Paskutinė diena: nuo lapkričio 1-osios keičiasi KET sankryžose

Jau nuo rytojaus – lapkričio 1-osios – keičiasi Kelių eismo taisyklės (KET) važiuojant per sankryžą, kuriose įrengtos papildomos sekcijos atliekant posūkius.

Degant žaliam šviesoforo signalui į dešinę bus galima sukti net jei papildoma sekcija nedegs.

„Numatoma galimybė savivaldybėms, kaip kelio savininkams, taip pat ir valstybinės reikšmės keliuose, naudoti lankstesnį eismo reguliavimo būdą.

Kai matome žalią, pilnavidurį šviesoforo signalą be rodyklių, tai reiškia, kad važiuoti galima visomis kryptimis, taip pat galima sukti ir į dešinę.

Tik vairuotojai turi žinoti, kad žalias šviesoforas degs ir pėstiesiems, ir dviratininkams.

Sukti į dešinę galima, bet reikia praleisti pėsčiuosius“, – pasakojo Dmitrij Bial, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vyr. specialistas.

Vairuotojai turi atkreipti dėmesį, kad ši taisyklė negalios, kai žalias šviesoforo signalas bus su rodyklėmis.

„Pagrindinis žalias šviesoforo signalas, kuriame yra rodyklės nukreiptos tiesiai arba tiesiai ir į kairę, leidžia važiuoti tik rodyklių nurodyta kryptimi ir ne kitaip.

Į dešinę pasukti bus galima tik tada, kai įsijungs papildoma šviesoforinė sekcija į dešinę“, – pridūrė D. Bial.

Vairuotojai: keliuose bus daugiau sumaišties

Tokios naujovės kalbintiems vairuotojams kol kas atrodo painiai. Jų nuomone, tik įsigaliojus šiai naujovei, keliuose gali kilti sumaištis.

„Labai prasti pokyčiai“, – išgirdęs naujoves, sureagavo vairuotojas.

„Turėtų šiaip iš anksto informuoti visus apie tokius pokyčius, bet aš pirmą kartą girdžiu apie tai, kad ir išlaikęs teorinį, o dabar praktinį egzaminą, bet apie tai iki šiol dar nebuvau girdėjęs“, – stebėjosi tik ką A kategorijos praktinį vairavimo egzaminą „Regitroje“ išlaikęs vairuotojas.

Papildomų žalių rodyklių nebeliks

KET pokyčiai numatyti po to, kai nutarta panaikinti papildomas žalias rodykles, kurios galutinai išnyks Lietuvoje nuo kitų metų pradžios.

„Vakarų ir vidurio Europos šalyse tokia praktika sėkmingai yra naudojama. Kitose Europos Sąjungos valstybėse beveik niekur nėra tų papildomų rodyklių į dešinę ir kuo puikiausiai, sklandžiai vyksta eismas.

Taip kad baimintis dėl transporto grūsčių – neverta“, – įsitikinęs Susisiekimo ministerijos atstovas D. Bial.

Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad nukabinus papildomas lenteles bus išvengta ir pavojingų situacijų, kurių intensyviose sankryžose kildavo pėstiesiems.

„Ypatingai tuo momentu, kai staiga užsidega raudona ir skersai gatvės užsidega žalia pėstiesiems – tokiu atveju labai pavojingas momentas, nes pėstieji pradeda eiti, o vairuotojai iš inercijos dar važiuoja ir suka į dešinę prie papildomai įrengtos rodyklės.

Tokios situacijos buvo labai pavojingos“, – pastebi doc. dr. Saugirdas Pukalskas, VGTU Automobilių inžinerijos katedros vedėjas.

Iki šiol Vilniuje buvo daugiau nei 120 šviesoforais reguliuojamų sankryžų, kuriose įrengtos žalios papildomos lentelės, kurios leidžia pasukti į dešinę net ir degant raudonos spalvos šviesoforui.

Plačiau: LNK žinių reportaže.

Naujienos iš interneto

1 Comment

Komentuoti
  1. Jonas
    lapkričio 05, 19:30 Jonas

    Sėkmės šokant pgl ES didelę. O kamščiai dar patirštės nes visi lauks kol užsidegs žalia, nors taip sukdavo vadovaudamiesi papildoma lentelę!..

    Atsakyti į šį komentarą

Komentuoti

Skaityti komentarus