Kaip elgtis sankryžose: (ne)galioja lentelės su žalia rodykle?

Lietuvoje priimami eismo pokyčiai ne palengvina eismą, o sukuria galvosūkius, kad vairuotojams būtų kuo sudėtingiau, įsitikinęs redakcijai parašęs skaitytojas Vitalijus.

Vyro teigimu, tuo galima įsitikinti pasivažinėjus Vilniaus gatvėmis, kai nemažai vairuotojų nesupranta, ar vis dar galima važiuoti pagal lenteles su žaliomis rodykles, ar privaloma stovėti.

„Susidūriau su keista situacija dėl papildomų rodyklių.

Kaip supratau, nuo lapkričio 1 d. įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią sukant į dešinę reikia vadovautis pagal papildomus šviesoforus. Žaliosios rodyklės tapo nenaudojamos.

Visgi nesupratau, kodėl mieste liko nenukabintos papildomos rodyklės?

Gatvėje dabar vieni važiuoja per žalią rodyklę, kiti stovi lyg įbesti. O kaip reikia elgtis?

Susidaro įspūdis, kad sukuriamos ne kuo lengvesnės KET, bet kuo sunkesnės, kad sankryžose tektų spręsti galvosūkį“, – pasipiktinimo neslėpė vairuotojų portalui parašęs Vitalijus.

Kaip reikia elgtis?

Trumpai tariant, žaliosios rodyklės galioja ir galima važinėti pro jas taip, kaip tai darėte iki šiol. Tik būtina prisiminti, kad degant raudonam šviesoforui būtina sustoti.

Kelių eismo taisyklių 76 punktas, kuris nusako judėjimą esant žaliai rodyklei teigia:

„jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta“,

galioja iki šių metų pabaigos, t. y. 2020-01-01.

Kokie pokyčiai įvyko nuo lapkričio 1 dienos?

Dalis vairuotojų klausia, tai kokie gi pokyčiai įsigaliojo nuo lapkričio 1 dienos?

Kadangi žaliųjų rodyklių neliks, Susisiekimo ministeriją parengė naują tvarką, kaip bus galima atlikti posūkį į dešinę, kuomet sankryžoje įrengta papildoma sekcija.

Apie ją plačiau pasiskaityti galima čia:

Nors ši tvarka įsigaliojo jau dabar, bet iš esmės ja vairuotojai naudosis tik nuo kitų metų pradžios, kai sankryžose nebeliks žaliųjų rodyklių ir nustos galioti KET 76 punktas.

Ar buvo galima padaryti viską paprasčiau?

Atsižvelgiant į situaciją gatvėse ir vairuotojų susirūpinimą, galima pripažinti, kad su naujais pokyčiais buvo galima susitvarkyti ir sklandžiau, tačiau tuo pasirūpinti privalėjo pokyčių iniciatorė – Susisiekimo ministerija.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus