Tradicijos nesikeičia: į mokyklą – per kanalizacijos vamzdį

Tradicinė mokslų metų šventė ne visiems vaikams įsimins, kaip džiaugsminga diena. Panerių, Naujininkų ir Vilkpėdės seniūnijos gyventojai vaikus į mokyklą lydės prisimindami įsisenėjusią problemą, kai kelias į mokyklą veda pro lietaus kanalizacijos vamzdį.

Kelis dešimtmečius besitęsianti problema nesikeičia iki šiol: vaikai į mokyklą priversti eiti per metro skersmens kanalizacijos vamzdį arba kirsti intensyvią keturių kelių geležinkelio magistralę.

Tėvai, nutarę vaikus vežti automobiliais, taip pat susiduria su sunkumais. Kadangi nėra tiesioginio susisiekimo, tenka daryti 15 km lankstą.

Vilniaus miesto savivaldybė ruošia planus, kaip vietiniai gyventojai galėtų saugiai susisiekti su gretimu rajonu, tačiau geriausiu atveju darbai žadami tik kitais metais.

Žuvo du žmonės

Deja, bet per praėjusius metus situacija nepasikeitė. Vaikai, senjorai ir likę gyventojai landžioja lietaus kanalizacijos vamzdžiu arba vaikšto geležinkelio bėgiais, kuriais vyksta intensyvus traukinių eismas.

Keičiasi tik vienas dalykas – žuvusiųjų statistika. Nuo praėjusių metų mokslo metų pradžios šiose apylinkėse ant geležinkelio bėgių žuvo du žmonės. Tokios liūdnos tendencijos tęsiasi kasmet.

Po pastarosios tragiškos jaunuolio mirties Iešmininkų g. prasidėjo kalbos, jog reikalingas saugus praėjimas tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams.

Vilniaus miesto savivaldybė informavo, jog rengia Zuikių perėjos investicinį projektą.

„Svarstomos trys alternatyvos, kaip pagerinti minėtose seniūnijose gyvenančių vilniečių susisiekimą: tunelio po geležinkelio pylimu, tunelių su perdanga po geležinkelio bėgiais arba pėsčiųjų tilto virš geležinkelio statyba“, – teigė Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius.

Jo teigimu, artimiausiu metu savivaldybės įmonei „Vilniaus planas“ parengus investicinį projektą paaiškės, koks variantas bus įgyvendintas.

Statybos – nebent kitais metais

Akivaizdu, kad šiais metais gyventojai jokių pokyčių nesulauks. Savivaldybė kol kas preliminariai paskaičiavo, kiek kainuotų statybos ir žadama, kad darbai galėtų prasidėti nebent po metų.

„Preliminariais skaičiavimais, 100 m ilgio perėjos ar viaduko statyba gali kainuoti nuo 2 iki 4 mln. eurų. Darbus ketinama pradėti jau kitų metų rudenį“, – žadėjo Vilniaus vicemeras L. Kvedaravičius.

Esą perėjos ar viaduko statybos darbai bus finansuojami Vilniaus miesto savivaldybės ir Susisiekimo ministerijos lėšomis.

„Taip pat šiuo metu vyksta ir Iešmininkų perėjos projektavimo darbai. Dar šiemet parengus techninį projektą, jau kitąmet ketinama pradėti ir statybos darbus“, – pridūrė L. Kvedaravičius.

Laukia realių darbų – ne pažadų

Vietos bendruomenės aktyvistas Arimantas Račkauskas sveikina savivaldybės veiksmus, tačiau kol nebus pradėti realūs darbai – džiaugtis nėra kuo.

„Per tiek metų sostinėje pasikeitė ne viena valdžia ir ne vienas meras – visi jie gyventojams žarstė įvairius pažadus, bet situacija nepasikeitė iki šiol“, – pripažįsta susisiekimo ekspertas A. Račkauskas.

Jo teigimu, gyventojams pagalbos ranką ištiesė privatus investuotojas, kurio pagalba būtų išspręsta ne tik pėsčiųjų, dviratininkų, tačiau ir vairuotojų problema, tačiau savivaldybė nerodo jokio susidomėjimo.

„Parengtas projektas, pagal kurį privatus investuotojas pasirengęs savomis lėšomis pastatyti automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų tunelį. Deja, tačiau projektas nei kiek nedomina savivaldybės, kuri ketina už mokesčių mokėtojų pinigus statyti tik pėsčiųjų ir dviratininkų tiltą“, – sakė A. Račkauskas.

Šiuo metu tėvams, norintiems vaikus į mokyklą už kelių šimtų metrų nuvežti automobiliu, tenka įveikti 15 km lankstą.

Komentuoti

Skaityti komentarus