Keikia techninės apžiūros sistemą: užsienietiškos nepripažįsta – tenka susimokėti ir atlikti Lietuvoje

Žinia, kad Lietuvoje nuo gegužės 20 d. pripažįstama Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybėse atlikta techninė apžiūra, – tik gražus akių dūmimas, įsitikinę vairuotojai.

Registruojant tik ką į Lietuvą įvežtą automobilį su galiojančia užsienietiška technine apžiūra (TA), nuolat sudaromos įvairios kliūtys, kad TA dar kartą reikėtų atlikti Lietuvoje ir už tai susimokėti.

Nors įstatymas numato galimybę pripažinti užsienyje atliktą TA mūsų šalyje, praktiškai tokios galimybės nėra, nes prie vairuotojų nuolat kabinėjamasi, reikalaujant kažkokių dokumentų, pykčio neslėpdami teigia Alfa.lt kalbinti pašnekovai.

TA galioja, bet reikalauja lietuviškos

Redakcija sulaukė ne vieno vairuotojo nusiskundimų, kad dirbtinai ieškoma priekabių ir reikalaujama TA atlikti Lietuvoje.

„Tik įsigaliojus tvarkai, atvežiau automobilį iš Vokietijos, bet tuo metu patys „Regitros“ darbuotojai dar nieko nesuvokė, pradėjo pasakoti, kad ne iki galo pakeisti įstatymai, tvarka neaiški ir niekuo negali padėti.

Praėjus keliems mėnesiams registravau kitą automobilį. „Regitros“ darbuotojas skrupulingai tikrino dokumentus ir tikrai galiu pasakyti, kad įtarimų jam kėlė viskas – priminė tam tikrą kabinėjimąsi.

Galiausiai atrado, kad automobilio TA užsienyje atlikta iki gegužės 20 d., todėl pareiškė, kad Lietuvoje tokiam automobiliui vis vien būtina atlikti TA.

Naujausias atvejis – atvykau su automobiliu iš Vokietijos, kuriam pats praėjau TA Berlyne rugpjūčio mėnesį. Po kelių dienų atvykęs į „Regitrą“, gaunu eilinį atsakymą – reikia atlikti TA Lietuvoje, nes Vokietijos galiojanti apžiūra neatitinka kažkokių bendrų reikalavimų. Tačiau kokių tiksliai, nepaaiškino.

Po tokio atsakymo nuėjau tiesiai į administraciją, bet ir ten negavau paaiškinimų. Iki šiol nesuprantu, kokius reikalavimus turi atitikti automobilis, turintis kad ir šviežią vokišką TA, jog ji būtų pripažinta Lietuvoje“, – stebėjosi vairuotojas Adomas.

Redakcija susisiekė su vienos Vilniuje esančios automobilių prekyba užsiimančios įmonės vadovu. Įmonė prekiauja apie 5 metų senumo automobiliais.

„Dalis mūsų atvežamų automobilių yra iš Olandijos, tačiau dar nebuvo nė vieno atvejo, kad mums ar mūsų klientams pavyktų pripažinti galiojančią TA Lietuvoje. Nors visi iki vieno ją turėjo ir dabar aikštelėje stovintys ją turi.

Situacija kiekvieną kartą ta pati – tik pateikus olandišką TA lapą, „Regitros“ darbuotojai prašo kažkokios specialios formos. Kas tai per forma ir ar išvis tokia egzistuoja, neaišku“, – sakė Darius.

Vyro teigimu, bandyta registruoti automobilį tiek per įmonę, kaip juridiniam asmeniui, tiek asmeniškai, bet kiekvienu atveju atsakymas tas pats.

„Neseniai registravau automobilį, įsigytą sau asmeniškai, savo vardu, bet tik pamačius olandišką techninės apžiūros lapą vėl ta pati dainelė – pateikite kažkokią specialią formą“, – pridūrė jis.

Susimokėti tenka dvigubai

Pašnekovų teigimu, susidaro įspūdis, kad Lietuvoje specialiai ieškoma visokiausių priekabių, kad tik nebūtų pripažintos užsienyje atliktos TA.

„Įstatymas numato galimybę Lietuvoje pripažinti užsienio TA, tačiau praktiškai tokios galimybės nėra.

Nežinau nė vieno konkretaus atvejo tarp pažįstamų, kam būtų tai pavykę, – visi iki vieno turėjom bei turim papildomai atlikti TA Lietuvoje ir už tai susimokėti.

