Kodėl neverta skubėti pasikeisti padangų ir kodėl vasarą kvaila važinėti žieminiu apavu?

Šiltojo sezono pradžia vairuotojai vadina balandžio 1-ąją – dieną, kuomet jau galima eksploatuoti vasarines padangas turinčius lengvuosius automobilius.

Specialistai nepataria skubėti montuoti padangų vos tai leidžia įstatymai – balandžio pirmoje pusėje naktimis temperatūra neretai nukrenta žemiau nulio ir ryte asfaltas būna padengtas ledu, o pastaraisiais metais balandį dar ir pasnigdavo.

Abiem atvejais automobiliai su vasarinėmis padangomis neturėtų būti judinami – tai itin pavojinga.

„Žieminių padangų protektorius suprojektuotas jį išpjaunant kitokiu raštu, o naudojamas gumos mišinys – gerokai minkštesnis nei vasarinių.

Kartais jas pasikeisti uždelsiama dar ilgiau, nei reikalauja oro sąlygos, ir vairuotojai net vidurvasarį važinėja su žieminėmis padangomis.

Visgi taip jos greičiau susidėvi, o dėl žemai darbinei temperatūrai pritaikyto gumos mišinio jų valdymo bei stabdymo savybės yra prastesnės nei vasarinių“, – pataria Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Pasak specialisto, vasarą naudoti žiemines padangas yra paprasčiausiai ekonomiškai netikslinga.

Jos dėvisi greičiau – naudojant tik šaltuoju metu, žieminėmis padangomis realu įveikti apie 50 tūkst. km, tačiau naudojant ir vasarą, jų rida gali sumažėti 10–20 proc.

Be to, žieminių padangų gumos mišinys yra minkštesnis, todėl jomis apautas automobilis vasarą vartoja daugiau degalų – kartais šis skirtumas gali siekti net 10 proc.

Investicijos į saugumą apskritai yra neišmatuojamos – vasarinių padangų stabdymo kelias šiltuoju metų laiku, įvairių padangų gamintojų duomenimis, yra apie 10–20 proc. trumpesnis nei žieminių.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus