Perspėja motociklininkus: asfaltą ėmė barstyti smėliu – lengva nukristi

Dėl prakaituojančio asfalto reiškinio, kelininkai kai kuriuos Lietuvos kelius ėmė barstyti smėliu.

Vairuotojų portalui „autobanas.lt“ parašęs skaitytojas įspėja, kad tokie veiksmai itin pavojingi motociklininkams.

„Jau praėjusią savaitę kelininkai pranešė, kad gelbėjant įkaitusi asfaltą keliai gali būti barstomi smėliu. Pakalbėjo, kad taip gelbėjami Lietuvos keliai, bet pamiršo paminėti, jog ant pabarstyto asfalto tampa labai slidu, o ypač tai pavojinga motociklininkams.

Ne vienas motobrolis sutiks, kad išmuša karštis, kai motociklu slysteli dėl ant kelio nuo jo pakraščių prikritusio smėlio. Ypač, kai atliekamas posūkis.

Kadangi kelininkai neįspėja, jog dėl tokio barstymo ant asfalto pailgėja stabdymo kelias, tampa pavojingiau, slidu, tai jaučiu pareigą perduoti šią žinią ne tik automobilių vairuotojams, bet ir motociklininkams. Sėkmės keliuose“, – žinute ir nuotrauka dalinasi Andrius.

Prakaituojantis asfaltas

Kelininkai praneša, kad esant aukštai temperatūrai ir karštoms dienoms prakaituoja ne tik žmonės, bet ir asfaltas.

Prakaituojantis asfaltas – taip kelininkai vadina reiškinį, kuomet kai kuriuose asfaltuotuose kelių ruožuose galima pastebėti atsirandančias juodas minkštas dėmes – išplaukiantį bitumą.

Taip nutinka dėl to, jog dangai įkaitus iki 50°C, bitumas, esantis asfalto dangoje, suminkštėja.

Bitumo išsiskyrimo į paviršių procesą paspartina transporto priemonių eismas, o tiksliau automobilių padangų sukeliamas poveikis.

Išplaukus bitumui dangoje susidaro blizgantis, panašus į stiklą, paviršius, ant kurio neretai matomos paliktos padangų žymės.

Dažniausiai „prakaituoja“ ne visas kelias, o daugiausiai saulės kaitinama kelio pusė.

Taip pat daugiausia bitumo išsiskiria tose kelio vietose, kurios patiria didžiausią ratų apkrovą – kelio vėžėse.

Kelią barsto smėliu

Bitumo išplaukimas sukelia nepatogumų eismo dalyviams, todėl kelius prižiūrinčios įmonės taiko dangas apsaugančias priemones.

Tokiais atvejais pilamos bitumą surišančios medžiagos: smėlis, atsijos, skaldelė.

Pabarstytos medžiagos sugeria bitumo perteklių, dėl to padidėja rato sukibimas su danga.

Tuo pačiu imamasi ir papildomų atsargumo priemonių: siekiant užtikrinti saugų eismą, gali būti ribojamas ir transporto priemonių greitis.

Tokiuose ruožuose, nepriklausomai nuo to ar būna pastatyti ženklai ar ne, rekomenduojama sumažinti greitį, nes išplaukus bitumui ar išbėrus jį surišančias medžiagas, gali pailgėti stabdymo kelias.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus