Lietuvoje pristatytas elektromobilių perversmo pradininkas „Hyundai Kona EV“

Vilniuje pristatytas pažangiausias šiuo metu Lietuvoje parduodamas elektromobilis „Hyundai Kona EV“.

Bandomųjų didelės talpos baterija, kompaktišku kėbulu, patrauklia kaina ir išskirtinėmis komforto savybėmis stebinančio elektromobilio važiavimų sąraše jau rikiuojasi eilės, o išankstinių užsakymų sąrašas taip pat sparčiai pildomas.

„Elektromobilių rinkoje jau vyksta didysis lūžis, o „Hyundai Kona EV“ yra geriausias jo įrodymas.

Tai – pirmas Lietuvoje parduodamas naujas elektromobilis, kurio viena įkrova galima laisvai pasiekti bet kurį šalies tašką. Jis kompaktiškas, ekonomiškas ir kainuoja tiek, kiek ir kiti elektromobiliai.

Didžiulis klientų susidomėjimas rodo, kad žmonės pagaliau jaučia turintys visavertę alternatyvą benzinu ar dyzelinu varomiems automobiliams“, – teigia oficialaus „Hyundai“ atstovo „Fakto auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.

Praktiškas ir labai greitas

„Hyundai Kona EV“ yra kompaktinis krosoveris: jo kėbulo ilgis 4,18 m, plotis – 1,8 m, o aukštis – 1,57 m. Automobilis išoriškai nėra didelis, tačiau aukštą važiavimo komfortą užtikrina didelė ratų bazė – ji net 2,6 m.

Praktiškumą dar didina ir erdvi 332 litrų talpos bagažinė (nulenkus galines sėdynes, „Kona EV“ galima sutalpinti net 1 114 l krovinio) bei ant stogo sumontuoti bėgeliai, ant kurių galima sudėti iki 80 kg krovinio.

Elektromobilis išsiskiria viso miesto sraute ne tik dėl nulinės emisijos bei be garso dirbančio variklio, bet ir išvaizdos. Siauri horizontalūs kėbulo kampuose esantys priekiniai bei galiniai LED žibintai atkartoja naujausių „Hyundai“ modelių dizaino linijas, o standartiniai 17 colių skersmens ratlankiai pabrėžia dailų siluetą.

„Kona EV“ taip pat galima individualizuoti bei turėti kone unikalų modelį – jo kėbulo bei stogo spalvų pasirinkimas leidžia sukomponuoti net 21 išraiškingą derinį, o interjerui pasirinkti trijų lygių apdailą – audinio, audinio ir odos arba tik odos.

Galingas elektrinis variklis „Kona EV“ pasiekia 204 AG bei 395 Nm sukimo momentą.

Tokių parametrų pakanka, kad priekiniais ratais varomas elektromobilis iki 100 km/val. įsibėgėtų per 7,6 s bei pasiektų didžiausią 167 km/val. greitį.

Revoliucinė baterija

Krosoveris turi 64 kWh talpos ličio polimerų bateriją, su kuria galima įveikti 482 kilometrus (matuojant pagal naująją WLTP metodiką). Šis skaičius yra tikslus ir nusako ridą, kurią pavyktų pasiekti daugeliui vairuotojų, o ekonomiško vairavimo specialistai gali pademonstruoti dar geresnį rezultatą.

Pavyzdžiui, patyręs vokiško žurnalo „Auto Bild“ žurnalistas Janas Tietjenas per 10 valandų važiavimo mieste ir užmiestyje su „Kona EV“ sugebėjo įveikti 613 kilometrų be papildomo įkrovimo.

„Auto Bild“ žurnalistas sugebėjo važiuoti automobiliui vartojant vos 12,2 kWh šimtui kilometrų. Važiuojant mišriu režimu, „Kona EV“ elektros sąnaudos turėtų siekti 15,2 kWh / 100 km.

Jeigu elektromobilis būtų kraunamas namie naktinio tarifo metu, šimtas juo įveiktų kilometrų, vertinant 2018-ųjų elektros energijos kainomis, kainuotų 53 centus.

Vitoldas Milius, „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius, su „Hyundai Kona EV“ pabandė nuvažiuoti maksimaliu leistinu greičiu iš Vilniaus į Palangą ir jam tai pavyko padaryti nesustojus papildomai įkrovai.

Šio elektromobilio praktiškumą įvertino ir „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimų komisijos nariai, išrinkę „Kona EV“ į finalinį septintuką. Elektromobilio savybes pabrėžė ir antro pagal dydį Lietuvos miesto gyventojai, „Kona EV“ išrinkę „Lietuvos metų automobiliu Kaunui 2019“.

Moderni „Kona EV“ baterija gali būti įkraunama 100 kW nuolatine srove greitojo įkrovimo stotelėje – tai užtikrina, kad 80 proc. įkrovą, leidžiančią įveikti beveik 400 km, elektromobilis pasieks per 54 min.

Prijungtas prie namuose įrengtos kintamos srovės stotelės, elektromobilis bus visiškai įkrautas per 9 val. 35 min.

Baterija taip pat yra visiškai pritaikyta Lietuvos klimato sąlygoms. Pagal aplinkos temperatūrą ji gali būti pašildoma arba aušinama – taip užtikrinamas didžiausias įmanomas nuvažiuojamas atstumas tiek vasarą, tiek žiemą, kai aplinkos temperatūra neigiama.

Elektromobilio baterija gali būti papildoma ne tik įkrovimo stotelėse, bet ir važiavimo metu – riedant ar stabdant. Vairuotojas prie vairo esančiomis svirtelėmis pagal eismo situaciją gali reguliuoti energijos rekuperacijos sistemos stiprumą.

Nustačius patį didžiausią lygį, elektromobilis efektyviai stabdys pats net nenaudojant stabdžių pedalo, o pasirinkus mažiausią, jis ilgą laiką, net ir atleidus akceleratorių, galės važiuoti tolygiu greičiu, tarsi įjungus neutralią pavarą.

Turtinga komplektacija

„Hyundai Kona EV“ jau standartiškai montuojamos pažangiausios gamintojo sukurtos saugumo sistemos. Pavyzdžiui, miesto sąlygomis elektromobilis gali judėti vairuotojui į valdymą įsikišant minimaliai – jis palaiko nustatytą atstumą iki priekyje esančio automobilio ir gali visiškai sustoti.

Priekyje esančiam automobiliui pajudėjus, „Kona EV“ toliau judės išlaikydamas saugų atstumą, o nenukrypti į šonus leidžia priekyje įrengta ir eismo juostas stebinti kamera.

Užfiksavusi artėjimą prie eismo juostos kraštą žyminčios linijos, ji švelniai vairu koreguoja automobilio trajektoriją, kad šis vėl važiuotų tiesiai.

Važiuojant didesniu nei 8 km/val. greičiu „Kona EV“ aktyvuojama avarinio stabdymo sistema. Elektromobilis, užfiksavęs kitą objektą priekyje, įspėja vairuotoją, o šiam nereaguojant – stabdo pats. Sistema yra išmani ir atpažįsta ne tik kitus automobilius, bet ir pėsčiuosius.

Krosoveryje taip pat montuojamos tokios sistemos kaip automatinis tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimas, kurių šviesos spindulys pasisuka posūkio kryptimi ir apšviečia prasčiau regimas zonas, pagrindinę važiavimo informaciją priekiniame stikle atvaizduojantis projekcinis ekranas, centriniame pulte garso bei kita įranga reguliuojama 8 colių lietimui jautriame ekrane, o priekinės sėdynės gali būti ir šildomos, ir ventiliuojamos.

„Hyundai Kona EV“ jau galima užsisakyti Lietuvoje. Elektromobilio su 64 kWh baterija kaina – nuo 39 990 Eur.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus