Kas nutiktų, jei atsisakytume automobilių techninės apžiūros – įvardijo problemas

Lietuvoje svarstant išardyti techninės apžiūros monopolį, kurį šiuo metu valdo grupelė verslininkų, pasiskirsčiusi pagal regionus, diskusijose aktyviai dalyvauja ir vairuotojai.

Internete pateikiama įvairiausių nuomonių su šiuo metu esančiomis problemomis, taip pat galima išgirsti pasiūlymų, vienas tokių – kodėl neatsisakius techninės apžiūros apskritai?

Vairuotojų teigimu, tokiu pavyzdžiu pasekė ne viena šalis, kai automobilio techninė būklė yra pačio vairuotojo atsakomybė.

Tiesa, jei paaiškėja, kad avarija įvyko dėl techniškai netvarkingo automobilio – vairuotojui gresia labai liūdnos pasekmės.

Išaugo žūstančiųjų skaičius

Kas nutiktų, jei Lietuvoje būtų atsisakyta transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros?

Ramūnas Vėlavičius, „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas ir asociacijos „Transkesta“ atstovas „Lrytas tiesiogiai“ laidoje pateikė Gruzijos pavyzdį.

„Turbūt visų mūsų siekis yra kiek įmanoma daugiau atsisakyti kontrolės, nes turbūt komfortiškiausiai jaustumėmės nekontroliuojami.

Klausimas, kiek tokiu atveju komfortiškai galėtų jaustis kiti, mus supantys žmonės ar eismo dalyviai.

Verta būtų paminėti Gruzijos patirtį, kai dėl ale didelės korupcijos techninės apžiūros sistemoje buvo atsisakyta techninių apžiūrų iš viso.

Per tą laikotarpį, kai techninė apžiūra neveikė, aišku, prisidėjo ir kiti veiksniai, tai Gruzijos keliuose žūstančiųjų žmonių skaičius – vienas didžiausių tarp Europos ir ne tik šalių.

Man teko matyti paskutinius tyrimo duomenis ir tie skaičiai iš tikrųjų buvo labai dideli ir jei Europoje turime apie 50 žuvusiųjų milijonui gyventojų, tai Gruzijoje, jei neklystu, 2015 metų duomenimis, buvo 162.

Be kita ko, paminėtos Jungtinės Amerikos Valstijos (JAV) nedaug atsilieka, nes žūstančiųjų milijonui gyventojų, jei neklystu, yra kiek daugiau nei 100 – tai gerokai daugiau nei Europos keliuose“, – pasakojo R. Vėlavičius.

Tikslai – griežtinti techninę apžiūrą

Asociacijos „Transeksta“ atstovas taip pat užsiminė, kad ateityje laukia dar griežtesnė techninė apžiūra.

TV3 žinios nuotr.

„Europos valdžios institucijos techninei apžiūrai suteikia pakankamai aukštą svarbą ir kalbama, kad techninė apžiūra turi būti tik tai griežtinama.

Yra strategijos transporto kuriamos dešimtmečiui, per kurias, jau keletą kartų buvo numatyta siekis – sumažinti žūstančiųjų keliuose skaičių per pusę.

Mes matome, kad link to tikslo kryptingai ir palengva einama, ir tų tikslų pavyksta pasiekti.

Tai kalbant apie Europos Sąjungos direktyvas, numatytas techninės apžiūros griežtinimas tiek nustatant griežtesnius reikalavimus techninės apžiūros (TA) įmonėms, tiek TA atliekantiems asmenims ir kalbėti apie kažkokius supaprastinimo būdus būtų naivoka.

Ar pagerėtų situaciją keliuose atsisakius techninės apžiūros? Asmeniškai, manau, kad tikrai ne.

Šiandieną techninės apžiūros metu kone pusei transporto priemonių nustatomi dideli trūkumai, o apžiūra atliekama kartą per du metus.

Vadinasi, vairuotojai ar dėl laiko stokos, ar sąmoningumo neskiria pakankamai dėmesio savo transporto priemonei ir susirūpinama tik atėjus laikui vykti į techninę apžiūrą“, – pastebi „Transeksta“ atstovas R. Vėlavičius.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus