Motociklininkams – švelnesnės nuobaudos ir toleruojamos promilės

Praėjusiais metais įsigaliojus Administracinių nusižengimų kodeksui (ANK) motociklininkai tapo pavojingiausi vairuotojai gatvėse, todėl jiems, lyginant su automobilių vairuotojais, už tokius pačius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus pradėtos taikyti diferencijuotos ir griežtesnės baudos.

Jei motociklininkas leidžiamą greitį viršys daugiau nei 30 km/val. – praras teises. Jei į alkotesterį „įpūs“ 0,25 prom. gaus baudą.

Tačiau dvigubi standartai netrukus gali išnykti – Seime įregistruota įstatymų pataisa, pagal kurią motociklininkai ir automobilių vairuotojai taptų lygūs.

Toks pat greitis, bet skirtingos bausmės

Motociklininkai ne vieną kartą skundėsi, jog dabartiniai įstatymai diskriminuoja juos dėl skirtingų nuobaudų taikymo padarius tuos pačius pažeidimus.

„Motociklų vairuotojai nepagrįstai yra priskirti pavojingiausiems vairuotojams ir taikoma pati griežčiausia atsakomybė“, – įsitikinęs įstatymo pataisą pateikęs Seimo narys Gintaras Vaičekauskas.

Pateiktu įstatymo projektu Seimo narys siekia panaikinti motociklų vairuotojus diskriminuojančias nuostatas ir taikyti tokią pačią atsakomybę už tokio paties pavojingumo pažeidimus kaip ir kitiems vairuotojams, vairuojantiems įprastas transporto priemones.

Parlamentaro teigimu, automobilio vairuotojas viršijęs leistiną greitį 30 km/h gali ir toliau vairuoti visas transporto priemones, tačiau jei tai padaro motociklo vairuotojas, jis negali vairuoti jokių transporto priemonių.

„Jam uždraudžiama vairuoti ir automobilį, su kuriuo nerizikuodamas prarasti teisės vairuoti galėtų viršyti greitį net iki 50 km/h.

Akivaizdu, kad tai neproporcinga motociklų vairuotojų atžvilgiu, nes sankcijos nėra subalansuotos pagal pažeidimo pavojingumą ir galinčios kilti žalos dydį“, – sakė G. Vaičekauskas.

Pagal dabar galiojantį ANK numatyta, kad motociklų vairuotojams privalomai skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas, jei:

  • greitis viršytas daugiau kaip 30 km/h – nuo 3 iki 6 mėnesių;
  • greitis viršytas daugiau kaip 40 km/h – nuo 6 mėnesių iki vienų metų;
  • greitis viršytas daugiau kaip 50 km/h – nuo vienų metų iki vienų metų ir 6 mėnesių.

Automobilių vairuotojai prarasti teisę vairuoti gali tik tuomet, kai nustatytą greitį viršija daugiau kaip 50 km/val.

Už tuos pačius pažeidimus – skirtingos baudos

G. Vaičekausko teigimu, tame pačiame ANK nustatyta, kad administracinė nuobauda ir administracinio poveikio priemonė skiriamos vadovaujantis teisės viršenybės, teisingumo, operatyvumo, protingumo ir proporcingumo principais.

Tačiau realybėje pasigendama šių principų laikymosi: jei gyvenamojoje zonoje, kur leidžiamas maksimalus 20 km/h greitis motociklininkas pravažiuotų 51 km/h greičiu, jam privalomai gali būti paskirtas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas 6 mėnesiams.

Tuo tarpu vairuotojui, kuris kartu veždamas dar 7 keleivius ir mieste važiuodamas kad ir 150 km/h greičiu gali būti nubaustas teisės vairuoti transporto priemones atėmimu tam pačiam 6 mėnesių laikotarpiui.

„Paminėtuoju atveju protingumo ir proporcingumo principų neįmanoma taikyti dėl logiškai tarpusavyje nesuderintų įstatymo nuostatų“, – pastebėjo G. Vaičekauskas.

0 prom. pakeistų 0,3 prom.

Šiuo metu motociklininkams Lietuvoje leistinas alkoholio kiekis kraujyje yra 0 promilių, tačiau parlamentaras pasiryžęs pakeisti ir šią tvarką.

Siūloma nebediskriminuoti ir mopedų, motociklų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojų ir jiems taikyti bendrą leidžiamą alkoholio kiekio vairuotojų kraujyje limitą – 0,3 promilės – kaip ir pagrindinei vairuotojų daliai.

„Nesuprantama, kodėl 20 metų patirtį turintis motociklo vairuotojas, kuris yra lengvai apsvaigęs, prilyginamas nepatyrusiems, keleivius vežantiems, sunkiasvorias transporto priemones vairuojantiems ar pavojingus krovinius vežantiems vairuotojams“, – teigė G. Vaičekauskas.

Siūloma pakeisti (panaikinti) motociklų vairuotojus nepagrįstai diskriminuojančias nuostatas ir taikyti analogišką atsakomybę kaip ir įprastas transporto priemones vairuojantiems asmenims tiek greičio viršijimo, tiek vairavimo apsvaigus atvejais.

Jei G. Vaičekausko siūlymams būtų pritarta įstatymas įsigaliotų nuo 2019 m. sausio 1 d.

Komentuoti

Skaityti komentarus