Planas-chuliganas: ar galima pasipelnyti važiuojant žiedine sankryža?

Banalus klausimas, tačiau tokiais veiksmais, kai žiedinėje sankryžoje tyčia sukeliamas eismo įvykis, sukčiai pasipelno jau kuris laikas.

Niekam ne paslaptis, kad dalis vairuotojų arba nemoka, arba nenori važiuoti žiedine sankryža laikantis Kelių eismo taisyklių.

Būtent tokie vairuotojai yra puikus sukčių grobis iš kurių užsidirba ne menkas sumas.

Tyčia sukeltų eismo įvykių žiedinėse sankryžose kasmet pastebi tiek policija, tiek draudikai.

Jų metu siekiama apgadinti ar visiškai sudaužyti automobilius, kurių realizuoti antrinėje rinkoje neapsimokėtų, ir taip gauti maksimalią draudimo išmoką.

„Tokie asmenys siekia tyčia sukelti eismo įvykius, kuriuose kita pusė – visiškai nesusiję vairuotojai – pagal šalyje galiojančias kelių eismo taisykles liktų kalta. Ypač dažnai tokie atvejai pasitaiko žiedinėse sankryžose“, – teigė Raimondas Bieliauskas, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas.

Jei galvojate, kad Lietuvoje tokių įvykių reta – stipriai klystate.

Draudimo ekspertai kartu su pareigūnais atlikę stebėjimus suskaičiavo, jog kai kurie patyrę sukčiai per metus savo sąskaitose turi nuo 5 iki 20 eismo įvykių, kuriuose buvo pripažinti, kaip nukentėję.

Kaip visa tai veikia?

Anot ekspertų, naudojami klasikiniai variantai. Pavyzdžiui, žiedinėse sankryžose nedorų kėslų turintys vairuotojai neretai tyčia padidina greitį ir atsitrenkia į iš sankryžos išvažiuoti norinčio automobilio šoną.

Taip pat pasitaiko atvejų, kai eismo įvykį sukelti norintis asmuo kitam vairuotojui leidžia suprasti duodantis kelią, bet staiga padidina greitį ir inicijuoja avariją.

Turbūt ne verta pasakoti, kad to patiems geriau nedaryti – tiek draudikai, tiek policija turi priešnuodžių prieš tokius vairuotojus, juolab nemažai sankryžų šiuo metu stebimos vaizdo kameros.

Geriausias priešnuodis prieš tokius sukčius – važiuoti žiedine sankryža nepažeidžiant KET reikalavimų.

Gelbsti perbraižyti žiedai

Verta pastebėti, kad sukčiavimo atvejų kur kas sumažėjo perbraižytose Vilniaus žiedinėse sankryžose. Jose taip pat sumažėjo ir įprastų eismo įvykių.

„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis sutinka su prielaida, kad eismo įvykių skaičius mažėja tose Vilniaus žiedinėse sankryžose, kuriose prieš porą metų buvo pakoreguota judėjimo tvarka ir atnaujintas ženklinimas.

Tiesa, pavojingos žiedinės sankryžos vis dar išlikusios.

A. Juodeikis atkreipia dėmesį į sudėtingą situaciją Geležinio Vilko gatvės, Savanorių ir Laisvės prospektų sankryžoje.

„Lietuvos draudimas“ per pirmąjį 2018 metų pusmetį šioje žiedinėje sankryžoje užfiksavo 104 įvykius. Pernai įvykių šioje sankryžoje buvo pusantro karto mažiau.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus