Asociacija „Transeksta“: darbą TA įmonėse prarado 13 kontrolierių

Trečiadienį vairuotojų portalui „autobanas.lt“ paviešinus publikaciją „Statistika: pusė patikrintų automobilių techninę apžiūrą gavo nepagrįstai“ redakcija sulaukė techninės apžiūros asociacijos „Transeksta“ atsako, kad Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pateikia netikslią ir klaidingai interpretuojamą informaciją.

Primename, kad LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius radijo laidoje „Žinių radijas“ atskleidė, kad pusė šiais metais patikrintų automobilių neturėjo gauti galiojančio techninės apžiūros lapo.

„Per 2018 ir 2019 metus atlikome, pavadinkime, tikslinius techninių apžiūrų patikrinimus, tai galime konstatuoti, kad pernai metais buvo atlikti 144 tikrinimai ir iš jų nustatyti 42 atvejai, kuomet buvo surašyti netinkami techninės apžiūros dokumentai.

Šiais metais atlikti 53 patikrinimai ir iš jų 28 atvejais nustatyta, kada netinkamai atlikta (techninė apžiūra – past.), tai daugiau negu pusę. Procentas yra ne mažas ir galima daryti tam tikras išvadas.

Kai jau surašomas protokolas tai jau yra labai akivaizdūs, dideli trūkumai, arba draudžiantys eksploatuoti transporto priemonę.

Ar ten buvo kažkokių susitarimų, ar finansinių nelegalių operacijų – mes negalime konstatuoti, bet iš techninės būklės, tai darome tokias išvadas, kad pusė tikrinimų buvo netinkami“, – radijo laidoje „Žinių radijas“ teigė J. Rašomavičius.

„Transeksta“: LTSA pateikia netikslią ir klaidingai interpretuojamą informaciją

Vairuotojų portalui „autobanas.lt“ parašęs asociacijos „Transeksta“ atstovas spaudai Renaldas Gabartas teigė, kad LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius suklaidino tiek laidos vedėją, tiek klausytojus.

„LTSA atstovas teigė, kad jų pareigūnai, techninės apžiūros įmonėse atlikę automobilių patikrinimus, net pusei automobilių pakeičia apžiūros išvadas.

Tačiau realybė yra tokia, kad per metus Lietuvoje atliekama apie 942 tūkst. pirminių (iš pirmo karto teigiamą išvadą gauna 53,7 proc. automobilių) ir 476 tūkst. pakartotinių apžiūrų ( viso ~1 mln. 419 tūkst. apžiūrų).

Savo ruožtu LTSA pareigūnai pernai atliko 144 kontrolinius patikrinimus, kas sudaro viso labo 0,01 proc. nuo minėto bendro apžiūrų skaičiaus.

T. y. šių tikslinių patikrinimų (kai automobiliai atrenkami pagal iš anksto gautą informaciją, skundą ar vertinant padidintą riziką) dėl jų specifikos ir itin nedidelio patikrų skaičiaus negalima laikyti reprezentatyviu TA sistemos kokybiniu tyrimu“, – įsitikinęs R. Gabartas.

Po patikrinimo teigiama kontrolieriaus išvada virto neigiama

„Šiais metais iki gegužės 21 d. LTSA atliko 53 patikrinimus. Jų metu 28 atvejais buvo rasta trūkumų, tačiau tik 13 atvejų buvo pakeista kontrolieriaus išvada iš teigiamos į neigiamą.

Taip pat LTSA atstovas minėjo, kad patikrinimo protokolai surašomi esant labai rimties pažeidimas, nustačius pavojingų ir didelių trūkumų. Asociacijos „Transeksta“ duomenimis šiais metais nei vienu perpatikrinimo atveju nebuvo nustatyta pavojingų trūkumų.

Pažymėtina, kad buvo atvejų, kai LTSA pareigūnai nurodydavo papildomą trūkumą po to, kai techninės apžiūros kontrolierius jau būdavo užfiksavęs ne vieną trūkumą.

Išskirtinis atvejis – LTSA pareigūnai nustatė papildomą trūkumą po to, kai kontrolierius jau buvo nurodęs 18 trūkumų ir labai aiškiai įvertinęs tos transporto priemonės būklę, kaip keliančią pavojų kitiems eismo dalyviams.

Svarbu ir tai, kad LTSA beveik visais atvejais atlieka vadinamuosius tikslinius patikrinimus, kuriems atrenkamos transporto priemonės, kurių techninę būklę dėl jų amžiaus ir (ar) naudojimo specifikos galima vertinti nevienareikšmiškai“,

Nurodo, kad darbą prarado 13 kontrolierių

Asociacijos „Transeksta“ atstovas spaudai taip pat paminėjo, kad techninės apžiūros įmonės ir asociacija savo ruožtu nuolat atlieka vidinius kontrolinius patikrinimus ir vertina riziką pagal Vidaus kokybės kontrolės sistemą (VKK).

Nurodoma, kad šiais metais – iki gegužės 21 d. – TA įmonėse buvo atlikta 511 kontrolinių  patikrinimų (blokuojamas apžiūros protokolo spausdinimas ir automobilis perpatikrinamas). Techninės apžiūros išvada iš teigiamos į neigiamą buvo pakeista 84 atvejais.

„Norime pabrėžti, kad pakankamai efektyviai atlikti tikslinius tikrinimus leidžia įdiegtos vaizdo stebėjimo sistemos stotyse ir modernus TA informacinės sistemos vidaus kokybės kontrolės modelis (leidžia vertinti rizikas, atlikti blokavimo veiksmus, savalaikį informavimą atsakingų už kontrolę asmenų). TA įmonės ypatingai suinteresuotos jų kontrolierių veiklos skaidrumu, tam buvo investuotos nemažos lėšos į minėto Informacinės sistemos modelio sukūrimą.

Asociacija yra suteikusi visas prieigas prie vaizdo sistemų ir VKK modulio LTSA pareigūnams, taip demonstruodama, kad tiek TA įmonių, tiek jas kontroliuojančių institucijų tikslai yra tapatūs – gerinti teikiamų paslaugų kokybę ir eliminuoti korupcijos pasireiškimo rizikas.

„Transeksta“ ir jos įmonės toliau tobulina VKK modulį, bendradarbiauja su LTSA atstovais šiais klausimais, ieško būdų kaip dar efektyviau atlikti kontrolinius tikrinimus.

Tuo pačiu Asociacija tobulins ir korupcijos prevencijos sistemas, kurios labiau užkardys galimybę klientams siūlyti kyšius ar kontrolieriams juos priimti“, – teigiama komentare.

Asociacija „Transeksta“ taip pat nurodo, kad per 2017-2018 darbą TA įmonėse praradus pasitikėjimą arba dėl kompetencijos stokos buvo priversti palikti 13 kontrolierių.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus