Naujo automobilio garantinis aptarnavimas: kokių gudrybių imasi atstovybės Lietuvoje?

Naujų automobilių pirkėjai, rinkdamiesi modelį, žiūri ne tik į variklio parametrus, patogumą ar spalvą. Vienas svarbiausių kylančių klausimų – kas yra privalomas aptarnavimas ir kokios garantijos suteikiamos naujam pirkiniui. Projekto „Deals On Wheels LT“ autoriai apžvegia, kaip traktuoti garantijas 3+2 ir kiek tie aptarnavimai yra privalomi?

Esame girdėję negražių pavyzdžių, kai klientai buvo gąsdinami taip: „jei nepirksi automobilio pas mus, tai tau negalios garantija ir taisyti galėsi tik garažuose“ ir t.t ir panašiai.

Privalote žinoti, tai Europos Sąjungoje pirktas naujas automobilis turi galiojančią garantiją visoje ES teritorijoje. Taigi pasakos, kad už „ – niolikos“ kilometrų esančiame kito salono autoservise negalios garantinis aptarnavimas yra laužtos iš piršto. Tokį pardavėją mandagiai peržegnokite ir eikite toliau.

Kodėl tik Lietuvoje garantinio aptarnavimo laikas gali būti penkeri metai?

Taip. Mes stebuklų kraštas, turime iškreiptą naudotų automobilių rinką, apie kurią jau rašiau. Tačiau ir naujų automobilių rinkoje yra šiokių tokių nuokrypių.

Penkerių metų garantija ar ne penkerių?

Kadaise Lietuvoje naujo automobilio pirkimas buvo itin vangus reiškinys. Žmonės bijojo pirkti naujus automobilius, o pardavėjai ieškojo vaistų nuo visų žmonių baimių. Vienas iš tų vaistų – ilga garantija.

Penkerių metų garantija, kurią deklaruoja nemažai prekės ženklų, nėra tiksliai visai penkerių metų. Tiesą pasakius, tai standartinė trijų metų garantija ir papildomai nupirkta garantija iš trečiųjų šalių.

Koks skirtumas?

Gamintojas aiškiai reglamentuoja kas yra jo dengiama garantija, tuo tarpu trečiosios šalys – ne. Kartais yra tiesiog kurioziškų situacijų. Pvz. trečioji šalis dengia amortizatorius, tačiau jei sugenda vienas jie ir leidžia (dengia kaštus) keisti tik vieną amortizatorių, bet tai yra nesaugu.

Dėl tos priežasties autoservisai keičia abu amortizatorius ir vėliau kovoja dėl antro amortizatoriaus kaštų padengimo. Tačiau tai yra jūsų papildomas laikas be automobilio. Ir tai tik vienas pavyzdys iš daugelio.

Taigi, rinkdamiesi automobilį visada pasitikslinkite, ar suteikiama gamintojo garantija ar trečiosios šalies. Jei ne gamintojo – tai kas yra ta trečioji šalis, suteikianti garantiją ir paprašykite tikslaus sąrašo, kam ji galioja ir ką ji tiksliai dengia.

Automobilio garantinis aptarnavimas

Ar, nusipirkęs automobilį salone, privalau būtinai jį atgabenti į to paties salono autoservisą? Ne. Neprivalote.

Teoriškai, jūsų automobilis liks garantiniu, jeigu meistras, kuris jį aptarnavo, turi to prekės ženklo meistro akreditaciją. Pavyzdžiui, jei kaimynas Jonas turi tokią galiojančią akreditaciją, tai jis gali aptarnauti jūsų automobilį savo garaže ir dėl to nenukentės garantija.

Tačiau tokia situacija praktiškai neįmanoma. Tokios akreditacijos kainuoja tūkstančius, kai kuriais atvejais dešimtis tūkstančių eurų, todėl naivu tikėtis, kad mechanikas Jonas bus tiek investavęs į savo žinias, skraidęs į mokymus ir t.t

Pardavimų taškams jų servisų meistrų kvalifikacija kainuoja neišpasakytas pinigų sumas. Nors sugedus automobiliui, daugelis žmonių mėgsta sakyti, kad tie meistrai nieko nesupranta, tačiau per savo karjerą mačiau, kaip daug ir sunkiai dirba tie vyrukai, ir kokį žvėrišką informacijos kiekį jie gauna – jie tikrai supranta.

Kartais darbai užtrunka dėl procesinių gamintojo reikalavimų, bet ne dėl mechanikų kompetencijos.

Vienintelis reikalavimas, kad išsaugotumėte automobilio garantiją, tai turi būti autorizuotas importuotojo ar gamintojo autoservisas.

Ar garantinių aptarnavimų kainos visur vienodos? Ne.

Tai vienas iš derybų objektų. Ir to paties gamintojo autoservisai skirtingose vietose gali turėti skirtingus įkainius. Verta pasidomėti.

Kaip sutaupyti?

„Nissan“ vienas iš pirmųjų prekės ženklų, kuris Lietuvoje siūlo serviso planą. Ką tai reiškia? Sakykime, vienas aptarnavimas kainuoja 100 Eur, tokių jums reikės mažiausiai 5, 100×5=500 Eur (čia tik skaičiavimo pavyzdys).

Taigi „Nissan“ siūlo įsigyti planą už 450 Eur, „Dacia“ kai kuriems „Duster“ modeliams – už 360 Eur. Tačiau juos reikia sumokėti iš anksto prieš pirmąjį aptarnavimą.

Taigi, kartais tiesiog ekonomiškai gali būti naudinga prisirišti prie autosalono, kuris pardavė automobilį.

Kokia nauda pardavėjui?

Jie turi stabilų ryšį su klientu – mato jį bent vieną kartą per metus, nuolatinis bendravimas ir ryšys ilguoju laikotarpiu gali sukurti progą parduoti jums dar vieną automobilį.

Greičiausiai būtina to sąlyga būtų ypatingai aukšto lygio klientų aptarnavimas.

Komentuoti

Skaityti komentarus