Įspėjimas vairuotojams: neužsivedėt automobilio – galbūt kalti degalai?

Atšalus orams atsiranda automobilių, kurie ima kosėti, sunkiai užsiveda arba visai neužsiveda. Dažniausiai kaltas būna išsikrovęs akumuliatorius arba netinkami degalai, ypatingai jei tai – dyzelinis automobilis.

Lietuvoje veikiantys degalinių operatoriai atskleidžia, kad ne visose degalinėse parduodamas dyzelinis kuras yra kokybiškas, o tai turėtų būti svarbu daugeliui vairuotojų, nes Lietuvoje du iš trijų automobilių turi dyzelinius variklius.

Nesąžiningi pardavėjai naudojasi vairuotojais

Automobilių ekspertai sutaria, jog dyzelinu varomiems automobiliams būtini specialiai žiemai pritaikyti degalai, padedantys užtikrinti sklandų variklio darbą.

Tačiau ar visuomet tokie degalai parduodami degalinėse?

„Iš to, kad būtent žiemą mūsų degalinių tinkle itin juntamai padaugėja klientų, nusivylusių nesąžiningų pardavėjų degalų kokybe, matome, kad problema tikrai yra. Nerimą kelia tendencija, kad nesąžiningi pardavėjai naudojasi žmonių pasitikėjimu ir noru pasirūpinti savo automobiliu.

Tie pardavėjai, kurie žemoms temperatūroms atsparų dyzeliną maišo su vasariniu ar pereinamojo laikotarpio dyzelinu ir naudoja suklastotus kokybės pažymėjimus, vairuotojus įsuka į labai rizikingą pokerį, kuriame jie gali patirti tūkstantinių nuostolių“, – teigė Kanados kapitalo degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Ignas Klimaitis.

„Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys patvirtina, jog atsižvelgiant į aplinkos temperatūrą, gaminamas skirtingiems metų laikams pritaikytas dyzelinas.

„Pagal oro temperatūrą jį galima skirstyti į vasarinį, tarpinį ir žieminį. Pastarasis būna pirmos arktinės klasės bei antros arktinės klasės. Pirmos arktinės dyzelinas neužšąla iki -26, o antros arktinės klasės – iki -32 laipsnių“, – sako A. Miežys.

Degalų kokteilis

Nesąžiningi pardavėjai, anot I. Klimaičio, vairuotojus dažniausiai vilioja žemesnėmis degalų kainomis. Deja, bet ant šio kabliuko pasimauna ne vienas.

„Vairuotojai, kurie galvoja, kad visi degalai yra vienodi, savo pasirinkimą grindžia tik kaina ir skaičiuoja, kad sutaupo keletą centų nuo litro degalų. Deja, vairuotojai „iš akies“ niekaip negali patikrinti, ar arktiniu vadinamas dyzelinas iš tiesų yra arktinis, ar tai įvairių dyzelino klasių kokteilis – tai tampa pasitikėjimo ir sąžiningumo klausimu“, – sako I. Klimaitis.

Toks taupumas priveda prie didesnių išlaidų, kuomet spustelėjus šaltukui, automobilis pradeda sunkiai vestis, užsikemša degalų filtras ar sutrinka variklio darbas.

Maža to, vairuotojai kartais imasi patys spręsti problemas užklupus šalčiams ir dyzeliną maišo su žibalu arba benzinu.

Kauno technologijos universiteto Cheminės technologijos fakulteto (KTU CTF) docentas Linas Miknius pataria elgtis atsakingai, nes šitaip galima ir pakenkti transporto priemonei.

„Tokiu būdu galima šiek tiek pagerinti žematemperatūres dyzelino savybes, bet žieminių degalų šitaip vėlgi nepagaminsite. Nebent pasielgti priešingai ir į žibalą įmaišyti šiek tiek vasarinio dyzelino. Bet tai daryti galima tik išskirtiniais atvejais, nes žibalas, o juo labiau benzinas neturi reikiamų dyzelino savybių, todėl gali gerokai pakenkti varikliui bei kuro sistemai“, – tikino L. Miknius.

Jei kuras nėra pritaikytas labai žemoms temperatūroms veikiamas šalčio jis keičia savo struktūrą, sutirštėja ir gali užkimšti degalų filtrą, sugadinti kuro siurblį ar degalų purkštukus, sugadinti variklį. Būtent tai ir lemia pačius didžiausius nuostolius.

Rinktis atsakingai

Ekspertai vairuotojams pataria atidžiai stebėti automobilį ir pajutus, jog netrukus po degalų pylimo variklis pradeda dusti arba veikti netolygiai – stabdyti transporto priemonę ir iškvieskite techninę pagalbą.

Servise geriausiai tokius nekokybiškus degalus išsiurbti, kad pastarieji nepridarytų dar daugiau žalos tiek automobiliui, tiek piniginei. Na ir be abejo, ateityje tokią degalinę aplenkti.

Taip pat renkantis degalus ekspertai siūlo nepasikliauti tik mažiausios kainos kriterijumi.

Komentuoti

Skaityti komentarus