Atskleidė spragą, kaip įsigyti automobilį pigiau – sutaupo 21 proc.

Dėl automobilių registravimo spragų per pastaruosius kelerius metus į šalies biudžetą, įtariama, nepateko keli milijonai eurų.

Schemos būta labai paprastos: pavyzdžiui, perki prabangų „Audi Q7“, su gamintoju sutari, kad tai krovininis automobilis ir jau turi teisę susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį (PVM).

Paversti visureigį krovininiu automobiliu – apsimoka, nes sutaupoma 21 proc. automobilio kainos.

Per pastaruosius dvejus metus Lietuvoje tokių krovininių „Audi Q7“ užregistruota 146 modeliai.

Skaičiuojama, kad vien dėl šių „Audi“ automobilių į šalies biudžetą nepateko apie 2,5 mln. eurų.

Krovininiais automobiliais apsukrūs verslininkai Lietuvoje paverčia net „Porsche“ automobilius, taip pat „Škoda Octavia“.

Šiame, neva tai krovininių automobilių parke, taip pat puikuojasi BMW X6 bei „Range Rover“ modeliai.

„Jeigu yra poreikis, tai galime patiekti „Porsche Macan“ pagal tuos komercinės paskirties, N1 tipo, poreikius. Tai dažniausiai būna smulkios įmonės“, – apie rinkoje esamą galimybę teigė „Porsche Lietuva“ Pardavimų vadovas Aurimas Meliauskas.

Tokia schema nėra laikoma nusikaltimu.

Registruojant komercinės paskirties lengvuosius automobilius jokių kliūčių nekyla ir „Regitroje“ – čia transporto priemonė registruojama pagal kilmės dokumentus, kuriuos išduoda automobilio gamintojas.

Skirtumo ar automobilis lengvasis, ar komercinės paskirties – nėra, nes automobiliai būna visiškai identiški.

Skiriasi tik įrašas dokumentuose, taip pat, kad dėl tokios schemos perkant automobilį sutaupoma 21 proc.

Tokius gamintojų ir pirkėjų žaidimus bando pažaboti ne valstybė, bet Europos Sąjunga.

Mūsų šalies susisiekimo ministras Rokas Masiulis apie schemą išsisukti nuo mokesčių sužinojo tik dabar ir žada, kad situacija pasidomės plačiau.

„Ne, šitos schemos aš nežinojau – reiktų pasidomėti šia situacija, bet keistokai skamba“, – nuostabos neslėpė R. Masiulis.

Tačiau yra ir kita medalio pusė – parduoti komercinės paskirties automobilį ne taip jau ir paprasta.

Jei gamintojas nurodė, kad tai komercinės paskirties automobilis, tai paversti jį asmeninės paskirties naudojimo, teoriškai neįmanoma.

Taip pat komercinės paskirties automobiliams tenka kas metus praeiti techninę apžiūrą (TA) bei susimokėti kelių mokestį.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus