Patvirtinta: už automobilio keitimą – 1000 eurų parama, bet yra sąlygų

Trečiadienį Vyriausybė patvirtino Nacionalinį oro taršos mažinimo planą, pagal kurį numatyta finansinė paskata tiems vairuotojams, kurie atsisakys taršių automobilių ir persės į ekologiškesnius.

1000 eurų – tokia finansine paskata valdžia vilios vairuotojus, kad jie atsisakytų dabar turimų senų, taršių ir aplinkai nedraugiškų automobilių.

Šią sumą bus galima išleisti įsigyjant naujesnį ir švaresnį automobilį, arba panaudoti važinėjant viešuoju transportu.

„Prioritetas yra patys seniausi, taršiausi, didžiausio variklio tūrio automobiliai ir kiti, techniškai sunkiai pataisomi ar neefektyvūs, neekonomiški žmonėms, kuriems su šia priemone padėtume atsisakyti ir pereiti prie mažiau taršių automobilių, nebūtinai naujų“, – pasakojo aplinkos ministras Kęstutis Mažeika.

Planui įgyvendinti iš biudžeto numatyta apie 30 mln. eurų.

Tiesa, nebus taip, kad sutikę atsisakyti senojo automobilio vairuotojai į rankas iškart gaus 1 tūkst. eurų.

Kaip atrodys kompensavimo mechanizmas – vis dar neaišku.

Kam skirta ir kas pasinaudos priemone?

Nemažai vairuotojų giria tokį planą, tačiau klausimas, kiek norės ir kiek galės juo pasinaudoti.

„Lietuvos autoparke turime 1,5 mln. automobilių, iš jų – 1,2 mln. automobilių yra senesni, nei Euro5 standartas. Tai teršiančių automobilių kiekis yra nežmoniškai didelis.

Jei siūlomas (valdžios planas – past.) už 30 mln. eurų, tai padalinus po 1 tūkst. eurų, naudos gavėjų būtų 30 tūkst., o tai sudaro apie 2 proc. Lietuvos autoparko“, – pastebi Matas Buzelis, „Autoplius.lt“ atstovas.

Kalbinti vairuotojai neslepia, kad vyresnio amžiaus žmonės net ir su valstybės parama naujesnio automobilio neįpirks, o iš kitos pusės – nemato tikslo net atsinaujinti.

„Man, senam, šito automobilio iki mirties užteks. Ko man naują pirkti? Jaunimui reikia naujų, bet man tai ne“, – teigė vyresnio amžiaus vairuotojas.

„Jaunimui tokia priemonė gal ir tiks, bet pensininkams – kas dabar ims kreditą, kai jam liko 5-6 metai važinėti, kai nuvažiuoja tik iki sodo“, – pritarė kitas vairuotojas.

Kalbintas buvęs seimo narys Linas Karalius teigia, kad reikia kuo daugiau paskatų, kad žmonės atisakytų teršiančių automobilių.

„Aš esu už elektromobilius visomis keturiomis. Jeigu vyriausybė parems, tai manau, bus tik į naudą. Kuo daugiau paskatų žmonėms, kurie įsigyja neteršiančius automobilius, tuo greičiau mes atrodysime, kaip Olandija“, – sakė L. Karalius.

LNK Žinios kadras

Ar tokie valdžios planai išdalinti milijonus nevirs tuščiais pažadais, kol kas spręsti anksti.

Tačiau automobilių ekspertai teigia, kad taršos problemas reikia spręsti kitaip – nedalinti kompensacijų, bet įvesti ekologinį mokestį, kurio suma priklausytų ant kiek taršus automobilis.

Naujienos iš interneto

3 komentarai

Komentuoti
  1. Tadas
    balandžio 18, 19:15 Tadas

    Ir kas ta 1000 gaus, kai seimas tokie skregos, suvilios pirkti naujus auto ir pamirš

    Atsakyti į šį komentarą
  2. Evaldas
    gegužės 05, 04:32 Evaldas

    As dabar nusprendziau pirkti nauja automobili is salono, kurio tarsa tikrai turetu but ieinanti i standartu. Kaip ta valstybes parama gauti ir kur kreiptis? Kodel tokios svarbios informacijos nepateike zurnalistas.

    Atsakyti į šį komentarą

Komentuoti

Skaityti komentarus