Kaip vairuoja nuo kanapių apsvaigę žmonės?

Rekreacinio kanapių naudojimo legalizavimas plinta per visą pasaulį. Vis daugiau šalių naikina įstatymus, draudžiančius naudoti kanapes savo malonumui.

Dar daugiau valstybių svarsto leisti naudoti šiuos produktus medicininiais tikslais. Ir visa tai kelia pagrįstų klausimų – o kaip dėl vairuotojų?

Ar kanapių vartotojai nesukels daugiau eismo įvykių?

Problema – nuo kanapių apsvaigę vairuotojai

Iš tiesų, klausimas yra sudėtingesnis nei atrodo.

Galima nustatyti leistinas alkoholio koncentracijas kraujyje, ant butelių pateikiama informacija apie alkoholio tūrį gėrime, o ir patys žmonės – tiek vairuotojai, tiek pareigūnai – yra pripratę spręsti alkoholio ir vairavimo santykio problemą.

Tuo tarpu kanapės kelia daug daugiau klausimų.

Skirtingi kanapių produktai turi skirtingas tetrahidrokanabinolio (THC) koncentracijas.

Kanapių produktų pirkimas tiesiai gatvėje nepalieka jokių šansų žinoti, koks apsvaigimo laipsnis bus pasiektas. Kanapėse taip pat yra kanabidiolio (CBD), kuris, kaip rodo nauji tyrimai, neutralizuoja dalį neigiamo THC poveikio.

Taigi, šių produktų poveikis yra sunkiai prognozuojamas, o šiuolaikiniai greitieji testai gali parodyti tik ar žmogus apskritai yra vartojęs kanapių.

Taigi, ne vienoje šalyje visiškai draudžiama vairuoti apsvaigus nuo kanapių. Pavyzdžiui, Naujasis Pietų Velsas, daugiausiai gyventojų turinti Australijos valstija, draudžia vairuoti turint nors menkiausią THC kiekį organizme.

Jau egzistuoja testų, kurie tai gali parodyti labai greitai. Bet ar tai yra teisingas sprendimas?

Sidnėjaus universiteto mokslininkai nėra tuo įsitikinę. Daug žmonių kanapes naudoja ne siekdami apsvaigti, o slopindami epilepsijos, nerimo sutrikimų, depresijos simptomus ar skausmą.

Medicininėse kanapėse yra didesnė CBD koncentracija. Negi ir šie žmonės yra tokie pavojingi kelyje?

Kaip vairuoja nuo kanapių apsvaigęs žmogus?

Mokslininkai pakvietė 14 savanorių dalyvauti tyrime. Visi jie pripažino esantys kanapių vartotojais. 

Kai kurie iš jų turėjo suvartoti dozę aukštos THC koncentracijos kanapių, kiti – kanapių, kuriose buvo vienoda THC ir CBD koncentracija.

Žinoma, trečioji grupė gavo tik placebo. Po to tyrimo dalyviai turėjo sėsti į vairavimo simuliatorių ir atlikti įvairias užduotis.

Tyrimas parodė, kad tie, kurių organizme buvo aukštesnė THC koncentracija, buvo apsvaigę apie keturias valandas.

THC/CBD kanapių vartotojai efektą jautė šiek tiek trumpiau, bet jis buvo toks pat stiprus, o kartais net stipresnis nei vien aukštos THC koncentracijos kanapių.

Abiejų šių grupių žmonės sunkiau tvarkėsi su sudėtingomis vairavimo užduotimis, bet neblogai vairavo tiesiame kelyje.

Didžiausia problema – netyčinis linijų kirtimas.

Beje, įdomu tai, kad kanapių vartoję tyrimo dalyviai apskritai nenorėjo vairuoti. Jie taip pat važiavo lėčiau ir atidžiau laikėsi saugaus atstumo nei kontrolinės grupės nariai.

Reikalingi išsamesni tyrimai ir taisyklės

Taigi, nuo kanapių apsvaigę žmonės kelyje nevairavo saugiai. Tačiau, kaip teigia mokslininkai, kai kurie vaistai ir alkoholis kelia dar didesnes saugaus vairavimo problemas.

Kanapių vartojęs žmogus gali būti mažiau apsvaigęs nei tas, kuris gėrė alkoholinius gėrimus, bet vis tiek neviršija nustatytų normų.

Bet tokioje situacijoje labiau apsvaigęs alkoholio vartotojas toliau tęstų kelionę, o kanapių vartotojas būtų nubaustas.

Mažesnės kanapių dozės ir CBD preparatai tikriausiai apskritai nesukeltų problemų, nors kai kurie testai vis tiek leistų vairuotojus bausti.

Mokslininkai teigia, kad kanapės, ypač medicininiai CBD preparatai, turėtų būti tiksliau apibrėžti vairavimo apsvaigus normose.

Tam reikės daugiau tyrimų, kad būtų nustatyta saugi kanapių dozė vairuotojams, ir tikslesnių testų.

Tačiau visiems būtų geriau, jei leistinos svaigalų koncentracijos turėtų mokslinį pagrindą.

Juk pagrindinis tikslas yra saugumas kelyje, o ne absoliuti blaivybė.

Leistina alkoholio, vaistų ir kanapių koncentracija kraujyje turėtų būti pagrįsta moksliniais saugaus vairavimo tyrimais.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus