Lietuva skelbs karą dyzeliniams automobiliams

Lietuva ketina sekti kitų Europos Sąjungos šalių pavyzdžiu ir greičiausiai skelbs karą dyzeliniams automobiliams.

Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane numatoma skirti 1000 eurų piniginę paramą įsigyjantiems mažiau taršius automobilius.

Ir nors lietuviai mėgsta dyzelinius automobilius, naudojant paramą jų įsigyti nebus galima.

Automobilių rinkos ekspertai nesupranta, kokiais skaičiais remiantis aplinkos ministerijos specialistai diskriminuoja dyzelines transporto priemones.

Pirkti dyzelinio automobilio – neleis

Kad lietuviai mėgsta dyzelinius automobilius liudija tai, jog kas trečias iš keturių mieste riedančių automobilių – dyzelinis. Taip pat, Lietuvos autoparkas vienas seniausių Europoje.

Aplinkos ministerija jau baigia ruošti planą, kaip tokių automobilių palikti mažiau – atidavus seną taršų automobilį galima gauti 1000 eurų.

LNK žinios nuotr.

Gautą pinigų sumą būtų galima panaudoti perkant naujesnę transporto priemonę, tai galėtų būti benzinu, benzinu/dujomis arba benzinu/elektra varomas hibridinis automobilis.

Tačiau dyzelinio automobilio pirkti su šia parama – nepavyktų.

„Oro taršos atžvilgiu, žmonių sveikatos atžvilgiu, kietųjų dalelių ir kitų oro teršalų išmetimas yra ženkliai kenksmingesnis dyzelio atveju, negu benzino.

Kitos Europos Sąjungos šalys taip pat imasi tokių pačių priemonių riboti dyzelio srautus miestų centruose ir įvažiavimą į pačius miestus. Mūsų požiūris irgi neatsilieka nuo Europos Sąjungos kitų šalių“, – teigė Tomas Aukštinaitis, Aplinkos ministerijos specialistas.

Nesupranta kovos prieš dyzelinius automobilius

Automobilių rinkos ekspertai stebisi, kad nauji ir švarūs dyzeliniai automobiliai yra išmetami kaip musė iš barščių.

„Mano supratimu, tai nėra teisinga, nes nauji dyzeliniai automobiliai nėra taršūs ir kartais tai yra vienintelis racionalus, logiškas sprendimas tiems žmonėms, kurie važiuoja daug“, – įsitikinęs automobilių ekspertas Vitoldas Milius.

Naudotų automobilių rinkos ekspertai stebisi, kokiais skaičiais remiantis Aplinkos ministerija ketina kilti į kovą prieš dyzelinius automobilius.

„Šiuolaikiniai dyzeliniai išmeta azoto oksido, ko jie labai bijo, nykštukinį dydį, tai bijoti nėra ko. Pažiūrėjus, tie nauji dyzeliniai automobiliai įsiurbia nešvaresnį orą kai kuriuose miestuose ir švaresnį net išmetą.

Imtis tokių reguliavimų, kad nepirkti to, ko negaliu paaiškinti dėl ko – tikrai neturėtų daryti Vyriausybė“, – pastebėjo Vismantas Baršys, Naudotų transporto pardavėjų asociacijos vadovas.

Aplinkos ministerija nori, kad už 1000 eurų paramą būtų perkami tik Euro5, ar Euro6 standartus atitinkantys automobiliai.

Naujienos iš interneto

7 komentarai

Komentuoti
  1. Linas
    liepos 17, 02:48 Linas

    Pradžioje sumažinkite visuomeninį
    transportą varomo dyzelinu ,PARODYKIT PVZ. , O jau po to spreskit…

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Jonis
    liepos 17, 11:05 Jonis

    Ka tu uz toke parama gali nupirkti? Klaunai. Nebent toki pati dyzeliniu kuru kuri turejai ir pries parduodant.;DD

    Atsakyti į šį komentarą
    • Vaclovas
      liepos 17, 14:46 Vaclovas

      O ar būtų geriau, jei nebūtų jokios paskatos? Jei paskata jau taip nepatinka, galima bus jos neimti. Be to, nebūtinai dėl išmokos reikės pirkti naują auto. Euro 5 standartas įsigaliojo 2009 spalio mėn., todėl išmokos gavimui tiks įsigytas kad ir 2010 m. gamintas auto. Daugumoje ES valstybių yra įvestas taršos mokestis: kuo žemesnio Euro standarto auto (Euro 4, Euro 3 ar žemiau) – tuo didesnis mokestis. Tikėtina, kad toks mokestis bus ir Lietuvoje. Beje, Rusijoje nuo 2016 m. neberegistruojami įvežami žemesnio kaip Euro 5 taršos standarto auto (sunkiajam komerciniam transportui pakanka Euro 4).
      Jei kas nenorės keisti seno auto, galės ir toliau juo naudotis (bei mokėti didesnį taršos mokestį) ar kažkam parduoti (jei kas pirks), o gal pasilikti kaip suvenyrą.

      Atsakyti į šį komentarą
  3. Mobus
    liepos 17, 12:19 Mobus

    Uz 1000 eur dviracio normalesnio nenupirksi.
    Tokie draudimai padaryti nieko nesuprantanciu aplinkos „specialistu“. Tik populizmas pavaizduoti kad dirba kazka

    Atsakyti į šį komentarą
  4. Vaclovas
    liepos 17, 14:47 Vaclovas

    O ar būtų geriau, jei nebūtų jokios paskatos? Jei paskata jau taip nepatinka, galima bus jos neimti. Be to, nebūtinai dėl išmokos reikės pirkti naują auto. Euro 5 standartas įsigaliojo 2009 spalio mėn., todėl išmokos gavimui tiks įsigytas kad ir 2010 m. gamintas auto. Daugumoje ES valstybių yra įvestas taršos mokestis: kuo žemesnio Euro standarto auto (Euro 4, Euro 3 ar žemiau) – tuo didesnis mokestis. Tikėtina, kad toks mokestis bus ir Lietuvoje. Beje, Rusijoje nuo 2016 m. neberegistruojami įvežami žemesnio kaip Euro 5 taršos standarto auto (sunkiajam komerciniam transportui pakanka Euro 4).
    Jei kas nenorės keisti seno auto, galės ir toliau juo naudotis (bei mokėti didesnį taršos mokestį) ar kažkam parduoti (jei kas pirks), o gal pasilikti kaip suvenyrą.

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Artas
    liepos 17, 22:37 Artas

    Gal reketu pirmausia nuo dizelino kokybes pradet

    Atsakyti į šį komentarą

Komentuoti

Skaityti komentarus