Logistikos bendrovių kaštų valdymas: nauji automobiliai padeda taupyti

Dėl didelės konkurencijos logistikos sektoriuje kaštų valdymo taisyklė itin aktuali. Specialistai teigia, jog didžiausią įmonės išlaidų dalį sudaro kuras. Tad siekiant optimizuoti veiksmus ir didinti pelningumą, bandoma mažinti įmonės sąnaudas. Be to, bendrovių kaštų valdymas taip pat gali būti orientuotas į paslaugų kokybės gerinimą.

Tai padaryti jos gali investuodamos į kokybiškas transporto priemones, kurios nulems mažesnes remonto išlaidas ateityje.

Verslo kaštų valdymas šiuolaikinėms įmonėms leidžia gerinti savo paslaugų kokybę. Daugelis bendrovių vadovų mažina kaštus, siekdami tapti patrauklesniais paslaugų tiekėjais būsimiems ir jau esamiems klientams. Kaip sako „Moller Auto“ komercinio transporto pardavimo vadovas Giedrius Zakalskis, pirkdamos transporto priemones, bendrovės linkusios atsižvelgti į visą kaštų prizmę.

Joms svarbu, kiek automobiliu kainuoja nuvažiuoti vieną kilometrą, taip pat pagrindinės jo sudedamosios dalys: kaina, atsipirkimas, kuro suvartojimas, techninės priežiūros kaštai bei padangų kaina.

„Nemažą įtaką įmonių sprendimui daro jų simpatijos automobilio markei. Mat ypač svarbi jų patirtis, eksploatuojant jau turėtas transporto priemones: kiek jos patyrė gedimų ir kaip operatyviai jie buvo pašalinti. Jei automobilis perkamas ilgesniam laikotarpiui, pavyzdžiui 6-8 metams, atsižvelgiama, ar po to antrinėje rinkoje jį bus galima greitai parduoti.

Itin svarbi yra ir gamyklinė automobilio garantija – kuo ji ilgesnė, tuo mažesni eksploatacijos kaštai“, – apie įmonių sprendimą perkant transporto priemones kalba G.Zakalskis.

Anot eksperto, dažniausiai automobilio modelio atnaujinimas ar jo visai nauja versija sumažina kuro suvartojimą bei išmetamų teršalų kiekį. Taip pat ilgėja techninių aptarnavimų intervalai: automobilis vis rečiau užsuka į servisą ir žymiai ilgiau tarnauja. Tai logistikos bendrovėms palengvina kaštų valdymą.

„Pastebima, jog šiandien bendrovėms ypač svarbus automobilių saugumas. Gamintojai standartiškai įdiegia vis daugiau pasyvių ir aktyvių saugos sistemų, taip pat didina papildomos saugumo įrangos sąrašą.

Tai ne tik apsaugo vairuotojus nuo nelaimingų atsitikimų, bet ir padeda išvengti nenumatytų nuostolių, kurie įvykio atveju neapsiriboja tik frančizės mokesčiu“, – komentuoja pardavimų vadovas.

Tuo tarpu, kaip sako logistikos bendrovės „Kostus Group“ generalinis direktorius Marius Skurdelis, siekiant išlikti konkurencingomis, transporto paslaugas teikiančioms įmonėms svarbu sumažinti išlaidas. Anot jo, logistikos bendrovės optimizuoja kaštus, remdamosi išskirtinai šiam sektoriui būdingomis tendencijomis.

„Kaštų valdymo poveikis įmonei akivaizdus – vykdydami tokią politiką, galime pasiekti geresnių rezultatų. Tokiu atveju bendrovei lieka didesnis biudžetas, skirtas kitiems konkurencingumą lemiantiems dalykams.

Kadangi esame logistikos kompanija, stengiamės investuoti į naujesnę įrangą bei modernesnius automobilius. Dažnai nusiperkame po penkis vienetus iškart“, – pasakoja generalinis direktorius.

Logistikos ir automobilių technikos sektoriuje pasiteisinant kaštų mažinimui, vienas geriausiai pasaulyje žinomų elektromobilių gamintojų „Tesla“ įrodė, jog toks verslo sprendimas padeda optimizuoti produkto tiekimą.

Mat ėmusis griežto kaštų valdymo, per vienerius metus bendrovė sumažino savo importo išlaidas 67 proc. Šį skaičių konvertavus į pinigus, aiškėja, jog optimizavusios logistiką įmonės geba sutaupyti milijonines sumas.

Tuo tarpu Lenkijoje logistikos sektoriuje dirbančios įmonės, valdydamos kaštus, neretai naudoja įvairias personalo įdarbinimo schemas, kurios leidžia sumažinti mokesčius. Visgi M.Skurdelio teigimu, norėdama išlaikyti aukšto lygio profesionalus, bendrovė neturėtų taupyti personalo sąskaita.

Pasak M.Skurdelio, siekiant optimizuoti bendrovės veiklą, vertėtų pradėti nuo įmonėje naudojamų procesų. Patartina įdiegti griežtas pirkimų procedūras. Anot jo, atsiradus poreikiui klientams pasiūlyti naujesnės įrangos, visų pirma reikia įvertinti savo vidinius resursus.

Bendrovės generalinis direktorius pabrėžia, jog perkant naujus automobilius, įmonė stengiasi investuoti į kuo naujesnę techniką, mat ji yra ekonomiškesnė.

„Didelį dėmesį kreipiame į komercinių transporto priemonių amžių. Jau daugelį metų stengiamės įsigyti ir klientams pasiūlyti kuo naujesnius automobilius. Dažniausiai jie atsižvelgia į tai, kad mūsų transportas nėra senesnis kaip 5-eri metai.

Atsiradus gedimams, naujas transporto priemones taisome pagal garantiją, o tai leidžia sutaupyti“, – komentuoja M.Skurdelis.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus