Išrinktas geriausias komercinio transporto vairuotojas Lietuvoje

Savaitgalį paskelbtas ir apdovanotas geriausias komercinio transporto vairuotojas. Tradiciniu tampančiame „Fiat Professional“ rengiamame konkurse nugalėjęs Paulius Bimbiras įveikęs porą dešimčių konkurentų vairavimo teorijos bei praktikos užduotyse.

Keturias parkavimo ir manevravimo užduotis visi dalyviai atliko „Fiat“ komerciniais automobiliais – „Doblo“ bei „Ducato“.

„Esu stebėjęs slalomą, bet pats tokio pobūdžio konkurse dalyvavau pirmą kartą. Savo lūkesčius viršyti pavyko, nes ėjau užsibrėžęs tikslą tiesiog nelikti paskutiniu.

Vairuoti tenka kiekvieną dieną bent po 2-3 valandas, situacijų kelyje būna įvairių, tarp jų – ir ekstremalių, todėl specialiai savo įgūdžių prieš konkursą niekur netobulinau“, – sakė geriausio komercinio automobilio vairuotojo vardą iškovojęs P. Bimbiras, jau penkerius metus dirbantis įmonėje UAB „Pardavimo automatai“.

Pirmąją vietą pelnęs konkurso dalyvis neslepia, kad, nors netrūko jaudulio, laimėti jam padėjo maksimalus susikaupimas užduočių atlikimo metu.

Antrasis konkurse liko Rokas Šveinauskas iš UAB „Limedika“, surinkęs 49 taškus, trečiasis – Gediminas Bagdžius iš UAB „Agroconsult“ su 45 taškais.

Įvairiapusės rungtys

Renginio tikslas – ne tik patikrinti jame dalyvauti užsiregistravusių lengvųjų komercinių automobilių vairuotojų žinias, bet ir padėti jiems įgyti naujų įgūdžių.

Todėl vairuotojai konkursą pradėjo mokydamiesi – jie klausė paskaitos apie ekonomišką vairavimą, efektyvų naujų išmanių automobilio funkcijų naudojimą ir važiavimą naudojant mažiau degalų.

Po paskaitos konkurso dalyviai sprendė teorijos užduotis, kurias sudarė klausimynas iš naujausios Kelių eismo taisyklių redakcijos ir keli klausimai apie ką tik klausytą paskaitą.

Praktinėje dalyje vairuotojų laukė keturios užduotys dviem automobiliais – daugiafunkciu vienatūriu „Fiat Doblo“ ir furgonu „Fiat Ducato“.

Dviejose reikėjo kuo tiksliau ir greičiau įveikti organizatorių parengtą trasą, kitose – pastatyti automobilį į sudėtingą stovėjimo vietą. Žinoma, kuo greičiau ir tiksliau.

Galutinį rezultatą lėmė visų užduočių atlikimas – pagal specialią sistemą teorijoje surinkti balai buvo paverčiami sekundėmis ir prilyginti važiavimo užduotyse pademonstruotam laikui.

Taip buvo rastas tas vienintelis, geriausiai atlikęs ir teorines, ir praktines užduotis.

Didelė vairuotojų profesionalumo įtaka

Komerciniai automobiliai tobulėja labai sparčiai – saugumo, ekonomiškumo ir kitose srityse naujausi modeliai gerokai lenkia tuos, kurie buvo pagaminti prieš kelerius metus ar dešimtmetį.

Tačiau įmonėms neužtenka tik reguliariai atnaujinti komercinio transporto parką – vairuotojų profesionalumas turi didžiulę įtaką visos bendrovės rezultatams.

„Tokiu konkursu siekiame paskatinti mūsų klientus, įmonių vairuotojus, supažindinti juos su naujausiomis komercinio transporto technologijomis ir pademonstruoti efektyviausius būdus jas naudoti.

Lengvieji komerciniai automobiliai savo komfortu ir elektroninių sistemų gausa jau neatsilieka nuo asmeninės paskirties modelių, tad įmonių vairuotojai čia gautas žinias gali pritaikyti ne tik darbe, bet ir valdydami asmeninius automobilius“, – teigia renginį organizavusio „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.

Profesionalūs vairuotojai prailgina ne tik tam tikrų automobilio detalių eksploatacijos laiką, bet ir mažina kaštus.

Geriausiai tai pastebima lyginant degalų sąnaudas – ekonomiško vairavimo principus išmanantis ir juos važiavimo metu taikantis vairuotojas gali sumažinti automobilio apetitą bent 10 procentų.

Jeigu automobilis per mėnesį įveikia po kelis tūkstančius kilometrų, tie procentai virsta šimtais ar net tūkstančiais sutaupytų eurų metų pabaigoje.

Net ir teisingas tokios sistemos kaip „Start-Stop“ naudojimas, kuri užgesina automobilio variklį stovint prieš sankryžą, sutaupo ne vieną litrą degalų kiekvieną mėnesį.

„Fiat Professional“ modeliuose montuojama padangų slėgio stebėjimo sistema įspėja apie pokyčius jose – per mažai pripūstos padangos gerokai išaugina degalų sąnaudas, o ir jos pačios dėvisi netolygiai.

Pasirinkus „ECO Pack“ programą, automobilis iš gamyklos išrieda su specialiomis pasipriešinimą riedėjimui mažinančiomis padangomis, ekonomiškam važiavimui subalansuotais pavarų perdavimo dažniais bei degalų sąnaudas mažinančia specialia automobilio kompiuterio programa.

Saugumas komerciniuose modeliuose taip pat yra aukščiausiame lygyje. Pavyzdžiui, „Fiat Doblo“ standartiškai montuojamos ratų praslydimo bėgėjantis ir stabilumo kontrolės, elektroninis stabdžių asistentas.

Papildomai užsakomos kelių ženklų atpažinimo, nusileidimo nuokalne bei išvažiavimo iš eismo juostos perspėjimo sistemos.

Pernai pirmą kartą surengtuose Komercinio automobilio vairuotojo rinkimuose nugalėjo įmonės „Sinbadas“ atstovas Justinas Balandis.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus