Elektrinių paspirtukų vairuotojai nesilaiko ir ignoruoja KET

Elektriniai paspirtukai populiarėja sparčiai – jais ne tik tampa patogu pasiekti miesto centre esančius objektus, bet tėvai veža vaikus į darželius ar mokyklas.

Tačiau pastebima ir didelė problema: ne visi paspirtukų vairuotojai supranta, kad net ir su šia transporto priemone būtina laikytis Kelių eismo taisyklių (KET).

Numatytus reikalavimus daugelis tiesiog ignoruoja.

Kokie KET reikalavimai?

„Svarbu suvokti, kad elektrinis paspirtukas priskiriamas dviračio kategorijai, tad ir turi laikytis visų reikalavimų, kurie yra taikomi dviračių vairuotojams.

Tas pats reikalavimas važiuojant važiuojamąją kelio dalimi: dėvėti šviesą atspindinčią ryškiaspalvę liemenę.

Tas pats reikalavimas vaikams segėti saugos šalmą, tas pats reikalavimas pro pėsčiąjį važiuoti pėsčiojo judėjimo greičiu.

Ta pati taisyklė, kad elektriniu paspirtuku negalima važiuoti per pėsčiųjų perėją.

Tad visi reikalavimai, kurias KET taiko dviračių vairuotojams, taip pat taikomos elektrinių paspirtukų vairuotojams“, – teigė Marija Kazanovič, Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė.

Kada reikalinga registracija, draudimas ir techninė apžiūra?

Elektriniai paspirtukai gali išvystyti įvairų greitį. Būtent nuo jo galios ir pasiekiamo maksimalaus greičio priklauso ar paspirtuką būtina registruoti, ar ne.

„Gamintojo nustatytas greičio apribojimas turi būti nustatytas iki 25 km/val. ir galingumas neturėtų viršyti 1 kw.

Jeigu tenka vairuoti kažkokią transporto priemonę, kurios galingumas yra didesnis, konstrukcinis gamintojo numatytas greitis taip pat didesnis, tuomet reiktų kreiptis dėl transporto priemonės registravimo ir tokia transporto priemonė bus priskiriama jau mopedo kategorijai.

Tokioms transporto priemonėms jau taikomi rimtesni reikalavimai, kaip vairuotojo pažymėjimas, registracija, techninė apžiūra, civilinės atsakomybės draudimas“, – pažymėjo LKPT vyresnioji specialistė M. Kazanovič.

Trūksta pagarbos ir atsargumo

Elektriniams paspirtukams stipriai išpopuliarėjus netrukus eisme pasipylė įvairios avarijos. Policija daugeliu atvejų pripažino, kad kalti – paspirtukų vairuotojai.

„Jeigu paspirtukų vairuotojai pro pėsčiuosius važiuotų atidžiau, daugiau stebėtų eismo aplinką, pėsčiųjų perėjas kirstų taip, kaip numato KET reikalavimai, tų nesusikalbėjimų galbūt būtų ženkliai mažiau“, – teigė Vidmantas Pumputis, Susisiekimo ministerijos atstovas.

„Labai blogai, kai eismo dalyviai nesuvokia, kad pagrindinis principas, kuris sutvarko visą saugų eismą – pagarba ir atsakingumas.

Pradėkime gerbti ir saugoti vieni kitus ar tai būtų paspirtukų, ar dviračio, ar automobilio vairuotojas“, – pastebėjo M. Kazanovič.

Neišvystyta infrastruktūra

Susisiekimo ministerijos atstovo teigimu, elektriniai paspirtukai gali tapti ateities susisiekimo transportu.

Tačiau reikia nepamiršti, kad nors paspirtukai ir sparčiai tobulėja, miestai turi užtikrinti atitinkamą infrastruktūrą, kurios dabar stipriai pasigendama.

„Ko reikia, kad elektriniai paspirtukai taptų dar populiaresni – kokybiškų dviračio takų.

Sauliaus Žiūros nuotr.

Važiuojant elektriniu paspirtuku išryškėja visi infrastruktūros trūkumai. Kai kur trinkelėmis važiuoti nepatogu – purto, krato..

Jeigu iš miegamųjų rajonų būtų įrengti kokybiški dviračių takai, tai elektrinių paspirtų naudojimas būtų dar populiaresnis ir taptų norma, kad miegamųjų rajonų gyventojai savo balkonuose turėtų elektrinius paspirtukus“, – pridūrė V. Pumputis.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus