Lietuviams priminė apie automobilių mokestį – geriau dabar, nei vėliau

Ekonomistai pastebi, kad augant ekonomikai, kaip dabar, puikus metas įvedinėti naujus mokesčius, tokius kaip nekilnojamo turto bei automobilių.

Lietuvos bankas jau kuris laikas politikus skatina imtis tokių mokesčių: pirmiausiai nekilnojamo turto, o po to – automobilių.

Pastebima, kad Lietuva yra viena iš Europos šalių, kuri neturi jokio automobilių mokesčio.

Remiantis statistika, Lietuva turi ir vieną seniausių automobilių parką – skaičiuojama, kad vidutinis šalies gatvėmis važinėjantis automobilis yra 15 metų senumo.

1 tūkst. eurų kompensacijas vertina skeptiškai

Vyriausybė nusprendusi, kad užuot įvedusi visuotinį automobilių mokestį vairuojantiems taršiausius, galingiausius automobilius, kaip daroma likusioje Europoje, lietuviams bus dalijamos kompensacijos iki 1 tūkst. eurų už automobilio atnaujinimą.

Ekspertai tokius siekius vertina skeptiškai, nes teks išleisti milijonus, o apčiuopiamo rezultato nebus jokio.

„Tai paliestų geriausiu atveju iki 2 proc. Lietuvos autoparko automobilių. Naudos gavėjų yra sąlyginai mažai – apie 30 tūkst., jei numatomas 30 mln. eurų biudžetas.

Jeigu Aplinkos ministerija nori padalinti pinigų žmonėms, tai kažkas dėl to tikrai bus laimingas“, – „lrytas.tv“ televizijai teigė Matas Buzelis, „Autoplius“ komunikacijos vadovas.

Siūlo alternatyvą – apmokestinti prabangius automobilius

Apie automobilių apmokestinimą yra pasisakęs ir išrinktasis prezidentas Gitanas Nausėda.

Jo teigimu, reiktų apmokestinti ne žemiausias pajamas ir seniausius automobilius turinčius, o aukštas pajamas ir prabangius automobilius vairuojančius.

„Šiandien mes galime eiti kitu keliu – apmokestinti automobilius, kaip prabangos objektą, apmokestindami galingumą, vertę, kitus aspektus, o CO2 elementą įvedinėti labai laipsniškai, pamažu ir ateityje, kuomet gerovės valstybės principai šalyje bus įgyvendinti ir žmonės ilgainiui ims važinėti gerais automobiliais, tada toks automobilio mokestis galėtų egzistuoti“, – teigė išrinktasis prezidentas G. Nausėda.

SKVERNELIS SIŪLO APMOKESTINTI ĮVEŽAMUS AUTOMOBILIUS – KAI KURIŲ NEAPSIMOKĖTŲ PIRKTI

Jo teigimu, šiuo metu Europos šalyse galima pamatyti labai įvairių automobilio mokesčių sistemų, kuriuose apmokestinamos kelios dedamosios ir tas dedamąsias galima variuoti.

„Aš pradėčiau pirmiausiai nuo prabangos elemento apmokestinimo ir tik tai vėliau judėčiau link CO2 apmokestinimo“, – dar kartą pridūrė G. Nausėda.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus