Vilniaus valdžia kategoriška – metro sostinėje nereikia

Metro statybų Vilniuje šalininkams prieš du mėnesius atšventus pirmą didelę pergalę, kai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, sostinės administracijos pozicija šiuo klausimu nepasikeitė – metro idėja vis dar laikoma neracionalia.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto plėtros departamento vadovas ir vyriausiasis Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis antradienį Žinių radijo laidoje „Atviras pokalbis“ sakė, kad neteisinga metropoliteną laikyti visų sostinės judumo problemų sprendimo būdu.

„Tokie projektai gali miestą ir sužlugdyti, nes Vilniuje keleivių srautas niekada nebuvo pakankamas įgyvendinti tokiam projektui.

Jei semtume pinigus iš Neries upės kibirais, tada tikrai būtų galima subsidijuoti tokią transporto rūšį. Nes jis tikrai neatsipirktų maždaug tris kartus…“ – sakė M. Pakalnis.

Miesto vyriausiasis architektas minėjo per diskusijas su bendrovėmis, užsiimančiomis ir tramvajų, ir metro statyba, ne kartą girdėjęs: „Mes pastatyti galime, bet miestas turi garantuoti keleivių srautą“.

O srautas, pasak specialistų, turėtų būti bent tris kartus didesnis nei yra dabar vienoje trumpoje atkarpoje (įprastai kaip prioritetinė minima linija „Pilaitė-Centras“) , kuris dabar yra 5000 keleivių per valandą. Turi būti 16 tūkst. per valandą – tada galėtume pradėti galvoti apie tokios sudėtingos transporto sistemos kūrimą“.

M. Pakalnis pabrėžė – metro atsipirkimas susijęs ne tik su gyventojų skaičiumi, bet ir su keleivių srautais.

Ir šiuo parametru tinkamesnė metro statybai, anot architekto-urbanisto, būtų net Klaipėda, nes tai yra linijinis, praktiškai ant vienos gatvės suvertas miestas, dėl ko susidaro didesni keleivių srautai.

Tuo tarpu Vilnius yra žvaigždinės struktūros ir turi labai daug periferinių gyvenviečių, tad keleivių srautas niekada neatpirktų metropoliteno sistemos eksploatacijos.

Vilniaus vyriausiasis architektas citavo ekonomistą Raimondą Kuodį: „Šiuo klausimu reikia mąstyti ne powerpointu, o exeliu. Kai surašai skaičius į exelį, labai aiškiai pasimato, kad jie nesusiveda“.

Metropoliteno įgyvendinimo įstatyme nustatytas metropoliteno sistemų planavimas, metropoliteno sistemos projekto įgyvendinimas, Vyriausybės, savivaldybių, kuriose įgyvendinami metropolitenų projektai, investuotojo ir metropolitenų projektų įgyvendinimo bendrovių funkcijos ir tarpusavio santykių bendrieji principai.

Įstatyme įtvirtinta, kad metropolitenų projektai galės būti įgyvendinami pagal pasirinktą jų įgyvendinimo būdą: savivaldybės ar jos kontroliuojamos įmonės vykdomas projektas; valdžios ir privataus subjektų partnerystės sutarties pagrindu; koncesijos pagrindu.

Komentuoti

Skaityti komentarus