Kartų karai: ar senjorai blogesni vairuotojai už žalialapius?

Lietuvoje ne retai pasigirsta siūlymai net ir už mažiausias klaidas atimti teisę vairuoti garbaus amžiaus vairuotojams. Tačiau ar iš tiesų jie vairuotojai blogiau, nei tik ką išsilaikę teises ar jauni vairuotojai?

Alytaus „Regitros“ teorijos egzamino salėje jėgas išbandė ne būsimi žalialapiai, bet garbaus amžiaus vairuotojai, kurių vairavimo stažas – daugiau nei keliasdešimt metų.

Egzaminas garbaus amžiaus vairuotojams sugalvotas minint Saugaus eismo dieną, taip pat, siekiant patikrinti Kelių eismo taisyklių (KET) žinias.

„Dauguma dalyvių šios akcijos teisę vairuoti išsilaikė prieš 30-50 metų – tais laikais, kai jie laikė teisę vairuoti, tai buvo visiškai kitokie reikalavimai, todėl dabar jie galėjo pasižiūrėti, kokie reikalavimai yra dabar: kokie klausimai ir kuo jie skiriasi nuo ankstesnių laikų“, – pasakojo Andrius Rupeikis, Alytaus Kelių policijos viršininkas.

Po teorijos egzamino vairuotojai buvo siunčiami į praktikos egzaminą uždaroje aikštelėje.

Pirmą vietą iškovojęs vairuotojas Arnoldas pripažino, kad vairuoti kur kas lengviau, nei prie kompiuterio atsakinėti į teorijos klausimus.

„Prieš 40 metų kai laikiau teises, tai egzaminai buvo popieriniame variante, o dabar su kompiuteriu daugiau klausimų ir įdomiau“, – įspūdžius pasakojo vairuotojas Arnoldas.

Siūlė jau nebesėsti už vairo

Vyriausiajam akcijos dalyviui – beveik 80 metų ir vyras vairuoja daugiau nei pusę gyvenimo.

Senjoras pasakojo, kad vairuoti nustos tik po kelių metų nors artimieji jam siūlė jau nebevairuoti.

„Dar nusprendžiau du metus vairuoti. Pravariau technikinę ir po dvejų metų likviduosiu mašina, ir daugiau nevairuosiu“, – pasakojo vairuotojas Petras.

Alytaus Kelių policijos viršininkas įvertino, kad garbaus amžiaus vairuotojų žinios pakankamai geros.

„Sekėsi labai gerai, visi patenkinti, emocijos trykšta. Žinios iš tikrųjų pakankamai geros“, – pripažino Kelių policijos viršininkas A. Rupeikis.

Tiesa, teorijos egzaminą sugebėjo išlaikyti ne visi senjorai, bet pažadėjo, kad namuose atsivers KET knygelę ir žinias pagerins.

Dažni konfliktai keliuose

Pastebima, kad jei kelyje įvyksta eismo įvykis į kurį patenka garbaus amžiaus vairuotojas bei jaunas vairuotojas – bene visą laiką įvyksta konfliktas.

Panašus atvejis užfiksuotas prieš porą savaičių, kai Panevėžio rajone, Vaivadų kaime susidūrė autobusas ir lengvasis automobilis.

Paaiškėjo, kad susidūrė į ekskursiją vykęs ir mokinius vežęs autobusas bei garbaus amžiaus vairuotoja.

Autobusu važiavo virš 40 mokinių, tačiau jiems medikų pagalbos neprireikė. Vaikai patyrė tik šoką.

Visgi medikų pagalbos prireikė garbaus amžiaus vairuotojai, kuriai 83 metų.

Aiškinantis avarijos aplinkybes kilo nesutarimų dėl kaltės. Abu vairuotojai kaltino vienas kitą.

Manoma, kad senjorė mėgino apsisukti gatvėje ir užkirto kelią autobusui.

Tačiau garbaus amžiaus moteris laikėsi kiek kitokios nuomonės.

„Aš dariau posūkį, žiūriu, kad ta mašina iš galo dar toli važiuoja. Aš jau persisukau į antrą pusę, o tas autobusas lenkė mane – jis nepastebėjo, kad aš darau posūkį. Lenkė ir išlėkė į priešingą eismo pusę“, – teigė garbaus amžiaus vairuotoja.

Moteris įsitikinusi, kad avarija įvyko dėl jauno vairuotojo neatidumo.

„Jaunas vairuotojas, pacaniukas, nepastebėjo nei stabdžių, nieko. Trenkėsi į mane be stabdžių“, – įsitikinusi vairuotoja.

Policija tuo metu teigė, kad avarijos aplinkybės tiriamos, bet panašu, kad kalta liks senjorė.

„Autoįvykis įvyko tuo metu, kai lengvasis automobilis „Toyota“ apsisukinėjo, nepastebėjo iš galo važiuojančio autobuso ir tiesiog įvyko susidūrimas“, – teigė Tadas Martinaitis, policijos atstovas.

Garbaus amžiaus moteris teigė, kad vairavimas – jos silpnybė. Per visą gyvenimą ji pakeitė 8 automobilius, tačiau tai pirmoji jos avarija, todėl dėl šios avarijos neketina mesti vairavimo ir sėsis toliau už vairo.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus