Mūšis dėl Vilniaus oro uosto pastato – griauti, ar saugoti?

Kylama į mūšį dėl Vilniaus oro uosto senojo pastato likimo.

Susisiekimo ministerija planuoja jį griauti, tačiau sovietmečiu statytus rūmus saugo nepajudinamas Kultūros vertybių registras.

„Nenugriovus šio pastato, negalime funkciškai pastatyti modernaus oro uosto, reprezentuojančio klestinčią šalį“, – teigė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Susisiekimo ministerija jau planuoja pertvarkas ir ketina oro uostą griauti.

„Jis nėra unikalus, Sovietų sąjungoje tokių buvo daug, apie 50-60 metus – tai yra tipinis provincijos miesto oro uostas, apie puošybą net neina kalba – ji baisi..

Jis nereprezentuoja Lietuvos. Problema, kad jis visiškai nefunkcionalus. Kas šiais laikais daro uostą, į kurį reikia lipti laiptais į viršų“, – kritikos negaili rašytojas Andrius Užkalnis.

Ar pavys nugriauti senąjį pastatą, priklausys nuo Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos.

Statyti naująjį terminalą planuojama po 10 metų.

Nuolat augantys skrydžių ir keleivių srautai verčia didinti Vilniaus oro uosto pajėgumus jau ne pirmą sykį.

Pirmą kartą pagrindiniai šalies oro vartai buvo išplėsti 1993 m., kai dar 1954 m. statytas terminalo pastatas buvo sujungtas su nauju keleivių išvykimo terminalu.

Pastarasis per metus galėjo aptarnauti apie 1 mln. keleivių. 2007 m. duris atvėrė dabartinis keleivių terminalas, atitinkantis Šengeno sutarties reikalavimus.

Būsimoji oro uosto rekonstrukcija atsieis apie 60 mln. eurų.

Naujienos iš interneto

2 komentarai

Komentuoti
  1. Artiom
    sausio 08, 13:48 Artiom

    Iškelkite tą oro uostą iš šios vietos, nes nebegaliu, tuoj išprotėsiu nuo keliamo triukšmo

    Atsakyti į šį komentarą

Komentuoti

Skaityti komentarus