Fotografuojasi it pašėlę – vairuotojai abejoja greičio matuoklio tikslumu

Konstitucijos prospekte išdygęs modernus greičio matuoklis kelia abejonių vairuotojams. Ar gali matuoklis blyksėti lyg pašėlęs? Negi tiek daug vairuotojų pažeidžia Kelių eismo taisykles, o galbūt matuoklis blyksi prevenciniais tikslais?

Abejoja, ar radaras veikia tvarkingai

Vairuotojų portalui „autobanas“ komentavęs Tadas teigė, kad sunku suprasti, ką fotografuoja naujasis radaras.

„Radaro blyksėjimą matau kone kas kartą, kai važiuoju Konstitucijos pr., bet kodėl jis taip dažnai žybsi – taip ir nesuprantu.

Vieną kartą pajudėjome visas srautas kartu nuo šviesoforo: pirmoje juostoje priešais mane važiavo „Peugeot“, antroje juostoje „Citroen“, visų greitis – apie 58 km/val. Iki radaro likus tikrai gana dideliam atstumui jis nufotografavo, bet taip ir nesuprantu, ką? Nepanašu, kad bent vienas iš mūsų būtų viršijęs greitį, visi buvome kone susiplakę kartu, o daugiau be mūsų kelyje nieko nebuvo.

Antrą kartą likau išvis be žado, kai visas srautas pajudėjo nuo šviesoforo, kur stovi radaras: tik užsidegus žaliam šviesoforui ir pravažiavus keliems automobiliams radaras sublyksėjo net kelis kartus. Tiesa, galbūt vienas automobilis važiavo A juosta, bet kodėl radaras sublyksėjo net kelis kartus“, – susidomėjęs klausia Tadas.

Vyras svarsto, galbūt greičio matuoklis žybsi prevenciniais tikslais taip sukeldamas baimę vairuotojams, kad jie neviršytų greičio.

Fiksuoja ne tik greitį

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo valdymo poskyrio vedėjas Eduardas Garbovskis pripažįsta, jog matuoklis tikrai blyksi gana dažnai, nes fiksuojama daug pažeidėjų.

Nuo pradžios, kuomet naujasis greičio matuoklis buvo perkeltas į kitą vietą, jau užfiksuota apie 1000 pažeidimų, atskleidžia savivaldybės atstovas.

„Čia leistinas 50 km/val. greitis, testuojant matuoklį buvo užfiksuotas ne vienas automobilis, viršijęs leistiną greitį daugiau nei dvigubai, o rekordininkas skriejo net 142 km/val. greičiu“, – sakė E. Garbovskis.

Specialistas atkreipia dėmesį, jog vienu metu matuoklis fiksuoja net kelis pažeidimus:

  • fiksuojamas visų transporto priemonių greitis;
  • fiksuojami važiuojantys A juosta;
  • fiksuojami pažeidėjai, kirtę sankryžą degant raudonam šviesoforo signalui.

Net ir tuo atveju, jei transporto priemonės juda greta viena kitos ir viršija greitį – aparatas spės užfiksuoti abiejų pažeidimus.

Eismo valdymo poskyrio vedėjo teigimu, didžiąją dalį, apie 80 proc., pažeidimų sudaro greičio viršijimo atvejai, likusi dalis – raudono šviesoforo signalo ir A juostos pažeidimai.

Tiesa, kokia nustatyta greičio tolerancijos riba – neatskleidžiama.

Nuo kovo 6 dienos matuoklis fiksuoja eismo dalyvius važiuojančius nuo Edukologijos universiteto žiedo, kai anksčiau fiksavo važiuojančius priešinga kryptimi.

Komentuoti

Skaityti komentarus