Ar avarijos atveju galiotų draudimas uždėjus dygliuotas padangas anksčiau termino?

Pirmadienį netikėtai iškritęs sniegas sudarė paradoksalią situaciją. Nors kelio danga tapo slidi dėl iškritusio sniego, tačiau pagal Kelių eismo taisykles (KET) vairuotojams vis dar draudžiama „apauti“ savo automobilius dygliuotomis žieminėmis padangomis.

Kaip žinia, pagal KET tik nuo lapkričio 1 d. kelyje leidžiama važiuoti transporto priemone su dygliuotu apavu.

Apie iš dangaus pabirsiančias snaiges vairuotojus sinoptikai perspėjo dar praėjusį savaitgalį. Reaguodami į tai dalis vairuotojų suskubo pakeisti automobilio padangas, dalis iš jų – į dygliuotas.

Tokiu atveju jie iš dalies tapo situacijos įkaitais – suskubo rūpintis saugumu, bet nepaisė KET.

Tarp vairuotojų iškilo klausimas, ar šiuo atveju kelių policijos pareigūnai gali nubausti vairuotojus, jei šie padangas į dygliuotas dėl prastų vairavimo sąlygų pasikeitė anksčiau, nei tą leidžia padaryti KET.

Kaip LRT.lt pakomentavo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, policija bus tolerantiška ir vairuotojų su dygliuotomis padangomis nebaus.

Juolab, nors paskutinėmis spalio dienomis prognozuojama aukštesnė nei 10 laipsnių pagal Celsijų temperatūra, vairuotojai nebus verčiami atkeisti padangų, kadangi lapkričio 1-oji yra ne už kalnų.

Visgi vairuotojai puikiai žino, kad į padangas dėmesį atkreipia ne tik policijos pareigūnai, bet ir draudikai. Kaip anksčiau yra skelbę draudimo bendrovių atstovai, esant netinkamoms padangoms vairuotojai gali nesulaukti draudimo išmokos avarijos atveju.

Tačiau šiųmetės gamtos išdaigos vairuotojams rūpesčių dėl galimų finansinių nuostolių avarijos atveju neturėtų sukelti.

Kaip naujienų portalui Alfa.lt teigė draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, nors KET vis dar draudžia dygliuotų padangų naudojimą šiomis dienomis, tačiau nepalankios vairavimo sąlygos skatina į situaciją žvelgti lanksčiai.

„Kiekvienas toks atvejis yra unikalus ir vertinamas atskirai. Visada esame linkę įvertinti situaciją visapusiškai ir atsižvelgiame į visas esamas įvykio aplinkybes, analizuojame jų priežastingumą.

Aprašytoje situacijoje, kuomet dygliuotos padangos būtų sumontuotos anksčiau lapkričio 1-osios, tikrai būtų vadovaujamasi sveika logika ir toks automobilis būtų laikomas techniškai tvarkingu, o įvykis draudžiamuoju, vertinant padangų aspektu“, – kalbėjo ERGO atstovas R. Bieliauskas.

Marius Monkevičius | Alfa.lt

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus