Mokiniai, landžiojantys po kanalizacijos vamzdį – valdžiai nerūpi

Miesto valdžiai nerūpi šie žmonės, apmaudu“, – teigė „Metro sąjūdžio“ valdybos pirmininkas Juozas Zykus žiūrėdamas į vaikus, landžiojančius pro lietaus kanalizacijos vamzdį. 

Pirmadienį žiniasklaidos atstovai buvo pakviesti prie Zuikių gatvės kanalizacijos vamzdžio, pro kurį vaikai su gėlėmis, lydimi tėvų, keliavo į mokyklą. 

Anot sąjūdžio vadovo, kvietimai taip pat išsiųsti Vilniaus merui bei visiems savivaldybės Tarybos nariams, tačiau nė vienas politikas taip ir neišdrįso pasirodyti.

Akivaizdu, kad miesto valdžiai ši problema nėra aktuali. Kvietimą pasižiūrėti, su kokiomis problemomis kasdien susiduria Panerių, Naujininkų ir Vilkpėdės gyventojai, gavo Vilniaus meras Remigijus Šimašius, administracijos direktorius Povilas Poderskis, vicemerai bei visi Tarybos nariai. Tačiau ar nors vieną matote šiandien atvykusį“, – susirinkusių žiniasklaidos atstovų klausė J. Zykus.

Jo teigimu, toks politikų elgesys puikiai atspindi esamą situaciją – jau kelis dešimtmečius besitęsianti problema nesikeičia iki šiol: vaikai į mokyklą priversti eiti per metro skersmens kanalizacijos vamzdį arba kirsti intensyvią keturių kelių geležinkelio magistralę.

Nenori įsileisti privataus verslo

Vietiniai gyventojai nesupranta, kodėl per tiek metų nesiimama jokių veiksmų. Teigiama, jog lakstant per geležinkelio magistralę, kasmet žūsta bent po vieną žmogų.

Kanalizacijos vamzdyje taip pat pasitaiko tragiškų įvykių – paskutinė mirtis užfiksuota praėjusių metų gruodžio pabaigoje.

Rūpinantis vietinių gyventojų saugumu, pastatyti saugų automobilių, pėsčiųjų bei dviratininkų tunelį po geležinkelio pervaža jau praėjusių metų pabaigoje pasisiūlė verslininkas J. Zykus.

Visai tai miestui nieko nekainuotų – tunelis būtų pastatytas iš privačių lėšų, tačiau tam prieštarauja savivaldybė.

Mano skaičiavimais, privačiomis lėšomis įrengti tunelį pėstiesiems, dviratininkams bei automobiliams kainuotų apie 1 mln. eurų. Keista, tačiau savivaldybė tokiai iniciatyvai užkerta kelią ir, maža to, svarsto statyti viaduką iš mokesčių mokėtojų pinigų už 2-4 mln. eurų“, – sakė. J. Zykus

Kodėl Vilniaus savivaldybė nesuteikia leidimo privačiam investuotojui ir kaip gali vien tik pėstiesiems skirtas viadukas kainuoti kelis kartus brangiau, nei modernus automobilių, pėsčiųjų bei dviratininkų tunelis, sąjūdžio pirmininkas tik spėlioja.

Lietuva turbūt vienintelė Europos Sąjungos šalis, kuri nenaudoja privačių lėšų susisiekimo infrastruktūrai vystyti. Pirma priežastis, kodėl taip yra, tai naudojamos ES lėšos, o antra – valdininkai vis dar įpratę, kad juos pamalonintų.

Jei privatus sektorius pradės statyti kelius, tiltus, tunelius, išaiškės, kad visi darbai atliekami dvigubai greičiau ir kur kas pigiau. O tokia situacija valdininkams yra nepriimtina“, – teigė J. Zykus, kodėl savivaldybė nenori įsileisti privataus verslo.

Vietos bendruomenės aktyvistas ir susisiekimo ekspertas Arimantas Račkauskas stebisi tokiu valdžios abejingumu.

Savivaldybė nesileidžia į jokį dialogą su gyventojais, prirašyta apie 30 raštų, pradedant prezidente ir baigiant savivaldybe, o savivaldybė tik po trijų mėnesių sureagavo ir atrašė į vieną laišką, tai nenormalu. Kai patys valdininkai palandžiotų po kanalizacijos vamzdį, tuomet suprastų problemos mąstą“, – sakė A. Račkauskas.

Jo teigimu, visiškai nesuprantama, kodėl savivaldybė kratosi privataus verslo iniciatyvos, kuris viską įrengtų savomis lėšomis ir miestui tai nieko nekainuotų.

Dažniausiai būna problema, kad nėra pinigų, tačiau šiuo atveju situacija priešinga – privatus investuotojas viską pasirengęs pastatyti savomis lėšomis“, – pridūrė susisiekimo ekspertas A. Račkauskas.

Viadukas už mokesčių mokėtojų pinigus ir ES lėšas

Vairuotojų portalas „autobanas.lt“ primena, jog Vilniaus miesto savivaldybė svarsto įrengti pėsčiųjų viaduką, kuris kainuotų nuo 2 iki 4 mln. eurų.

Svarstomos trys alternatyvos, kaip pagerinti minėtose seniūnijose gyvenančių vilniečių susisiekimą: tunelio po geležinkelio pylimu, tunelių su perdanga po geležinkelio bėgiais arba pėsčiųjų tilto virš geležinkelio statyba“, – teigė Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius.

Jo teigimu, artimiausiu metu savivaldybės įmonei „Vilniaus planas“ parengus investicinį projektą paaiškės, koks variantas bus įgyvendintas.

Akivaizdu, kad šiais metais gyventojai jokių pokyčių nesulauks. Savivaldybė kol kas preliminariai paskaičiavo, kiek kainuotų statybos ir žadama, kad darbai galėtų prasidėti nebent po metų.

Preliminariais skaičiavimais, 100 m ilgio perėjos ar viaduko statyba gali kainuoti nuo 2 iki 4 mln. eurų. Darbus ketinama pradėti jau kitų metų rudenį“, – žadėjo Vilniaus vicemeras L. Kvedaravičius.

Tokie savivaldybės planai verslininkui J. Zykui atrodo nelabai suprantami ir mažai tikėtini.

Komentuoti

Skaityti komentarus