Ruošiasi pokyčiams: ieško būdų supaprastinti techninės apžiūros tvarką

Kilus vairuotojų pasipiktinimui dėl Lietuvoje nepripažįstamos užsienio techninės apžiūros (TA) „Regitra“ žada ieškoti būdų, kaip supaprastinti šią tvarką.

Nuo gegužės 20 d. registruojant iš užsienio įvežtą transporto priemonę, „Regitra“ gali pripažinti Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyje atliktą techninę apžiūrą.

Tačiau, vairuotojų teigimu, praktiškai tokios galimybės nėra ir reikalaujama TA atlikti Lietuvoje ir už tai susimokėti dar kartą.

Dėl tokių veiksmų įtarimai žeriami asociacijai „Transeksta“, kuri ne tik vienija visos šalies TA įmones, bet šią tvarką – pripažinti užsienio šalių TA Lietuvoje – nuo pat pradžių kritikavo.

Siekdama išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių vairuotojams nepratęsiama užsienio TA Lietuvoje, redakcija kreipėsi į „Regitrą“.

Reikalavimų gausa

Teigiama, kad užsienyje galiojanti TA visų pirma turi atitikti visus keliamus reikalavimus, kuriuos nustatė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).

„Pirmiausia reikalinga techninės apžiūros pažyma iš tos šalies, kurioje buvo registruota transporto priemonė ir kuri atitinka būtent ES direktyvos reikalavimus“, – teigė Emilija Bardauskienė, „Regitra“ komunikacijos skyriaus specialistė.

Kitaip tariant, joje turi būti nurodyti šie duomenys su vienodais visoje ES kodais:

1. transporto priemonės identifikavimo numeris (VIN arba važiuoklės numeris);

2. transporto priemonės valstybinis numeris ir registracijos valstybės ženklas;

3. techninės apžiūros vieta ir data;

4. ridos skaitiklio (jei yra) rodmenys tuo metu, kai buvo atliekama techninė apžiūra;

5. transporto priemonės kategorija (jeigu nustatyta);

6. nustatyti trūkumai ir jų pavojingumo lygis;

7. techninės apžiūros rezultatas;

8. kitos techninės apžiūros data arba šios pažymos galiojimo laikotarpio pabaigos data (jeigu ši informacija nepateikiama kitu būdu);

9. techninę apžiūrą atlikusios organizacijos arba centro pavadinimas ir už apžiūrą atsakingo kontrolieriaus parašas arba tapatybės duomenys;

10. kita informacija.

Kodėl TA nepripažįstama Lietuvoje?

Nors iš užsienio įvežtos transporto priemonės techninė apžiūra yra atlikta EEE šalyje, ji ne visuomet gali būti pripažįstama Lietuvoje.

„Regitros“ teigimu, taip gali nutikti, jei pateiktoje TA pažymoje nėra visų reikalingų kodų.

„Būtent tai yra pagrindinė priežastis, dėl kurios nepripažįstama EEE šalyje atlikta techninė apžiūra“, – pridūrė specialistė.

Kitas svarbus aspektas, anot „Regitros“, techninė apžiūra turi būti galiojanti ir atitikti Lietuvoje nustatytą apžiūros dažnumą, o tai yra 2 metai.

Be to, „Regitra“ tikrina informaciją, ar transporto priemonei nėra išduotas sunaikinimo pažymėjimas ir ar nėra pažeidimų, dėl kurių dalyvavimas eisme yra draudžiamas.

Be šių dalykų registracijos metu „Regitroje“ taip pat reikia pateikti paskutinį EEE šalyje išduotą registracijos liudijimą.

Pateikus reikalingus dokumentus ir atitikus visus reikalavimus, užsienyje atlikta techninė apžiūra galios ir Lietuvoje.

Tai reiškia, kad pakartotinai jos atlikti mūsų šalyje nereikės tol, kol nepasibaigs jos galiojimo terminas.

Sieks supaprastinti TA tvarką

Praėjus penkiems mėnesiams po tokios tvarkos įsigaliojimo Lietuvoje pripažinta 21-os transporto priemonės TA, atlikta užsienyje.

Tai labai mažas skaičius, atsižvelgiant į tai, kad kiekvieną mėnesį mūsų šalyje pirmą kartą įregistruojama apie 16–17 tūkst. naudotų automobilių.

Dėl buksuojančios tvarkos vairuotojai įtaria TA įmones vienijančią asociaciją „Transeksta“.

LIETUVOJE NEPRIPAŽĮSTAMA UŽSIENYJE ATLIKTA TECHNINĖ APŽIŪRA: KIENO AUSYS UŽ TO KYŠO?

Asociacijos „Transeksta“ atstovai įtarimus vadina viena keisčiausių sąmokslo teorijų.

„Į įtarimą galima atsakyti labai trumpai ir aiškiai: spėjimas, kad iš EEE šalių atvežtų automobilių registracijos procedūras lemia ne Susisiekimo ministerijos parengta, Vyriausybės patvirtinta, Seime „Saugaus eismo automobilių keliais“ įstatymo pataisomis įteisinta tvarka ir ją įgyvendinančios VĮ „Regitra“ sprendimai, o su tuo niekaip nesusijusių techninės apžiūros įmonių akcininkai, yra viena keisčiausių pastarojo meto sąmokslo teorijų“, – teigė asociacijos „Transeksta“ atstovas spaudai Renaldas Gabartas.

Tiesa, į redakcijos klausimą, ar asociacijos nariai patirtų nuostolių, jei Lietuvoje būtų registruojama vis daugiau naudotų transporto priemonių su galiojančia užsienio TA ir jos nereikėtų atlikti Lietuvoje, neatsakė.

Tačiau aišku kaip dieną – jei į Lietuvą iš EEE šalių atvežtiems automobiliams būtų pripažįstama užsienyje galiojanti TA, pakartotinai šios procedūros nereikėtų atlikti Lietuvoje.

Nereikėtų TA atlikti Lietuvoje – nereiktų susimokėti už šią paslaugą. Nereiktų susimokėti – asociacijos „Transeksta“ narės, valdančios visos Lietuvos techninių apžiūrų įmones, negautų atitinkamų pajamų.

Kilus vairuotojų pasipiktinimui „Regitra“ pripažino, kad ieško būdų, kaip supaprastinti EEE šalyse atliktos techninės apžiūros pripažinimo tvarką Lietuvoje ir apie tai kalbės su LTSA bei kitomis atsakingomis institucijomis.

Komentuoti

Skaityti komentarus