Lietuvos automobilių rinka: 2017 m. išskirtiniai kaip niekad

Kai 2009-aisiais Lietuvos automobilių rinka sulėtėjo iki kuklių 277 tūkst. sandorių per metus, rezultatams grįžti į prieškrizinių 2008-ųjų lygį prireikė net 5 metų. Tačiau transporto skelbimų portalas Autoplius.lt informuoja, kad per visus 2017-uosius įvyko tiek daug automobilių sandorių, kiek Lietuvoje nefiksuota niekada anksčiau.

Rekordinis sandorių skaičius

Remiantis valstybės įmonės „Regitra“ bei tyrimų bendrovės „AutoTyrimai“ duomenimis, iki šiol patys sėkmingiausi metai pagal sandorių skaičių buvo 2014-ieji. „Per visus metus 2014-aisiais įvyko 392,9 tūkst. automobilių sandorių. Po metų įvesta nauja valiuta pristabdė Lietuvos automobilių rinką, tačiau jau 2016 m. stebėjome atsigavimą – sandorių skaičius padidėjo iki 390,8 tūkst.“, – komentuoja Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas skaičiuoja, kad per praėjusius metus Lietuvoje įvyko net 438,2 tūkst. lengvųjų automobilių sandorių. Tai – net 47,4 tūkst. sandorių arba 12 proc. daugiau nei per 2016 metus.

„Lietuvos automobilių rinkoje fiksavome visų tipų sandorių augimą. Kukliausiai, arba 7,6 proc., padidėjo vidinėje rinkoje įvykusių sandorių skaičius. Pastebimai, net 18,5 proc. šoktelėjo iš užsienio pastoviai registracijai įvežtų automobilių pardavimai, o naujų automobilių prekyba Lietuvoje apimtimi tik truputį nusileido Estijos rezultatams – per metus tokių sandorių padaugėjo ketvirtadaliu – iki 29 tūkst. parduotų automobilių per visus metus“, – tvirtina M. Buzelis.

Anot specialisto, puikūs rezultatai atspindi, kad tiek metų pradžioje, tiek viduryje bei pabaigoje prekyba automobiliais Lietuvoje klestėjo. Visi ketvirčiai buvo sėkmingesni už atitinkamus 2016-ųjų laikotarpius, o 2017-ųjų spalio–gruodžio mėnesiais buvo parduota net 40 proc. daugiau naujų automobilių nei paskutinį 2016 m. ketvirtį.

„Naujų automobilių prekyba Lietuvoje paskutinį praėjusių metų ketvirtį buvo aktyvesnė nei pavyzdingoje Estijoje. Sandoriai tiesiog išsiveržė, lyg ilgai rymojęs ugnikalnis. Per paskutinius 3 mėnesius šalyje buvo parduota net 7,4 tūkst. naujų transporto priemonių – maždaug 40 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2016-aisiais“, – teigia M. Buzelis.

Padidėjo reeksporto dalis

Tačiau specialistas pabrėžia ir pakitusius naujų automobilių reeksporto duomenis. M. Buzelis įvardija, kad antrąjį 2017 m. ketvirtį buvo reeksportuota apie 21 proc. naujų automobilių, o trečiąjį ketvirtį reeksporto dalis padidėjo net iki 24 proc. Autoplius.lt duomenimis, jau buvo įprasta matyti, kad 17–18 proc. iš visų naujų automobilių reeksportuojama.

4 iš 5 naujų automobilių Lietuvoje parduodami verslui – juridiniams asmenims. Didėjanti prekybos apimtis parodo, kad šalyje verslas gyvena geromis nuotaikomis, o į ateitį žvelgia optimistiškai.reklama

Tačiau gerus laikus išgyvena ir verslininkai, užsiimantys iš užsienio įvežamų transporto priemonių pardavimu. 2017 m. į šalį įvežta 146,2 tūkst. naudotų automobilių pastoviai registracijai – maždaug 18,5 proc. daugiau nei per 2016 m., todėl Lietuvoje automobilių rinka pildėsi labiausiai iš visų Baltijos šalių.

Kaip jau tapo įprasta, praeitų metų pabaigoje šiek tiek pakilo vidutinė naudoto automobilio kaina. Lyginant su 2016-ųjų paskutiniuoju ketvirčiu, praėjusių metų spalį–gruodį ji pabrango 100 eurų iki 3,7 tūkst. eurų. Tai šiek tiek sujudino stabilius 2017-uosius, nes kiekvieną ketvirtį vidutinė kaina buvo itin nusistovėjusi ties 3,3 tūkst. eurų padala. Anot Autoplius.lt plėtros vadovo, pikas metų pabaigoje praktikoje jau tapo įprastu reiškiniu.

2018 m. planuojamas stabilus sandorių augimas

M. Buzelis apie 2018-uosius kalba atsargiai. Leidimas nuo sausio 1 d. registruoti bei eksploatuoti dešiniavairius automobilius jau įsigaliojo, o atsižvelgus į 2014 m. Bulgarijos pavyzdį, šalyje buvo galima tikėtis didelio iš Didžiosios Britanijos atgabentų automobilių antplūdžio.

„Skaičiavome, kad tokių transporto priemonių per metus gali būti užregistruota iki 50 tūkst., tačiau pastebėję tokiems automobiliams iškeltus itin griežtus reikalavimus bei stačias draudimo kainas, supratome, kad tokių sandorių bus labai mažai“, – komentuoja M. Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas pažymėjo, kad per visą 2018 m. sausį Lietuvoje nebuvo užregistruota dešiniavairių automobilių. „Tikriausiai vairuotojai suprato, kad eksploatuoti tokius modelius šalyje su Lietuvos valstybiniais numeriais yra paprasčiausiai per brangu, o susigundyti tokiomis galimybėmis galėtų nebent itin retų ar išskirtinių automobilių savininkai“, – priduria specialistas.

Autoplius.lt plėtros vadovas tikina, kad 2018-ieji pagal sandorių skaičių turėtų būti ne mažiau aktyvūs nei pernykščiai metai. Šiek tiek padidėjusi naftos kaina bei brangstantis draudimas galbūt prilėtins tuos, kurie vos gavę vairuotojo pažymėjimą skuba sėsti prie automobilio vairo, tačiau jie visada gali pasirinkti pigesnę alternatyvą.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus