Kaunas didžiuojasi: rombai kone dvigubai sumažino sužeistų pėsčiųjų skaičių

Statistika rodo, kad beveik trečdalis visų tragiškai pasibaigusių įvykių Lietuvoje įvyksta pėsčiųjų perėjose.

Kaunas, pėsčiųjų saugumui pasitelkęs nestandartinį sprendimą, šiandien skaičiuoja rezultatus – teigiama, kad per metus sužeistųjų skaičius sumažėjo beveik perpus.

To priežastis – analogų šalyje neturintys rombo formos įspėjamieji ženklai.

„Pėsčiųjų perėjose per pirmąjį praėjusių metų pusmetį buvo sužeisti 52 kauniečiai.

Pradėjus pėsčiųjų perėjas žymėti rombais, šįmet šis skaičius sumažėjo beveik per pusę – iki 28. Iš jų tik 4 nelaimės įvyko rombais pažymėtose perėjose“, – pabrėžė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.

Šią vasarą novatoriškais ženklais bus baigtos žymėti ir likusios nepaženklintos Kauno pėsčiųjų perėjos.

Rombo formos ženklai įrengiami iki pėsčiųjų perėjos likus 30 ir 15 metrų.

Horizontalusis ženklinimas atkreipia ne tik vairuotojų, bet ir pėsčiųjų dėmesį.

Pėsčiųjų perėjos tapo saugesnės ir dėl modernaus LED apšvietimo. Per pastarųjų keletą metų kryptinis apšvietimas įrengtas daugiau nei 750 pėsčiųjų perėjų.

„Be to, dvylikoje pėsčiųjų perėjų įrengta išmanioji LED signalizacija, informuojanti vairuotojus apie prie perėjos artėjantį  pėsčiąjį.

Per pirmuosius metus šiose pėsčiųjų perėjose eismo įvykių sumažėjo 5 kartus.

Pėsčiųjų perėjose, kertančiose daugiau nei 2 eismo juostas, įrengėme daugiau nei 100 pėsčiųjų saugumo salelių“, – teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Sulaukė dviprasmiškų įvertinimų

Vairuotojų portalas „autobanas.lt“ primena, kad Kauno savivaldybei pėsčiųjų perėjas ėmus ženklinti rombais sulaukta daug nepasitenkinimo.

Vairuotojai teigė, kad rombai klaidina, nes neaišku, ar tai pagrindinį kelią žymintis ženklas, ar dar kas nors.

Sulaukta dėmesio ir iš įvairių institucijų, jog šis horizontalusis ženklinimas nėra numatytas kelių eismo taisyklėse.

Tačiau Kauno savivaldybė laikėsi kategoriškai ir teigė, kad specialiai pasirinko simbolį, kuris nėra reglamentuotas kelių eismo taisyklėse, kad aiškiai išsiskirtų ir atkreiptų eismo dalyvių dėmesį.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus