Baikerio priminimas žiopliams, kaip pats: esame atskira kasta, galioja kitokios KET

Artėjant motociklininkų sezono atidarymui, kuris įvyks jau šį savaitgalį, vairuotojų portalui „autobanas.lt“ parašęs baikeris perspėja kitus bendraminčius, kad jiems galioja kitokios Kelių eismo taisyklės (KET).

Dėl taikomų dvigubų standartų motociklininkai gali kur kas lengviau prarasti vairuotojo pažymėjimą.

Sveiki, noriu pasidalinti svarbia informacija ir perspėti kitus motobrolius, kurie galbūt kaip aš, kiek užsimiršę dėl Kelių eismo taisyklių. Buvau visai pamiršęs, kad mes, motociklininkai, esame laikomi atskira kasta. Ir tai sakydamas turiu galvoje ne iš gerosios pusės.

Taip jau nutiko, kad praėjusį savaitgalį, kai lepino nuostabus oras, į gatves išriedėjo ne tik gausios pajėgos motociklininkų, bet ir policijos pareigūnai. Taip jau atsitiko, kad važinėjant įkliuvau ir aš.

Aišku, tokio bendravimo su pareigūnais nesinori niekam, kai kalba eina apie viršytą greitį. Kaltas ir nieko čia nepridursi.

Nuostabą sukėlė tai, kad kalbant su pareigūnų pastarasis išsireiškė, kad man dar labai pasisekė, kad spėjau kirsti per stabdžius ir nepadžioviau teisių.

Galvojau, kad šaiposi ir kažką atsakiau, kad toli gražu, bet tas pataisė, kad „vos kelių kilometrų“.

Taigi, mane užfiksavo viršijus greitį 28 km/val., o teisės motociklininkams atimamos jau nuo 30 km/val.!!! Dar porą kilometrų ir teises būčiau pamiršęs nuo 3 iki 6 mėnesių..

Pripažinsiu, kad po žiemos miego šis KET punktas buvo užmirštas. Nors ir negeriu, bet puikiai žinau, kad motociklininkams galioja 0 prom. taisyklė. Tikrai pritariu tam. Aišku, galėtų atitinkamai tokia pati taisyklė galioti ir automobilių vairuotojams.

O kalbant apie pastaruosius, tai ar gali man kas nors paaiškinti, kodėl motociklininkai laikomi kažkokiais raupsuotais ir kodėl su automobiliu teisės atimamos viršijus greitį daugiau nei 50 km/val., o su motociklu riba sumažėja iki 30 km/val.!?

Iš kur atsirado šitie dvigubi standartai? Negi tokia praktika galioja ir kitose šalyse? Kažkaip neteko nieko panašaus girdėti.

Tikrai mažų mažiausiai pasisakau už greičio viršijimą, bet nelabai suprantu tokio skirstymo į kastas – vieni lygesni už lygius.

Iš kitos pusės, jei motociklininkams taikomos kitokios Kelių eismo taisyklės, tai gal būtų teisinga, kad ir nuobaudos būtų taikomos tik A kategorijai: jei jau viršijau greitį motociklu daugiau nei 30 km/val., tai ir atimkite A kategoriją, bet palikite visas likusias kategorijas.

Pagal dabartinę situaciją su motociklu galiu prarasti viską – ir motociklo teises, ir nebegaliu automobiliu važinėti. Nukenčia ne tik laisvalaikis, bet ir kasdienis gyvenimas ir netgi darbas.

Artėja baikerių sezono atidarymas, todėl perspėkite kitus motobrolius, kurie galbūt tokie patys užsimiršę žiopliai, kaip aš, kad mums galioja kitokios taisyklės. Būtų labai liūdna, jei kas dėl tokio užmirštumo, prarastų teises dar net neprasidėjus sezonui.

Sėkmės visiems kelyje!

Vairuotojų portalas „autobanas.lt“ primena, kad Administracinių nusižengimų kodeksas (ANK) greitį viršijusiems motociklininkams nieko gero nežada.

Motociklininkams teisių atėmimo laikotarpis skiriasi nuo viršijamo greičio:

greitį viršijus 31–40 km/val. teisė vairuoti atimama nuo 3 iki 6 mėnesių;

41–50 km/val. – nuo 6 iki 12 mėnesių;

daugiau kaip 50 km/val. – 1–1,5 metų (nuo 12 iki 18 mėnesių).

Automobilių vairuotojams teisių atėmimas gresia tik viršijus greitį nuo 50 km/val. (nuo 1 iki 6 mėn.).

Taip pat primename, jog motociklų vairuotojams galioja 0 promilių įstatymas, o automobilių vairuotojams leistina riba yra 0,4 promilės.

Norite pasidalinti savo pastebėjimais, rašykite info@autobanas.lt arba privačia „facebook“ žinute.

Naujienos iš interneto

4 Komentarai

Komentuoti
  1. Eku
    gegužės 03, 10:35 Eku

    Gyvenam posovietinėj šaly ir tiek. Čia iš senų laikų likusi ta pajuoka motociklininkams, tai atsispindi ir įstatymuose, nes absoliučiai jokio logiško paaiškinimo tokiai nuobaudai nėra, o ji vistiek buvo priimta. Taip jau yra, negimėm kokioj Ispanijoj, kur visi važiuoja su moto, tai tenka kovoti dėl kiekvieno logiško sprendimo (A juostos, lane splitting, greitis virš 30), lyg dėl kažkokios išmaldos. Priminsiu, kad dar ne taip seniai autostradoj moto galėjo važiuoti tik 110. Moto vairuotojai kovoja dėl tokių užguitų sprendimų, kai tuo tarpu B kategorija gali sau leisti diskutuoti ar leisti valgyti batoną prie vairo ar drausti.

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Zigmas
    gegužės 03, 23:58 Zigmas

    Zenonai.tu asilas.Ar tai žinojai?

    Atsakyti į šį komentarą
  3. Zile
    gegužės 04, 15:14 Zile

    Ciulpia drakono kota tie istatymu kurejai…jau kelinti metai akivaizdiai matosi nekencia moto.
    Jobani ket taisykles jobani transporto priemones numeriai slykstesniu nesugalvojo? Dar slyksciia gali matyt bet geaziau patogiau niekaip.
    Pasiziurekite france moto nr mini.. grazu ir jokiu problemu

    Atsakyti į šį komentarą

Komentuoti

Skaityti komentarus