Paaiškėjo pirmieji duomenys – kiek vairuotojų sulauks baudų viršijus vidutinį greitį?

Rugsėjo mėnesį pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai, matuojantys vidutinį greitį, veikia be trukdžių ir sėkmingai fiksuoja greitį mėgstančius vairuotojus, praneša Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT).

LKPT teigimu jau aišku, kiek vairuotojų viršijo leistiną greitį rugsėjo mėnesį ir kiek iš jų jau gavo baudas.

Pirmieji rezultatai

Sektoriniai greičio matuokliai matuoja vidutinį transporto priemonių greitį 25-iuose skirtinguose Lietuvos ruožuose.

LKPT informuoja, kad rugsėjo mėnesį, kai sistema pradėjo veikti, vidutinio greičio matuokliai iš viso užfiksavo 7 585 greičio viršijimo atvejus.

Kokiais greičiais vairuotojai „skraidė“ pro matuoklius – neaišku, nes duomenys dar apdorojami.

„Kol kas išskirti duomenų pagal Administracinių nusižengimų kodekso 416 straipsnio (Nustatyto greičio viršijimas) atskiras dalis negalime“, – teigė LKPT atstovė.

Tačiau aiškus vienas dalykas – kai kurie vairuotojai jau sulaukė pirmųjų baudų, kai viršijo vidutinį greitį.

„Iki šios dienos administracinėn atsakomybėn patraukti 495 asmenys“, – pranešė Lietuvos kelių policijos tarnyba.

Pareigūnų teigimu, sistema veikia be trukdžių ir visi vairuotojai, pažeidę Kelių eismo taisykles (KET), atsakys teisės aktų nustatyta tvarka, t. y. bus patraukti administracinėn atsakomybėn.

Jeigu matuojamame ruože užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas.

Kokiu būdų vairuotojus pasieks baudos?

Kurį laiką pranešimai apie viršytą vidutinį greitį bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu.

Vairuotojus dažniausiai tokios baudos pasiekdavo paštu arba kai susisiekdavo policijos pareigūnai asmeniškai ir rezervuodavo apsilankymo laiką policijos komisariate.

Tačiau nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Tokiu atveju vairuotojai protokolų sulauktų vos per kelias dienas. Tačiau šiems pokyčiams turi pritarti dar Seimas.

Vairuotojau sujudo

Pateikti pirmieji duomenys už rugsėjo mėnesį rodo, kad daugelį vairuotojų, žinia, apie veikiančius vidutinio greičio matuoklius – pasiekė.

Skaičiuojama, kol matuokliai dar neveikė ir atliko tik prevencinę priemonę, iš viso per dieną sistema užfiksuodavo apie 1,5 tūkst. vidutinio greičio viršijimo atvejų, kas per mėnesį sudarytų virš 40 tūkst. pažeidėjų.

Rugsėjo viduryje paskelbti preliminarūs duomenys rodė, kad daugiausiai pažeidimų užfiksuota, kai vairuotojai viršijo greitį nuo 20 iki 30 km/val.

Kaip žinoti, kad matuojamas vidutinis greitis?

Prieš kiekvieną sektorinio greičio kontrolės ruožą yra pastatyti kelio ženklai, informuojantys apie sektorinius greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį (kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“ ir Nr. 805 „Galiojimo zona į priekį“).

Valstybinės reikšmės keliuose yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis.

Šios sistemos veikimo principas yra paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje.

Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože).

Ateityje sektorinių greičio matuoklių tinklą ketinama išplėsti iki 150-200 matuoklių.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus