Kodėl daugiau miestų nenaudoja dviaukščių autobusų kaip Londonas?

Dviaukščiai raudoni autobusai yra vienas iš Londono simbolių. Jie yra lengvai atpažįstami visame pasaulyje, prie jų fotografuojasi turistai, pagal juos kuriami suvenyrai.

Tačiau iš tiesų jie turi ir nemažai privalumų, tai kodėl tada kiti pasaulio miestai nenaudoja dviaukščių autobusų savo viešojo transporto sistemose?

Dviaukščiai autobusai Londone naudojami jau labai seniai. Juos naudoja ne viena kompanija, gamina ne viena markė, tačiau jie atrodo labai panašiai.

Taip yra todėl, kad įmonė „London Buses“ autobusams kelia didelius reikalavimus – jie turi būti tinkamo amžiaus, išvaizdos ir įrengimo. Tarp šių reikalavimų yra ir gana keistų.

Pavyzdžiui, autobusai Londone turi turėti tiesius laiptus, nors spiraliniai užimtų mažiau vietos. Jie taip pat vis dar naudoja analoginę informacinę sistemą – autobuso priekyje kryptis nurodoma ne LED ekrane, kaip dabar jau įprasta.

Dviaukščiai autobusai turi daugybę privalumų. Gatvėse jie užima palyginti nedaug vietos, pora jų lengvai sutelpa stotelėse, o ir vežėjų garažuose užimamas mažesnis plotas.

Dviaukštis autobusas gali būti trumpesnis nei tiek pat keleivių susodinantis vienaukštis autobusas, o tai padeda pasiekti geresnį manevringumą.

Tačiau juos vis tiek naudoja palyginti nedaug pasaulio miestų. Kodėl?

Kitose šalyse dažniau sutiksite dvigubus autobusus (dar žinomus kaip autobusai su priekabomis ar dviejų dalių autobusai).

Jie yra gerokai ilgesni, tačiau juose telpa daugiau keleivių (150 prieš maždaug 90). Dviaukščiai autobusai miestui gali netikti ir dėl savo aukščio – miestuose pasitaiko žemų tiltų, laidų, medžių.

Londone to nėra, todėl dviaukščiai autobusai nekliūva.

Kitas dviaukščių autobusų trūkumas yra keleivių išlaipinimo laikas – jiems juk reikia nulipti iš antro aukšto. Dvigubuose autobusuose yra daugiau durų, keleiviams nereikia toli eiti.

Visgi nereikėtų manyti, kad Londonas yra vienintelis miestas su dviaukščiais autobusais.

Dviaukščiai autobusai naudojami ir kituose Jungtinės Karalystės miestuose, Dubline, Honkonge, Berlyne, Sidnėjuje ir kitur.

Tiesiog Londonas savuosius autobusus pavertė miesto simboliu ir jie ten tarsi įstrigo miestiečių ir turistų sąmonėje.

Komentuoti

Skaityti komentarus