Uždega žalią šviesą tuneliui Zuikių gatvės gyventojams

Vilniaus savivaldybės Ekonomikos ir finansų komiteto nariai Zuikių ir aplinkinių gatvių gyventojams reikalingą tunelį po geležinkeliu bendru sutarimu siūlo įtraukti į Vilniaus miesto bendrąjį planą.

Vieta, kurioje kasmet žūsta žmonės, nusėta kryžiais, tačiau tai neatbaido gyventojų kas dieną vaikščioti per geležinkelio pervažą arba lietaus kanalizacijos vamzdį.

Problema – nėra kito pasirinkimo

Gyventojai su esama problema susiduria daugiau kaip penkis dešimtmečius, tačiau tik prieš mėnesį ant traukinio bėgių žuvusio jauno vaikino mirtis iš naujo įžiebė diskusiją bei pasipiktinimą, kodėl miestas toks pasyvus gyventojų poreikiams.

RAGINA IMTIS PRIEMONIŲ, O NE VIENAS KITĄ KALTINTI – AR SULAUKS ZUIKIŲ G. GYVENTOJAI PAGALBOS?

Kol Vilniaus miesto savivaldybė tik svarsto įrengti pėsčiųjų perėjas pavojingose geležinkelio ruožuose, privatus investuotojas savomis lėšomis siūlo įrengti tunelį automobiliams, dviratininkams bei pėstiesiems.

Reikia savivaldybės ryžto

Klausimą dėl tunelio trečiadienį sprendė Ekonomikos ir finansų komiteto nariai, kuriame taip pat dalyvavo verslininkas Juozas Zykus, pasirengęs tunelį pastatyti savomis lėšomis – tai miestui nieko nekainuotų, tačiau reikia ryžto.

„Kai tunelis atsiras Bendrajame plane, tik tuomet būtų galima konkrečiai pradėti kalbėti apie darbus – rodyti, kurioje vietoje jis atsirastų, paduoti paraišką konkursui. Kas žino, galbūt atsiras daugiau privačių investuotojų, kurie sutiktų savomis lėšomis įrengti tunelį.

Svarbiausia, jog gyventojams nereiktų landžioti per kanalizacijos vamzdį ar lakstyti traukinio bėgiais, dėl ko kasmet neišvengiama mirčių“, – komiteto nariams teigė J. Zykus.

PERĖJAS PO GELEŽINKELIAIS SIŪLO ĮRENGTI PRIVAČIOMIS LĖŠOMIS

Komitete taip pat dalyvavęs Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Arūnas Visockas replikavo, kad savivaldybė ruošiasi statyti perėjas pėstiesiems, tačiau privataus investuotojo pasiūlytas projektas spręstų ir transporto problemą.

„Savivaldybė darys pėstiesiems perėjas būtent tose vietose, kur didžiausi srautai, o čia labiau šneka apie automobilius, nes gyvenantiems toje vietoje patekti į miestą – jiems reikia važiuoti nemažą gabalą“, – sakė A. Visockas.

Zuikių, Voverių ir Palionių gatvę nuo Žemųjų Panerių skiria vos keli šimtai metrų, tačiau automobiliu gyventojams norint pasiekti mokyklą ar parduotuves tenka daryti 15 km lankstą.

Eilę metų stovima vietoje

Vietos bendruomenių aktyvistas ir susisiekimo specialistas Arimantas Račkauskas nuogąstavo, jog žodžiais jau ilgas laikas kalbama vienaip, tačiau aktyviais veiksmais nedaroma nieko, todėl eilę metų stovima vietoje.

„Mes jau pusę metų rašome raštus pradedant prezidente ir baigiant savivaldybe, kad Bendrajame plane, kur stovėtų tunelis, atsirastų atitinkamas brūkšnys. Vietiniai gyventojai nori toje vietoje pravažiuoti su mašina ir tai spręstų tiek pėsčiųjų, tiek transporto problemą.

Savivaldybės Taryba turi padaryti tik vieną veiksmą – Bendrajame plane pažymėti vietą, tačiau žodžiais kalbama vienaip, bet veiksmais nėra įtraukiama“, – pastebėjo A. Račkauskas.

Jo iniciatyva pirmadienį Vilniaus miesto savivaldybei įteikta Zuikių, Palionių ir aplinkinių gatvių gyventojų peticija, kuria reikalaujama sujungti Palionių ir Valkininkų gatves pėsčiųjų ir automobilių tuneliu.

KANALIZACIJOS VAMZDŽIU KELIAUJANTYS VILNIEČIAI ĮTEIKĖ SAVIVALDYBEI PETICIJĄ

„Vien per pastarąjį pusmetį šiose apylinkėse po traukinio ratais žuvo du žmonės. Gyventojai nebežino ką daryti“, – pridūrė specialistas.

„Esminis momentas, kad miestas arba turi įtraukti tunelį į Bendrąjį planą, arba ne. Tada galima skelbti konkursą, gal atsiras investuotojas ir žmonėms nereiks mokėti“, – pridūrė komiteto narys Kęstutis Nėnius.

Ekonomikos ir finansų komitetas bendru sutarimu trečiadienį nutarė projektą siūlyti įtraukti į miesto Bendrąjį planą.

1 Comment

Komentuoti
  1. Viktoras
    gegužės 23, 13:39 Viktoras

    Jūs gal juokaujate. Per daugiabučio kiemą einančią gatvelę padaryti tranzitine. Ūmėdžių gatvė beveik per visą ilgį pravažiuojama tik vienam automobiliui. Tik pabandykite, ateisim visu rajonu protestuoti.
    Pėstiesiems tikrai reikia perėjos, automobiliams per tranzitu važiuoti per Žemuosius Panerius nėra infrastruktūros.

    Atsakyti į šį komentarą

Komentuoti

Skaityti komentarus