Pramoga gali virsta brangia bauda – įspėja elektrinių paspirtukų vairuotojus

Itin populiarėjanti elektrinė transporto priemonė vairuotojams gali užtraukti brangią baudą. Pasirodo, paspirtuko ir motorolerio derinį primenanti elektrinė transporto priemonė yra priskiriama mopedui, todėl turi būti registruota, apdrausta ir jas vairuoti galima tik turint vairuotojo pažymėjimą.

Lietuvos keliuose pasirodžius naujoms elektrinėms transporto priemonėms kyla nemažai klausimų dėl šių transporto priemonių identifikavimo, dalyvavimo viešajame eisme ir eismo dalyvių saugumo užtikrinimo.

Atšilus orams miestų gatvėse vis dažniau pasirodo įvairių elektrinių transporto priemonių, kurios ypač paplitusios šalies didmiesčiuose ir kurortuose.

Pagal savo technines charakteristikas kai kurios elektrinės transporto priemonės priskiriamos ne elektriniams dviračiams, bet mopedams, nes jų didžiausias projektinis greitis gali viršyti 25 km/val., o didžiausia naudingoji galia – siekti daugiau kaip 1kW.

Tokios transporto priemonės, kurios laikytinos mopedais, dalyvaujant viešajame eisme turi būti įregistruotos, apdraustos, turėti techninę apžiūrą.

Šių transporto priemonių vairuotojai privalo turėti vairuotojo pažymėjimą su atitinkama vairavimo kategorija (AM arba bet kuria kita motorinių transporto priemonių vairavimo kategorija).

Priešingu atveju, neturint reikiamų dokumentų, tokių transporto priemonių vairuotojai baudžiami kaip bet kuris kitas vairuotojas.

Remiantis Administracinių nusižengimų kodeksu (ANK), už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo skiriama 300-450 eurų bauda. Taip pat gali būti baudžiami nuomotojai – už mopedo perdavimą vairuoti žmogui be vairuotojo pažymėjimo užtraukiama 60-120 eurų bauda.

Už neregistruotos transporto priemonės vairavimą skiriama 30-40 eurų bauda.

Kada dviratis, kada mopedas?

Susisiekimo ministerija, siekiant užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą, parengė dviračių transporto priemonių vairuotojų atmintinę.

Atmintinėje dviratės transporto priemonės suskirstytos į paprastą dviratį, elektrinį dviratį ir mopedą.

Priklausomai nuo transporto priemonės maksimaliai išvystomo greičio ir galios pateikiama informacija, kokie dokumentai yra privalomi ir kur konkrečiai transporto priemonei leidžiama važiuoti.

Pabrėžiama, kad transporto priemonė, kurios projektinis greitis neviršija 25 kilometrų per valandą ir kurios galia yra ne didesnė nei 1 kW, yra vadinama motoriniu dviračiu ir naudojama tokiomis pat eismo sąlygomis kaip ir dviračiai.

Tokia transporto priemone, kaip ir dviračiais, galima važiuoti dviračių takais ir dviračių juostomis.

Svarbi bendra eismo kultūra

Saugaus eismo ekspertai ne ką mažiau pataria laikytis ir tinkamos eismo kultūros – pėstieji neturėtų vaikščioti tais takais, kuriais gali važiuoti tik dviračiai, o dviračių vairuotojai, važiuodami bendru taku arba šaligatviu, privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį dviratininkas turi važiuoti pėsčiojo judėjimo greičiu (3-7 km per valandą), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Susisiekimo ministerija primena, kad važiuodamas keliu dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.

Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Dviračio naudotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems, vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus