Kelininkų darbų žemėlapis 2019: neliks „betonkės“, Vilnius–Kaunas virs automagistrale

Jau tampa įprasta, kad kasmet vairuotojus keliuose pasitinka besidarbuojantys kelininkai. Šie metai – ne išimtis.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) informavo, kad 2019-aisiais jau yra numatyta keletas didesnių projektų, iš kurių vienas – „betonke“ vadinamo kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija.

Važiuojančius į pajūrio pusę taip pat turėtų pasitikti kelininkų technika, o netolimoje ateityje, baigus darbus, keliuose išvysime ir daugiau inovatyvių eismo saugumo gerinimo sprendimų.

Dardėti „betonke“ nereikės

Iš LAKD gautas planuojamų darbų sąrašas atskleidžia, kad šiemet šalyje bus imamasi keturių didelių projektų.

Pirmasis – tai A1 kelias (Vilnius–Kaunas–Klaipėda), kur bus vykdomas ruožo nuo 100,47 iki 101,75 km rekonstravimas, dar geriau žinomas kaip „Megos“ sankryža).

Taip pat šalia minimos vietos, ruože nuo 99,03 iki 100,47 km, bus vykdomas rekonstravimas, po kurio atsiras naujas Kleboniškio tiltas.

Anksčiau dažnai „mirties keliu“ vadinama „Via Baltica“ taip pat sulauks kelininkų svitos. Kaip detalizavo LAKD specialistai, jau yra planuojamas kitas darbų etapas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos.

„Planuojama, kad 2020 m. bus pradėti šio daugiau nei 40 km ilgio ruožo projektavimo ir statybos darbai, o 2022 m. kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų ir atitiks automagistralės reikalavimus. Projekto pabaiga priklausys nuo finansavimo apimčių“, – pranešė Kelių direkcija.

Keliaujantiems pajūrio link į Palangą gali tekti palūkuriuoti spūstyse ir dulkėse. Anot LAKD specialistų, įvažiavimo į Palangą (A11 Šiauliai–Palanga ir A13 Klaipėda–Liepoja ruožo) rekonstrukcija šiais metais bus baigta pilnai.

Sausio mėnesio duomenimis, darbai buvo įgyvendinti 99 proc. Šiuo metu vykdomi baigiamieji darbai.

Po kelio A11 rekonstrukcijos bus įrengta daugiau eismo juostų, žiedinės sankryžos, pėsčiųjų ir dviračių takai, apsauginiai barjerai, skiriamosios juostos, poilsio aikštelės. Infrastruktūra taip pat turėtų būti pritaikyta žmonėms su negalia.

Bene labiausiai vairuotojus turėtų nudžiuginti žinios dėl kelio Vilnius–Utena. Čia darbai bus pradėti jau netrukus, todėl klaikios kokybės kelias liks tiks prisiminimuose.

Pasak specialistų, „betonkėje“ planuojama rekonstravimo darbus pradėti 2019 m. kovo 15 d., kai baigsis technologinė pertrauka.

Nuo 16 km, kur baigiasi keturių eismo juostų kelias, iki 21-ame km esančios sankryžos į Nemenčinę bus praplatintas kelias iki keturių eismo juostų, įrengtos dvi dviejų lygių sankryžos ties keliu 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė ir keliu Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai.

Taip pat bus pastatytas pėsčiųjų viadukas į Raudondvarį, o ruože nuo 16,00 iki 21,50 km bus įrengti pėsčiųjų-dviračių takai, jungiamieji keliai.

Numatoma dar daugiau projektų

Taip pat šiais metais planuojama pradėti dar daugiau projektų įgyvendinimo procedūrų, nemaža dalis jųs susijusi su įvairų tiltų rekonstrukcijomis. Pateikiame dalį planuojamų pradėti projektų:

Tilto per Asvejos ežerą valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2812 Joniškis–Dubingiai–Dirmeitai–Paberžė 15,277 km kapitalinis remontas.

Tilto per Šventąją valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1502 Bukonys–Upninkai–Keižonys 22,155 km kapitalinis remontas.

Tilto per Šventąją valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 120 Radiškis–Anykščiai–Rokiškis 45,75 km rekonstravimas.

Tilto per Veiviržą kelio Nr. 4263 Švėkšna–Daukšaičiai–Veiviržėnai 10,73 km rekonstravimas.

Viaduko valstybinės reikšmės magistralinio kelio A12 Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas 68,372 km rekonstravimas.

Dviejų lygių sankryžos valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelis 11,015 km rekonstravimo ir valstybinės reikšmės magistralinio kelio A9 Panevėžys–Šiauliai ruožo nuo 5,0 iki 6,05 km kapitalinio remonto techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.

Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 30,88 iki 40,27 km rekonstravimas ir tilto per Armoną 40,20 km nauja statyba.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė ruožo nuo 1,90 iki 2,17 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2822 Toliejai–Šnieriškės–Labanoras ruožo nuo 1,70 iki 7,80 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 3216 Liepgiriai–Šateikiai–Gintališkė ruožo nuo 9,98 iki 12,36 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4011 Stonaičiai–Gilaičiai–Kužiai ruožo nuo 2,425 iki 8,167 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2303 Kretinga–Kūlupėnai, kuriam Kretingoje suteikti miesto Rotušės a. ir Vilniaus g. pavadinimai, ruožo nuo 0 iki 0,922 km ir nuo 1,050 iki 1,408 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės magistralinio kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2031 Juodkaimiai–Kunioniai–Kampai II ruožo nuo 1,40 iki 3,80 km rekonstravimas ir ruožo nuo 0,00 iki 1,40 km kapitalinio remonto techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.

Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai ruožo nuo 7,47 iki 13,415 km rekonstravimas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių takus ir kapitalinio remonto nuo 10 iki 10,2 km techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.

Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 150 Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys 1,636 km esančios rekonstravimas į žiedinę sankryžą ir 2,000–4,439 km ruožo rekonstravimas nutiesiant pėsčiųjų ir dviračių taką.

Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 156 Naujoji Akmenė–Venta rekonstravimas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką kelio ruože nuo 4,550 km iki 9,503 km.

Tilto per Asvejos ežerą valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2812 Joniškis–Dubingiai–Dirmeitai–Paberžė 15,277 km kapitalinis remontas.

Tilto per Šventąją valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1502 Bukonys–Upninkai–Keižonys 22,155 km kapitalinis remontas.

Tilto per Šventąją valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 120 Radiškis–Anykščiai–Rokiškis 45,75 km rekonstravimas.

Tilto per Veiviržą kelio Nr. 4263 Švėkšna–Daukšaičiai–Veiviržėnai 10,73 km rekonstravimas.

Viaduko valstybinės reikšmės magistralinio kelio A12 Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas 68,372 km rekonstravimas.

Dviejų lygių sankryžos valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelis 11,015 km rekonstravimo ir valstybinės reikšmės magistralinio kelio A9 Panevėžys–Šiauliai ruožo nuo 5,0 iki 6,05 km kapitalinio remonto techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.

Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 30,88 iki 40,27 km rekonstravimas ir tilto per Armoną 40,20 km nauja statyba.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė ruožo nuo 1,90 iki 2,17 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2822 Toliejai–Šnieriškės–Labanoras ruožo nuo 1,70 iki 7,80 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 3216 Liepgiriai–Šateikiai–Gintališkė ruožo nuo 9,98 iki 12,36 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4011 Stonaičiai–Gilaičiai–Kužiai ruožo nuo 2,425 iki 8,167 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2303 Kretinga–Kūlupėnai, kuriam Kretingoje suteikti miesto Rotušės a. ir Vilniaus g. pavadinimai, ruožo nuo 0 iki 0,922 km ir nuo 1,050 iki 1,408 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės magistralinio kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimas.

Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2031 Juodkaimiai–Kunioniai–Kampai II ruožo nuo 1,40 iki 3,80 km rekonstravimas ir ruožo nuo 0,00 iki 1,40 km kapitalinio remonto techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.

Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai ruožo nuo 7,47 iki 13,415 km rekonstravimas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių takus ir kapitalinio remonto nuo 10 iki 10,2 km techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir darbų atlikimas.

Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 150 Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys 1,636 km esančios rekonstravimas į žiedinę sankryžą ir 2,000–4,439 km ruožo rekonstravimas nutiesiant pėsčiųjų ir dviračių taką.

Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 156 Naujoji Akmenė–Venta rekonstravimas, įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką kelio ruože nuo 4,550 km iki 9,503 km.
reklama

Anot LAKD atstovų, šiais metais bus tęsiamas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožo nuo 2,401 iki 7,363 km rekonstravimas ir estakados šio kelio užliejamajame ruože (6,190 – 6,940 km) nauja statyba, taip pat viaduko virš geležinkelio Mažeikių m. Algirdo g. įrengimas.

Vilnius–Kaunas virs automagistrale

Ilgą laiką jau kalbama apie tai, kad pagrindinis šalies kelias nuo sostinės iki Kauno taps automagistrale, todėl vairuotojai šiame ruože galės važiuoti greičiau. Tikėtina, kad tą daryti bus galima jau artimiausiais metais.

Kaip teigė Kelių direkcijos atstovai, šiuo metu yra vykdomas viešasis pirkimas „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 10,000 iki 95,000 km rekonstravimas (saugaus eismo priemonių įrengimas)“, kurio tikslas – pertvarkyti esamus kelio parametrus ir elementus, neatitinkančius automagistralei keliamus reikalavimus.

„Planuojama sudaryti rangos darbų sutartis iki balandžio mėn. Darbai turi būti užbaigti ne vėliau kaip 18 mėn. nuo sutarties pasirašymo dienos.

Kol nebus užbaigti visi projekte numatyti darbai, maksimalus leistinas važiavimo greitis kelio ruože Vilnius–Kaunas keičiamas (t. y. jo didinimas) nebus“, – dėstoma Direkcijos atsakyme. Tai reiškia, kad jau kitų metų antroje pusėje darbai turėtų būti baigti.

Anot specialistų, dabar kelio ruožas Vilnius–Kaunas priskiriamas I kelio kategorijai, kuriame leistinas važiavimo greitis – 120/110/80 km/val.

Šis kelio ruožas netenkina Kelių techninio reglamento ir eismo saugos reikalavimų, taikomų automagistralėms, kadangi atskiruose ruožuose skiriamojoje juostoje esantys apsauginiai kelio atitvarai neatitinka sulaikymo lygio reikalavimų, lėtėjimo ir greitėjimo juostų geometriniai parametrai neatitinka automagistralėms taikytinų juostų ilgio ir pločio reikalavimų, ne visame kelio ruože yra įrengtos tvoros apsaugančios nuo laukinių žvėrių patekimo į važiuojamąją kelio dalį, pėsčiųjų kertančių kelią saugumui padidinti būtinos saugios – požeminės perėjos.

Projekto apimtyje numatyta įrengti metalinius apsauginius atitvarus skiriamojoje juostoje ten, kur jie netenkina taisyklių reikalavimų, dalyje ruožų įrengti tvoras, siekiant užtikrinti, jog pėstieji nepatektų ant kelio važiuojamosios dalies.

Įrengiamos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų, numatytas greitėjimo ir lėtėjimo juostų rekonstravimas, tam tikrose atkarpose numatyta pėsčiųjų takų ir perėjų skirtingame lygyje (ties Skirmantiškėmis, Strošiūnais, Dėdeliškėmis) įrengimas, greičio valdymo ir įspėjimo sistemos įrengimas, apšvietimo įrengimas ir kt.

Laukia dar daugiau darbų

Šiais metais LAKD taip pat planuoja diegti inžinerines eismo saugos priemones valstybinės reikšmės, krašto ir rajoniniuose keliuose. Visų pirma, bus siekiama modernizuoti valstybinės reikšmės kelių ruožų apšvietimą, sutvarkyti dalį nesaugių pėsčiųjų perėjų ir jose įrengti kryptinį apšvietimą, susiaurinti, įrengti pėsčiųjų infrastruktūrą, o nesaugiose šalikelėse įrengti apsauginius kelio atitvarus.

Toliau bus siekiama nesaugias sankryžas rekonstruoti į žiedines, nutiesti pėsčiųjų-dviračių takų, įrengti vidutinio greičio matavimo sistemų postų ir stacionarių greičio matavimo įrenginių valstybinės reikšmės keliuose.

Artimiausiu metu bus paskelbti viešieji pirkimai dėl 70 momentinių ir 50 vidutinio greičio ruožų (100 vnt.) įrengimo pirkimai.

Šiemet planuojama įrengti vairuotojų įspėjimo apie laukinius gyvūnus kelio Nr. 195 Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys ruože nuo 37,824 iki 38,253 km sistemą, kuri kintamos informacijos ženklų pagalba įspėtų vairuotojus apie šalia kelio ar kelyje esančius gyvūnus.

Beje, atsižvelgiant į užsienio šalių patirtį, kintamos informacijos ženklai diegiami siekiant operatyviai informuoti eismo dalyvius apie eismo sąlygų sutrikimus dėl oro sąlygų, dėl eismo įvykio, formuojantis spūstims ir pan.

Kelių direkcija šiuo metu vykdo pirkimą dėl tokiu principu veikiančių kelio ženklų įrengimo kelio ruože nuo Vilniaus iki Kauno.

Marius Monkevičius | Alfa.lt

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus