuose varžėsi su prasčiau kvalifikaciniame etape pasirodžiusiais dalyviais.

RD Photography

Antrajame etape – poriniuose važiavimuose – sportininkai važiavo po du vienu metu ir pirmasis turėjo slysti tarsi kvalifikacijoje, o antrasis kuo geriau atkartoti pirmojo trajektoriją, slydimo kampą ir greitį.

Po daugybės atkaklių kovų, pakartojimų ir sunkių teisėjų sprendimų į finalą iškopė du trečios serijos BMW (E36) vairuojantys sportininkai – Lukas Banevičius ir Vaidas Šmoilovas.

RD Photography

Finale pastarasis slydo tiksliau, teisėjų nurodytą trajektoriją įvykdė geriau ir gavo progą jau antrą kartą šiame sezone užpilti ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio – pirmas jis buvo ir trečiame „Street“ lygos etape Kuršėnų autodrome.

Trečiasis ant apdovanojimų pakylos lipęs žmogus – Karolis Kolosovas.

RD Photography

„Ketvirtadienį nebuvau, treniruotėse dalyvavau tik penktadienį, todėl atrodžiau kaip pirmą kartą prie vairo atsisėdęs. Vėliau per dalyvių susirinkimą gavau velnių nuo teisėjų, jie papasakojo, kaip teisingai važiuoti. Susikoncentravau ir važiavau – taip kvalifikacijoje užėmiau pirmą vietą.

Matyt, teisingos teisėjų pastabos duoda savo, o ir automobilis važiuoja be priekaištų“, – pasakojo V. Šmoilovas, planuojantis kitąmet startuoti aukštesnėje „Semi-PRO“.

RD Photography

Tam jis turi ir kitą automobilį, taip pat trečios serijos BMW (E36).

Kalbėdamas sportininkas keliskart pabrėžė, kad teisėjų pastabos, jų pamokymai ir dažnos treniruotės leidžia siekti aukštų rezultatų. „H2Auto Druskininkų naktiniame drifto festivalyje“ teisėjavo trys „PRO“ lygos sportininkai: Kęstutis Kelpša, Mantas Kulvinskas ir Gediminas Levickas.

RD Photography

Semi-PRO“ – automobilių parko įvairovė

Šeštadienį bei sekmadienį į „Snow areną“ susirinkę žiūrovai stebėjo „Semi-PRO“ čempionato kovas. Tai tarsi tarpinė stotelė iki aukščiausios „PRO“ lygos – nemažai čia aukštas vietas užimančių vairuotojų vėliau debiutuoja kartu su stipriausiais Lietuvos drifteriais.

Vieni sportininkai turėjo daugiau gerbėjų, kiti mažiau, tačiau kai kurie automobiliai nei vieno žiūrovo nepalikdavo abejingo. Pavyzdžiui, „Semi-PRO“ lygos varžybose dalyvavo žydras trečios serijos BMW (E46) kabrioletas ar antros kartos „Volkswagen Golf“, perdarytas į galiniais ratais varomą automobilį.

Ant jo numerių rėmelių atidesni žiūrovai pastebėjo ironišką užrašą – „Neužteko ant BMW“.

RD Photography

Varžybose netrūko incidentų, kone kiekvienas automobilis gavo naujų kovos randų po kontaktų su trasą juosiančiais atitvarais ar varžovais. Vairuotojams remontuoti automobilius ne visada linksma, tuo tarpu žiūrovams artimų ir ne visada sėkmingai pasibaigiančių kovų vaizdai – patys mėgstamiausi.

RD Photography

„Semi-PRO“ aukščiausias vietas, kaip ir „Street“, taip pat užėmė BMW vairuotojai. Tiesa, abu finalo dalyviai – Julius Mockevičius ir Igor Martynov – vairavo E30 kėbulą turinčius BMW automobilius.

Prieš varžybas būtent pastarasis sportininkas buvo vadinamas favoritu, tačiau J. Mockevičius pademonstravo puikų pasirodymą ir iškovojo pirmąją savo pergalę 2018 m. „Semi-PRO“ sezone. Trečią vietą užėmė „Nissan 200SX“ vairavęs Laisvūnas Žilys.

RD Photography

„Baigėsi problemos su automobiliu – neskaičiuojant kelių kėbulo palankstymų, neturėjau jokių techninių bėdų. Kai nereikia blaškytis, galvoti kas sugedo ir kaip ką pakeisti, daug lengviau ir važiuoti.

Jau trečios varžybos iš eilės, kai tik keiti padangas ir pili degalus – tai leidžia koncentruotis į trasą ir visada galvoti, kaip važiuoti tiksliau“, – apie pergalės priežastis kalbėjo J. Mockevičius.

RD Photography

Šeštadienį Druskininkus keliskart aplankė silpnas lietus, o tai sportininkams naudinga – šlapia trasa leidžia važiuoti negalvojant apie naikinamas padangas.

Ant sausos dangos jas reikia keisti kas kelis važiavimus, o ant šlapios J. Mockevičiui užteko vieno galinių ratų komplekto. Tuo tarpu sekmadienį, kai trasa buvo sausa, jis sunaudojo šešias visiškai naujas padangas.

RD Photography

Komentuoti

Skaityti komentarus