Duobių lopymas pašiurpino: asfalto gabalus meta į balą – kitaip neišeina?

Po žiemos gatvėse atsiradusios avarinės duobės, plyšiai ir kiti kelio dangos pažeidimai – pavasario klasika, su kuria susiduria vairuotojai. Savivaldybės giriasi, jog nutirpus sniegui duobes jau imasi taisyti, tačiau kaip tai daroma?

Socialiniame tinkle plinta filmuotas vaizdo įrašas iš Pabradės, Švenčionių rajono. Vietinis gyventojas stebisi, kaip savivaldybė taiso atsivėrusias duobes.

Susidaro įspūdis, jog kelininkai asfalto gabalus tiesiog metą į balą ir taip užtaiso duobę.

Visą kelininkų darbą iš tarnybinio automobilio stebi Švenčionių rajono savivaldybės darbuotojas, kuriam, panašu, tokie darbo principai neužkliūna.

 

Vaizdo medžiagą įkėlė Jurij Zeimo – Remonto darbai Pabradeje.

Vairuotojų portalas autobanas.lt paklausė Švenčionių rajono savivaldybės, kaip vertina tokią duobių lopymo techniką. Anot savivaldybės – kitaip neišeina.

„Paaiškiname, kad tai yra tikrai ne remontas. Seniūnija ėmėsi tokių veiksm, kad būtų išvengta avarijų, nes Mickevičiaus gatvėje išdaužytos duobės pilnos vandens.

Rajono savivaldybė artimiausiu laiku numato pirkti asfalto betono dangos remonto darbus. Tik esant palankioms oro sąlygoms bus vykdomi remonto darbai“, – teigė Vietinio ūkio skyriaus vedėjas Juozas Urbanavičius,

Nufilmuotas vaizdo įrašas susilaukė didelio dėmesio. Vos per parą jį peržiūrėjo daugiau nei 30 tūkst. žiūrovų.

Duobių remontas balose – ne naujiena

Tačiau ar tokia duobių lopymo technika dar stebina? Kone kiekvieną pavasarį pasirodo panašaus pobūdžio vaizdo medžiaga.

Iš esmės kelininkai teisūs: kol oro sąlygos baigiantis žiemai dar neleidžia užtaisyti duobių patvariu karštu asfaltbetoniu, taisoma ir šaltu asfaltbetoniu.

Karštu asfaltbetoniu gatvių danga pradedama tvarkyti, kai nakties metu oro temperatūra pakyla virš 5 laipsnių šilumos.

Kad ir kaip bebūtų, kuomet duobės taisomos balose, vargu, ar galime stebėtis, kodėl po gana trumpo laiko jos vėl atsiveria.

Duobių sezonas tik įsibėgėja

Draudikų duomenimis, kovą–birželį tikimybė automobiliui įvažiuoti į kelyje atsivėrusią duobę Lietuvoje išauga 2,5 karto. Būtent pavasaris iš vairuotojų reikalauja ypatingo budrumo, kurio dar tik prireiks.

„Žvelgiant į sinoptikų prognozes atrodo, kad duobių formavimosi sezonas dar tik įsibėgėja. Šią savaitę oras gerokai atšilo, sniegas tirpsta, žadama ir lietaus – drėgmės vėl bus daug. Jei, kaip prognozuojama, sugrįš šalčio banga, susiklostys daug kartų matyta situacija: šąlantis vanduo įtrūkimus kelių dangoje tik dar labiau padidins“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jau per pirmuosius du šių metų mėnesius „Lietuvos draudimas“ kasdien fiksavo beveik po 2 eismo įvykius, kai automobiliai būdavo apgadinami įvažiavus į duobę. Tačiau didesnio tokių klientų antplūdžio dar tik laukiama.

„Lietuvos draudimo“ skaičiavimais, vidutinė žala, kurią įvažiavus į duobę patiria kasko draudimą turintys vairuotojai, per metus padidėjo trečdaliu ir pernai siekė apie 750 eurų.

Žalų ekspertai pastebi, kad didžiausius nuostolius, įvažiavus į duobes, patiria BMW, „Mercedes-Benz“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ markių automobilių savininkai.

Vairuotojai dažniausiai kreipiasi, kai įvažiavę į duobę prakerta padangą, apgadina ratlankį, dėl smūgio pažeidžia variklio apsaugą, automobilio pakabą ir kitos važiuoklės dalis.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus