Paspirtukų mėgėjų laukia naujovės – gali prireikti net vairuotojo pažymėjimo

Paspirtukų mėgėjų laukia didelės naujovės – valdžia siūlo perklasifikuoti paspirtukus atsižvelgiant į jų galią ir išvystomą greitį.

Vidaus reikalų ministerija sako, kad taisyklių griežtinimas priklauso nuo paspirtukų vairuotojų elgesio keliuose.

Kol kas ruošiamasi paspirtukus klasifikuoti pagal jų galią.

Paprastu paspirtuku (be variklio) arba su paspirtuku, kurio didžiausias projektinis greitis ne daugiau 6 km/h, važiuojantis asmuo būtų prilyginamas pėsčiajam.

Jei galia ne daugiau 1 kw, o greitis ne daugiau 25 km/h – motoriniams dviračiams.

Nuo 1kw ir iki 45 km/h greičio – mopedams.

Elektrinės transporto priemonės, kurių greitis virš 45 km/h, būtų prilygintos motociklams.

Reikalavimai bei elgesio kelyje taisyklės bus taikomos analogiškai, pabrėžiama įstatymo projekte.

Kalbant apie galingiausius paspirtukus, pabrėžiama, kad jie turės turėti sertifikatus.

„Jie turėtų būti registruojami, jei turės sertifikatus, atitinkamai vairuotojas turės turėti civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą ir pan. Ir dalyvauti kelyje, ne kažkokiose kitose vietose“, – teigė VRM viceministras Darius Urbonas.

Anot Vilniaus miesto savivaldybės, kol kas neteko gauti nei vieno skundo, jog paspirtukų mėgėjai važinėja šaligatviais.

Tačiau avarijos su paspirtukais pasipylė vos atšilus orams. Kartais per dieną užfiksuojamos net kelios nelaimės.

Policija susidūrimų su paspirtukais per mėnesį užfiksavo apie dvidešimt.

Dažniausiai į perėją išriedėję paspirtukai susiduria su automobiliais, bet netrūksta įvykių ir ant šaligatvių.

Paskutinį kartą Čiurlionio gatvėje, Vilniuje, 8-erių metų berniukas susidūrė su dviračiu ir patyrė smegenų sukrėtimą.

Medikai taip pat pastebi, kad traumų su paspirtukais vis daugėja. Dažniausiai nukenčia galva, lūžta rankos.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus