Modernios žiedinės sankryžos – vienas labiausiai pasiteisinusių sprendimų

Modernios žiedinės sankryžos mūsų keliuose seniai ne naujiena. Visoje Europoje jos pradėtos statyti dar apie 1960 metus, o vieni pirmųjų šioje srityje buvo anglai, po jų sekė amerikiečiai.

Lietuvoje modernios žiedinės sankryžos pradėtos diegti nuo 1998 m. (pirmoji pastatyta ties Kėdainiais).

Iš pradžių jų buvo nedaug, tačiau nuo 2005 metų žiedinių sankryžų statybų sparta nesulaikomai augo, ir šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose jų skaičiuojama 135.

Tokios žiedinės sankryžos nuo įprastų žiedinių skiriasi savo dydžiu ir geometriniais parametrais: įvažiavimo ir išvažiavimo trajektorijos, eismo juostų pločiai, įsijungiančių į žiedą ašių įsikirtimas statesniu kampu (taip vairuotojas geriau mato žiedu atvažiuojančius automobilius, taip pat užtikrinamas mažesnis įvažiavimo į sankryžą greitis).

Taip pat mažesnis šių sankryžų diametras (dėl mažesnio greičio pačiame žiede) sudaro geresnes sąlygas sklandžiam eismo pralaidumui.

Ilgametė praktika patvirtino, kad tai yra vienas iš labiausiai pasiteisinusių inžinerinių eismo reguliavimo sprendimų, užtikrinantis saugų eismą visiems eismo dalyviams (tyrimais nustatyta, kad avaringumo sumažėjimas moderniose žiedinės sankryžose siekia iki 95 proc.)

Žiedinės sankryžos turi ir akivaizdų estetinį pranašumą. Jose esanti vidinė teritorija, vadinamoji „sala“, tinkama įrengti estetišką ir funkcionalų apželdinimą bei stilistinius elementus, o panaudojus kraštovaizdžio architektūros sprendimus, kuria ir išskirtinumą, kuris atspindi miesto ar miestelio savitumą, jo įvaizdį, tradicijas bei aplinką.

Primename vieną atvejį, kai „sala“ nutraukė girto vairuotojo kelionę.

Daugailių mst. (Utenos r.) – neblaivus (2,52 prom.) vairuotojas nusprendė sutrumpinti kelią… laimei, be tragiškų pasekmių…

Incidentas užfiksuotas praėjusių metų gegužę.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus