Premjeras S. Skvernelis: tai ne automobilių mokestis, tai – atgrasimas

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis tikina, kad dabar svarstomas automobilių taršos mokestis – nėra joks visuotinis automobilių apmokestinimas, o labiau atgrasimas pirkti senus ir taršius automobilius.

„Mes neįvesime jokio visuotinio automobilių mokesčio apie ką dabar bandoma kalbėti [..] Tačiau turime uždėti bent jau brūkšnį, kad žmonėms nebūtų paskatos registruoti senus, taršius automobilius.

Sakykime, nuo sausio pirmos dienos neapsimokės registruoti senų, taršių automobilių, arba turės susimokėti gerokai daugiau, nei dabar“, – teigė Saulius Skvernelis, radijo laidoje „Žinių radijas“.

Jo teigimu, Vyriausybėje sprendimai dar nėra svarstyti ir laukiama pasiūlymų iš Aplinkos ministerijos, tačiau vairuotojas turi įsiminti, kad jei ruošiasi pirkti, pavyzdžiui, 19 metų senumo automobilį su 3 litrų variklio darbiniu tūriu, tai teks susimokėti didelius registracijos mokesčius.

Kokio dydžio tai būtų mokestis, kol kas premjeras nedetalizavo.

„Kol kas nesulaukėme sprendimų iš Aplinkos ministerijos, bet ta suma tikrai turi neskatinti registruoti automobilio“, – įspėjo S. Skvernelis.

Ministras pirmininkas S. Skvernelis kelis kartus radijo laidoje pabrėžė, kad tai nėra mokestis, o savotiškas atgrasimas pirkti senesnį ir galingesnį.

„Galbūt reiktų pirkti ne 3 litrų variklio galingumo automobilį, bet nusipirkti šiek tiek mažiau galingą, tuomet galbūt ir metai bus geresni, naujesnis. Aišku, naujo neįpirks, daugumai žmonių tai nepakeliama našta [..] Perkant, galbūt reikėtų nusipirkti, pavyzdžiui, 1,6 l automobilį“, – sakė S. Skvernelis.

Jo teigimu, Vyriausybė taip pat galvos apie paskatas įsigyti naujesnius automobilius. Tiesa, kol kas konkrečių veiksmų nepateikiama.

Apmokestins virš 200 CO2/km ribą

Skaičiuojama, jog Lietuvoje vidutinis automobilių amžius siekia 15 metų, kurių daugumą, apie 70 proc., sudaro dyzelinu varomi automobiliai.

AUTOMOBILIŲ APMOKESTINIMAS: KURIE BMW NEIŠLAIKYTŲ TESTO?

Apie automobilių mokestį užsiminęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas svarstė, kad nors ir nėra patvirtinta galutinė tvarka, pagal kokius kriterijus būtų apmokestinami automobiliai, tačiau užsiminė, jog mokestis grėstų automobilių savininkams, kurių transporto priemonės viršija 200 g kilometrui (CO2/km) ribą.

Valstybės įmonė „Regitra“ primena, jog automobilio CO2 išmetamųjų dujų kiekį galima pasitikrinti registracijos liudijimo V.7. Eilutėje.

Komentuoti

Skaityti komentarus