Perkantiems automobilį: ką reikia žinoti apie ratų dydį?

Amžinas klausimas: ar dydis svarbu? Ypač kalbant apie automobilio ratų dydį. Taip, svarbu, ir ne tik dėl grožio, teigia projekto „Deals On Wheels LT“ autoriai.

Skirtingi ratlankiai – skirtingas įsibėgėjimas

Ratlankių pasirinkimas turi didelės įtakos automobilio savybėms.

Gamintojai prie techninių naujų modelių duomenų neretai rašo vienus įsibėgėjimo bei degalų sąnaudų duomenis, naudojant mažesnius ratlankius, ir kitus – naudojant didesnius.

Įtaka degalų suvartojimui

Didžiausios įtakos degalų sąnaudoms turi ratlankių svoris. Vienas 15 colių skersmens ratlankis sveria apie 6–8 kilogramus, o septyniolikos – apie 10–12.

Pasukti pusantro karto sunkesnę detalę automobilio važiuoklei nėra lengva, todėl su mažesniais ratlankiais dažniausiai nurodomos ir kuklesnės degalų sąnaudos.

Taip pat svarbu žinoti, kad didesni ratlankiai turi įtakos ir važiavimo komfortui – automobilis su mažesniais ratais ir aukštesnėmis padangomis važiuos minkščiau, tačiau bus mažiau stabilus posūkiuose.

Dėl pernelyg didelių ar mažų ratlankių gali pakisti ir spidometro parodymai.

Dviejų ratlankių komplektų negausite

Perkant naują automobilį dažniausiai galima rinktis įvairius ratlankius.

Pasitaiko atvejų, kai naujo automobilio savininkas, sumokėjęs keliais šimtais eurų daugiau, tikisi gauti du ratlankių komplektus: pasirinktus ir dar standartinius, kurie priklauso standartinei komplektacijai. Kodėl taip nebūna?

Visų pirma atkreipkite dėmesį, kad siūlomi gražesni ratlankiai kainuoja vos kelis šimtus eurų, kodėl? Todėl, kad tai nėra ratlankių kaina, tai kainų skirtumas tarp bazinio siūlomo varianto ir kažkiek gražesnės versijos.

Todėl pasirinkę gražesnius „batus“, jūs mokate kainų skirtumą, ir būtent dėl tos priežasties gaunate tik vieną ratlankių komplektą.

Žieminės padangos – papildomas užsakymas

Nemaža dalis žmonių, užsakinėdami automobilį dabar, klausia: ar galima jį užsakyti jau su žieminėmis padangomis? Atsakymas – ne. Kodėl?

Gamintojai atstovauja masinei gamybai, automobiliai gaminami konvejeriu, o žieminės padangos labiau reikalingos rytų ir šiaurės Europai. Didesnėje Europos dalyje tai visiškai nereikalingas „atributas“.

Dėl to automobilio gamybos kaštai skaičiuojami pagal daugumos poreikius. O daugumoje Europos šalių visiškai užtenka vasarinių padangų. Deja, Lietuva priklauso mažajai daliai valstybių, kurioje reikia ir žieminių. Todėl jas pirkti teks atskirai.

Ar būtina padangas pirkti iš automobilių pardavėjo?

Ne, nebūtina. Tačiau padangų verslas – nėra kosminio dydžio maržų verslas.

Todėl, paskaičiavę savo laiką, kurį sugaišite ieškodami padangų, paskui veždami automobilio pardavėjui (o tai jūsų laiko sąnaudos), greičiausiai suprasite, kad daug labiau apsimoka sumokėti tą skirtumą salone ir nesukti sau galvos.

Vienas patarimas perkant naują automobilį: neskubėkite leisti savo sunkiai uždirbtų pinigų tokioms smulkmenoms kaip „gražesni“ ratai, nes tą visada galėsite padaryti, o turimus standartinius pasilikti žiemos sezonui.

Komentuoti

Skaityti komentarus