Visuomet „Regitra“ atranda kažkokių trūkumų, netikslumų, dėl kurių užkertamas kelias pripažinti užsienyje atliktą TA“, – teigė vienas iš pašnekovų.

Kauno automobilių turgaus UAB „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis patvirtino, kad nuolatos ieškoma neatitikimų, prisidengiant neaiškiais formalumais ir reikalaujant papildomų dokumentų.

Nors nuo gegužės 20 d. praėjo nemažai laiko, situacija nesikeičia ir lieka vienintelė išeitis – atlikti TA Lietuvoje ir už tai susimokėti.

„Net ir dabar žmonės, kurie atvažiuoja su iš Vokietijos atvežtu automobiliu, kuris turi galiojančią TA, susiduria su problemomis. Vienas iš neseniai įvykusių pavyzdžių – nebuvo kažkokio lapuko.

Tiesiog vyksta kažkoks kabinimasis prie formalumų, mato, kad vienas dokumentas yra galiojantis, juolab kad tai gali pasitikrinti ir pamatyti registruose, bet reikalauja kažkokio lapuko. Na, ir tenka vežti automobilį atlikti TA Lietuvoje.

Nežinau nė vieno atvejo, kad užsienio TA būtų pripažinta Lietuvoje“, – tikino Kauno automobilių turgaus vadovas V. Naujanis.

Sistema veikia tik „ant popieriaus“?

Naujienų portalas Alfa.lt, gavęs pirmuosius vairuotojų skundus dėl sudaromų kliūčių pripažįstant užsienyje atliktą TA, kreipėsi į valstybinę įmonę „Regitra“ dar rugsėjo mėnesį.

Rugsėjo 17 d. gautas atsakymas, kad nuo gegužės 20 d. Lietuvoje buvo įregistruota 11 lengvųjų automobilių, pateikus EEE valstybėje atliktos techninės apžiūros pažymą.

Automobiliai įvežti iš šių šalių:

• Prancūzijos – 4;

• Didžiosios Britanijos – 2;

• Vokietijos – 2;

• Olandijos – 1;

• Vengrijos – 1;

• Švedijos – 1.

Teigiama, kad visus šiuos lengvuosius automobilius Lietuvoje įregistravo fiziniai asmenys.

Kone po mėnesio, vairuotojų skundams vis dar plūstant, Alfa.lt dar kartą kreipėsi į „Regitrą“, kad ši patikslintų duomenis.

„Spalio 15 d. duomenimis, Lietuvoje iš viso yra įregistruotas 21 lengvasis automobilis, kai buvo pateikta EEE valstybėje atliktos TA pažyma“, – teigė Emilija Bardauskienė, „Regitros“ Komunikacijos skyriaus specialistė.

Jos teigimu, automobiliai atvežti iš šių šalių:

• Prancūzijos – 12;

• Vokietijos – 2;

• Olandijos – 2;

• Didžiosios Britanijos – 2;

• Vengrijos – 1;

• Švedijos – 1;

• Ispanijos – 1.

Teigiama, kad 19 lengvųjų automobilių įregistravo fiziniai asmenys, 2 – juridiniai.

21 automobilis per penkis mėnesius, kai kiekvieną mėnesį Lietuvoje pirmą kartą įregistruojama apie 16–17 tūkst. naudotų automobilių, – išties neįtikėtinai mažas skaičius.

Vargu ar vairuotojai savanoriškai siekia atlikti TA Lietuvoje ir susimokėti papildomai, jei automobilis iš užsienio turi galiojančią TA.

Tačiau nutylima, kiek kas mėnesį vairuotojų kreipiasi dėl tokios galimybės.

„Duomenų, kiek iš viso kreipėsi asmenų dėl tokios galimybės, neturime“, – teigė „Regitros“ atstovė.

Įdomu, kodėl „Regitra“ nerenka informacijos, kiek vairuotojų kreipėsi dėl galimybės pripažinti užsienyje atliktą TA.

Tačiau skrupulingai kaupiami visi duomenys apie transporto priemonių registrą, įsigijimo, perleidimo sandorius, daromos dokumentų kopijos ar pasiliekami netgi originalūs dokumentai, pavyzdžiui, pirkimo–pardavimo sutartys.

Susidūrėte su tokia pačia situacija, norite pasidalyti patirtimi? Rašykite redakcijai adresu info@autobanas.lt ir istoriją būtinai paviešinsime.

Tomas Juškėnas | Alfa.lt

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus