Internautai juokiasi: gina senjorų teises keliuose, bet pažeidimus daro

Garbaus amžiaus vairuotojai keliuose yra kur kas labiau išsiblaškę ir sunkiau orientuojasi eisme, įsitikinęs portalui autobanas.lt parašęs skaitytojas, kuris atsiuntė LNK žinių reportažą, kaip ginant senjorų teises, pensininkų sąjungos pirmininkė po miestą važinėja užlenktais veidrodėliais.

„Senjorai keliuose nekelia grėsmės, ne ne… Nesu nusistatęs prieš garbaus amžiaus vairuotojus, tačiau per žinias parodytas reportažas atspindi tikrąją situaciją keliuose, kai prie vairo sėdi senjoras.

Kaip vairuotojas po miestą gali važinėti su užlenktais veidrodėliais ir visiškai to nepastebėti“, – stebėjosi vairuotojų portalui parašęs Paulius S.

 

Skaitytojas stebisi pirmadienį rodytu reportažu per LNK žinias, kur pasakojama apie senjorų vairavimą. Pensininkų sąjungos „Bočiai“ pirmininkė Vilija Tūrienė tikino, jog senjorai kelyje nekelia grėsmės.

„Visą reportažą sąjungos pirmininkė važinėjo automobiliu su užlenktais veidrodėliais. Matosi, kad teko važiuoti atbuline eiga kieme, išvažiuoti į gatvę, tikėtina, ir persirikiuoti, sukinėtis gatvėse ir per visą šį laiką vairuotoja nepamatė, jog jos automobilio veidrodėliai yra užlenkti. Graudu“, – teigė vairuotojas.

Jo teigimu, kelyje jam ne kartą teko susidurti su išsiblaškiusiais senjorais, kurie tikrai sunkiai orientuojasi eisme ir važiuoja be šviesų, pažeisdami ženklinimą ar darydami kitus Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus.

„Kartą vos nesusidūriau su garbaus amžiaus pora, kurie pradžioje sustojo vidury Kareivių gatvės, o vėliau kertant ištisinę liniją prieš nosį nutarė apsisukti. Aplinkiniai vairuotojai buvo šokiruoti, bet blogiausia yra tai, kad senolis net nesuvokė, kodėl aplinkiniai jam signalizuoja“, – prisiminė Paulius.

Vyras supranta, kad per žinias rodyta pensininkų sąjungos pirmininkė nepadarė jokio KET pažeidimo, tačiau yra įsitikinęs, kad tai puikus pavyzdys, jog garbaus amžiaus vairuotojai yra išsiblaškę.

Žymėti rudais klevo lapais

Neseniai panašią problemą iškėlė Alytaus miesto politikas Saulius Janulevičius, kuris pasiūlė idėją, jog senjorai vairuotojai savo automobilius turėtų paženklinti rudos spalvos klevo lapo ženklu.

Anot jo, privalomai pažymėti transporto priemones turėtų vyresni nei 70 metų vairuojantys senjorai.

Politiko teigimu, jei senjorai pažymėtų savo automobilius rudos spalvos klevo ženklu, kiti vairuotojai juos iš tolo galėtų atpažinti ir būtų atidesni dėl didesnės avarijų tikimybės.

Tiesa, toks politiko siūlymas sulaukė priešiško įvertinimo. Visų pirma, senjorai tai pavadino diskriminacija dėl amžiaus. Pritarė ir lygių galimybių kontrolieriai.

Politikui teko gintis, jog idėją pasiūlė tik diskusijos temai.

Tikrintis dažniau sveikatą

Draudikų duomenimis, vyresni kaip 75-erių senjorai sudaro vos 3 proc. vairuotojų, tačiau jų avaringumas beveik toks pats, kaip 18–25 metų jaunuolių.

„Glumina tai, kad toks nedidelis vyresnio amžiaus vairuotojų skaičius statistiškai sukelia 13,5 proc. eismo įvykių. Saugumas kelyje su amžiumi akivaizdžiai mažėja, nes vyresnių nei 80 m. kelyje jau tėra vos 1 proc., o jie tampa 7 proc. eismo įvykių kaltininkais. Tuo tarpu jaunuoliai sukelia apie 12 proc. eismo įvykių“, – sakė BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jo teigimu, vyresni žmonės žino ne visas KET naujoves, nepastebi pasikeitusio eismo reguliavimo įprastuose maršrutuose, jiems jau sunkoka teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją.

Lietuvoje nėra nustatyta viršutinė amžiaus riba vairuotojams, tačiau garbų amžių pasiekusius žmonėms būtų pravartu dažniau pasitikrinti sveikatą, įsitikinę draudikai.

Visą LNK žinių reportažą galite peržiūrėti paspaudę čia.

Komentuoti

Skaityti komentarus