Ragina imtis priemonių, o ne vienas kitą kaltinti – ar sulauks Zuikių g. gyventojai pagalbos?

„Reikia ieškoti sprendimo ir paraginti Vilniaus miesto savivaldybę ir „Lietuvos geležinkelius“ nuleisti nosis ir žiūrėti, kaip spręsti klausimą, o ne vienas kitą kaltinti“, – antradienį Seime teigė Susisiekimo ministras Rokas Masiulis, kalbėdamas apie Zuikių gatvės gyventojų bėdą.

Praėjusią savaitę įvykusi tragedija Iešmininkų gatvėje, kuomet traukinys mirtinai sužalojo 19 metų jaunuolį, dar kartą priminė Naujininkų, Panerių ir Vilkpėdės seniūnijos gyventojų bėdas, apie kurias kalbama jau dešimtmečius, tačiau realiai problema nesprendžiama iki šiol.

Miestui pagalbą pasiūlė privatus investuotojas, pasiryžęs savomis lėšomis gyventojams įrengti tunelį, tačiau stebisi Vilniaus miesto savivaldybės administracija.

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius ginasi, jog neatmeta privataus investuotojo iniciatyvos ir yra pasirengęs diskutuoti.

Svarsto įvairius variantus

Antradienį Vilniaus miesto meras R. Šimašius teigė, jog savivaldybė svarsto įvairius variantus, kad gyventojams netektų vaikščioti per geležinkelio bėgius, o mokiniams landžioti pro lietaus kanalizacijos vamzdį.

„Planuojame visą eilę ir antžeminių, ir požeminių viadukų, tunelių ir keletas iš jų bus pradėti jau kitais metais Paneriuose, Iešmininkų ir Zuikių gatvėse. Galimybė praeiti pro (geležinkelio – aut. past.) apačią yra sprendžiama“, – sakė R. Šimašius.

Jo teigimu, pėsčiųjų praėjimus ketinama pradėti statyti jau kitais metais. Meras taip pat patvirtino, jog yra sulaukęs privataus investuotojo pasiūlymo sujungti Palionių ir Valkininkų gatves tuneliu, skirtu automobilių, pėsčiųjų bei dviratininkų eismui.

„Tiesa, kad yra privatus investuotojas, kuris norėtų koncesijos, ar kitokia teisine forma įrengti požeminį automobiliams judėjimą. Kaip tik šnekamės su „Lietuvos geležinkeliais“, kad būtų įrengtas automobilių, pėsčiųjų ir dviračių viadukas, kur yra automobilių judėjimui didesnis poreikis“, – pripažino R. Šimašius.

Anot mero, pėstiesiems ir dviratininkams praėjimas tuneliu būtų nemokama paslauga.

„Su privačiu investuotoju, bet ir „Lietuvos geležinkeliais“ kalbos vyksta ir jeigu leidžia teisinės galimybės tai tas ir bus padaryta“, – užtikrino meras R. Šimašius.

Savivaldybė kratosi atsakomybės?

Gyventojams tunelį pasiryžęs pastatyti verslininkas Juozas Zykus teigia, kad kol kas iš Vilniaus savivaldybės administracijos yra sulaukęs tik neigiamos reakcijos.

„Vietinių gyventojų bėda man puikiai pažįstama, todėl dar praėjusių metų pabaigoje kreipiausi į Vilniaus miesto savivaldybę bei merą su siūlymu pastatyti savomis lėšomis tunelį pėstiesiems, dviratininkams bei automobiliams. Tai miestui nieko nekainuotų.

Nežinau, apie kokias kalbas meras šneka, tačiau iki šiol nesu sulaukęs nei jokio skambučio, nei kokio susidomėjimo iš savivaldybės. Susidaro įspūdis, kad miesto valdžia abejinga gyventojų bėdoms ir dalina pažadus, kad statyba bus pradėta, kai jau jų kadencija bus pasibaigus“, – sakė J. Zykus.

„Lietuvos geležinkeliai“ jau ne kartą yra pasakę, kad tuneliui po geležinkeliu neprieštarauja ir yra pasirengę operatyviai spręsti klausimus, susijusius su pėsčiųjų perėjos ir automobilių pravažiavimu po geležinkeliu Zuikių gatvėje savo kompetencijos ribose, tačiau viskas priklauso ne nuo jų, bet Vilniaus savivaldybės“, – teigė verslininkas J. Zykus.

Būtent šį faktą antradienį Seime paminėjo ir Susisiekimo ministras Rokas Masiulis, kurio teigimu, sprendžiant šių gyventojų problemą, pirmiausia atsakinga yra Vilniaus miesto savivaldybė.

Iniciatyvos imsis Susisiekimo ministras

Trečiadienį meras R. Šimašius pristatęs pastarųjų metų ataskaitą džiaugėsi proveržiu mieste, tačiau mero pozicija, sprendžiant Zuikių g. problemą, stebėjosi tarybos narys Vidmantas Martikonis.

„Po šios dienos metinės ataskaitos meras giriasi, kad viską Vilniaus mieste tik leidžia ir leidžia, tačiau iš savivaldybės pateiktų raštų privačiam investuotojui matosi, kad savivaldybė atsako, lyg ir nereikia, kad kažką darysime miesto biudžeto lėšomis“, – stebėjosi V. Martikonis, kur tas minėtas mero proveržis.

„Prašysiu įtraukti medžiagą į Ekonomikos ir finansų komiteto darbotvarkę, nes problema didelė. Būtų mano valia, tai tą pačią dieną sakyčiau, kad reiktų skelbti konkursą statyti tuneliui ir galbūt dar atsirastų norinčių, nors tuo abejoju, bet pats projektas yra geras, todėl mūsų frakcija nemato priežasčių, kodėl neleisti statyti tunelio automobiliams“, – sakė V. Martikonis, neseniai Vilniaus taryboje su keletu bendražygių įsteigęs Racionalios veiklos skatinimo (liberalų) frakciją.

Seime Zuikių g. gyventojų klausimas taip pat neliko nepastebėtas. Antradienį Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narys Tomas Tomilinas viešai iškėlė klausimą dėl nuolat žūvančių žmonių ant bėgių prie Vilniaus Zuikių gatvės ir problemą padėti spręsti kreipėsi į susisiekimo ministrą Roką Masiulį. Ministras sutiko padėti spręsti problemą.

Pagerėtų gyventojų susisiekimas

Privatus investuotojas savomis lėšomis siūlo pastatyti tunelį, skirtą ne tik pėstiesiems ir dviratininkams, tačiau ir automobiliams, kas pagerintų Žemųjų ir Aukštųjų Panerių gyventojų susisiekimą.

3,5 m aukščio ir 9 m pločio tunelis sujungtų Valkininkų ir Palionių gatves, juo pravažiuoti galėtų lengvieji ir specialios paskirties automobiliai – greitosios medicinos, priešgaisrinės pagalbos, policijos ir kt.

Zuikių, Ūmėdžių, Palionių ir kitų aplinkinių gatvių gyventojai yra priversti kirsti geležinkelį tam, kad patektų į Vilkpėdės Seniūnijoje esantį Žemųjų Panerių mikrorajoną, kuriame įsikūrusi mokykla, veikia parduotuvės ir teikiamos įvairios paslaugos. Nors tarp minėtų gatvių ir Žemųjų Panerių vos keli šimtai metrų, automobiliu gyventojams tenka daryti 15 km lankstą.

Toks tunelis miestui nekainuotų, nes privatus investuotojas tunelį įrengti ir eksploatuoti ketina savo lėšomis.

Komentuoti

Skaityti komentarus