Elektromobilis ir automobilis: kurio avarija kainuotų brangiau?

Kasmet elektromobilių skaičius Lietuvoje auga – naujausiais duomenimis, mūsų šalyje jų užregistruota jau 926. Keičiantis vairuotojų įpročiams ir pasirinkimams, svarbu atkreipti dėmesį į mažas, tačiau reikšmingas detales, skiriančias degalais varomą ir elektrinį automobilį avarinėse situacijose.

Ekspertai teigia, kad įprastų automobilių vairuotojams reikėtų saugoti automobilio priekį, o elektromobilių – ratus ir dugną.

Net jeigu elektromobiliai sudaro mažą dalį Lietuvoje važinėjančių automobilių, nekyla abejonių, kad kiekvienais metais jų tik daugės. Remiantis Susisiekimo ministerijos duomenimis, kiekvieną mėnesį į Lietuvos kelius išrieda bent po 20–40 naujų elektromobilių.

Pokyčiai vien elektra varomų transporto priemonių rinkoje prasideda nuo kelių pagrindinių aspektų. Pirmasis – nuolat pingančios ir tobulėjančios elektromobilių technologijos.

Šiuo metu keliuose jau yra elektromobilių, kuriais galima patogiai važiuoti ne tik trumpus, bet ir didelius – net 300 km viršijančius – atstumus vienu įkrovimu.

Vis daugiau kilometrų padeda nuvažiuoti tobulėjančios elektromobilių baterijos. Mažėjant jų savikainai, elektromobiliai vis labiau konkuruos su įprastiniais automobiliais.

Silpnosios ir stipriosios elektromobilio vietos

Šiandien automobilio ir elektromobilio draudimo kainą lemia du veiksniai: kaip dažnai automobilis, jo vairuotojas patenka į eismo įvykius ir kiek kainuotų remonto darbai, jeigu taip nutiktų.

Į eismo įvykius elektromobiliai patenka taip pat statistiškai dažnai, kaip ir įprasti automobiliai, tačiau dažnai įvyksta ir taip, kad elektromobilį remontuoti – brangiau.

Ypač todėl, kad elektromobilių rinka dar jauna ir ne visų elektrinių modelių gamintojai turi kompetentingų atstovų Lietuvoje jų priežiūrai ir remontui.

Anot „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovo Mindaugo Balinsko, elektromobilio remonto kaina priklauso nuo modelio, komplektacijos, smūgio stiprumo ir vietos, kurioje transporto priemonė apgadinta.

Pavyzdžiui, elektromobiliui užvažiavus ant kliūties kelyje, gali būti apgadintas ne tik dugnas (kaip įprastai būtų su automobiliu), bet ir pati baterija – tuomet remonto kaštai stipriai išaugtų.

Tokios pačios, skaudesnės nei įprastai, pasekmės lauktų elektromobilių vairuotojų stipraus smūgio į ratą metu, kai gali būti apgadinti ne tik važiuoklės elementai, bet ir ratą sukantis variklis.

Kita vertus, galimi ir priešingi atvejai, kai smūgio kaktomuša – tiesiai į automobilio priekį – metu nebus apgadintas elektromobilio vidaus degimo variklis, kurį taisyti būtų itin brangu, kadangi jo ten tiesiog nėra.

„Bet kokiu atveju važiuojant elektra ar įprastais degalais varomu automobiliu ir norint nepatekti į eismo įvykį ir išvengti papildomų kaštų tiek remontui, tiek ir draudimui svarbiausia – atidumas ir saugumas.

Vairuotojams rekomenduočiau pasirinkti ne tik leistiną, bet ir saugiausią greitį, ypač šaltuoju metų laiku. Taip pat ir atidžiau stebėti kelio būklę – tiek balos, tiek ir jau pasirodantis plikledis gali pridaryti didelių nuostolių“, – sako M. Balinskas.

Draudikai stebi naujausias technologijas

Nors patys elektromobiliai ir jų technologijos, draudžiant juos privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės ar KASKO draudimu, nėra išskirtiniai, vis dėlto ateityje ekspertai įžvelgia ir rizikų, ir galimybių.

Pavyzdžiui, pastebima, kad vairuotojų asistentų technologijos vystymasis tiesiogiai susijęs su mažesniu įvykių keliuose skaičiumi. Todėl technologijos paprastuose ir elektriniuose automobiliuose ateityje neaplenks ir draudimo bendrovių bei jų siūlomų produktų.

„Elektromobiliai draudimo rinkoje siejasi su kita sparčiai plėtojama inovacija – vis tobulėjančiais vairuotojo asistentais, kurie, nors kol kas tik iš dalies, jau gali perimti vairuotojo funkcijas.

Tikimasi, kad ateityje žmogaus-vairuotojo gali net nebereikėti. Būtent šių technologijų plėtra gali keisti saugumo situaciją keliuose, o kartu ir siūlomus draudimo produktus“, – sako M. Balinskas.

Kartais, atrodytų, nesusijusios technologijos ir inovacijos gali gerokai paveikti ir pakeisti rinkos situaciją.

Šiuo atveju elektromobiliuose ir įprastais degalais varomuose automobiliuose diegiami nauji saugumą užtikrinantys sprendimai gali padėti išsaugoti vairuotojo ir keleivio gyvybę bei mažinti nelaimingų atsitikimų skaičių keliuose.

Komentuoti

Skaityti komentarus