Nausėda pateikė kitokį planą – apmokestinti prabangius automobilius

Dabartinei valdžiai svarstant variantus apmokestinti seniausius ir taršiausius automobilius, išrinktasis Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda teigia nepritariantis tokiam siūlymui ir siūlo žengti kitu keliu – apmokestinti prabangius automobilius.

Anot jo, pasirinkus šią alternatyvą, nenukentėtų žemiausias pajamas ir seniausius automobilius turintys gyventojai.

„Automobilio mokesčio atveju turime labai sudėtingą dilemą: viena vertus, automobilio mokestis prasmingas ekologiniais tikslais, oro taršos tikslais, klimato atšilimo aspektu ir šia prasme CO2 apmokestinimas prašytųsi, kaip galimas sprendimo variantas.

Tačiau šie žmonės turi mažiausiai pinigų ir jie negali įsigyti geresnių automobilių. Dabar juos apmokestinti už tai, kad galbūt jiems gyvenime nepasisekė ir jie turi nepakankamas pajamas – būtų tikrai antisocialinis sprendimas ir aš tokio sprendimo neremčiau“, – „Delfi Dėmesio centre“ teigė G. Nausėda.

Išrinktasis prezidentas pateikė alternatyvą – apmokestinti prabangių automobilių savininkus.

„Šiandien mes galime eiti kitu keliu – apmokestinti automobilius, kaip prabangos objektą, apmokestindami galingumą, vertę, kitus aspektus, o CO2 elementą įvedinėti labai laipsniškai, pamažu ir ateityje, kuomet gerovės valstybės principai šalyje bus įgyvendinti ir žmonės ilgainiui ims važinėti gerais automobiliais, tada toks automobilio mokestis galėtų egzistuoti“, – teigė G. Nausėda.

Jo teigimu, šiuo metu Europos šalyse galima pamatyti labai įvairių automobilio mokesčių sistemų, kuriuose apmokestinamos kelios dedamosios ir tas dedamąsias galima variuoti.

„Aš pradėčiau pirmiausiai nuo prabangos elemento apmokestinimo ir tik tai vėliau judėčiau link CO2 apmokestinimo“, – dar kartą pridūrė G. Nausėda.

Valdžios planas – apmokestinti seniausius ir taršiausius

Praėjusią savaitę premjeras Saulius Skvernelis, kalbant apie taršos mokestį, siūlė naujai registruojamiems automobiliams nustatyti tokį didelį mokestį, kad lietuviams taršių mašinų nebeapsimokėtų pirkti.

„Neleisti įvežti taršių automobilių nustačius administracinį mokestį, kad neapsimokėtų įvežti, bet neapmokestinti transporto, kuris jau Lietuvoje yra naudojamas“, – teigė premjeras S. Skvernelis.

Anot jo, mokestis galiotų naujai įvežamiems automobiliams ir nebus taikomos mašinoms, kurios jau naudojamos Lietuvoje.

Anksčiau premjeras yra sakęs, kad vairuotojai, kurie ruošiasi pirkti, pavyzdžiui, 19 metų senumo automobilį su 3 litrų variklio darbiniu tūriu – tektų susimokėti didelius registracijos mokesčius.

„Galbūt reiktų pirkti ne 3 litrų variklio galingumo automobilį, bet nusipirkti šiek tiek mažiau galingą, tuomet galbūt ir metai bus geresni, naujesnis.

Aišku, naujo neįpirks, daugumai žmonių tai nepakeliama našta [..] Perkant, galbūt reikėtų nusipirkti, pavyzdžiui, 1,6 l automobilį“, – tuomet sakė S. Skvernelis.

Kokio dydžio būtų mokesčiai, jei vairuotojai pirktų senesnius ir taršesnius automobilius, premjeras nedetalizavo.

Naujienos iš interneto

13 Komentarai

Komentuoti
  1. Rimas
    birželio 13, 16:47 Rimas

    Pagaliau atsirado Lietuvoje mastantis prezidentas !

    Atsakyti į šį komentarą
  2. VLADIMIR
    birželio 14, 05:57 VLADIMIR

    TAi puikus sprendimaS

    Atsakyti į šį komentarą
  3. VladImir Moskvičiov
    birželio 14, 05:59 VladImir Moskvičiov

    TEISINGAS SPRENDIMAS.

    Atsakyti į šį komentarą
  4. vladimir
    birželio 14, 06:00 vladimir

    Super sprendimas.

    Atsakyti į šį komentarą
  5. Kristina
    birželio 14, 17:12 Kristina

    Super tikrai gera idėja .

    Atsakyti į šį komentarą
  6. Gintas
    birželio 15, 12:20 Gintas

    Pagalvojau,kaip elektromobiliais?

    Atsakyti į šį komentarą
  7. MARIUS
    birželio 16, 13:27 MARIUS

    TEISINGAI. LOBISTAI NORĖTŲ EILINĮ KARTĄ NUDIRTI SKŪRĄ NUO SKURDESNIŲ ŽMONIŲ, apmokestindami senesnius automobilius. Lietuva ir taip pardavinėja savo taršos leidimus kitoms šalims, todėl Prezidento teiginys, kad reikia pradėti nuo prabangos, o ne nuo taršos apmokestinimo, YRA TEISINGAS!

    Atsakyti į šį komentarą
  8. kazimas
    birželio 16, 14:37 kazimas

    Pritariu , nes koks porsche ar kitas rimtas modelis valgo benzino apie 40 l ir ismeta taršos daugiau negu koks senas golfukas 🙂

    Atsakyti į šį komentarą
  9. Henrikas
    birželio 16, 15:23 Henrikas

    Manau, kad apie elektromobilių apmokestinimą ir kalbos negali būti!

    Atsakyti į šį komentarą
  10. Alex
    birželio 17, 11:04 Alex

    Teisingas sprendimas

    Atsakyti į šį komentarą

Komentuoti

Skaityti komentarus