Ruduo – pavojingiausias metas eismo dalyviams

Antroji rudens pusė vairuotojams yra pati pavojingiausia: spalio ir lapkričio mėnesiais ne vienerius metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pabrėžia, kad šiuo metu visiems eismo dalyviams reikėtų elgtis atsargiau – šį sezoną eismo sąlygos itin sudėtingos.

„Kiekvieną rudens mėnesį eismo dalyviai susiduria su naujais iššūkiais. Rugsėjį į gatves suplūsta daugybė vairuotojų ir eismas miestuose akivaizdžiai suintensyvėja. Spalio mėnesį vairuotojus užklumpa pirmosios netikėtos šalnos, gyvūnų migracija, o lapkritį neišvengiamai susiduriama su ilgai trunkančiu tamsiuoju paros metu bei lietumi, kuomet matomumas gerokai suprastėja“, – teigia R. Bieliauskas.

Šiemet ruduo vairuotojams atneša dar daugiau iššūkių. Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba stebi kritulių kiekį skirtinguose šalies rajonuose ir daugelis 2017-ųjų mėnesių yra gerokai lietingesni nei ankstesniais metais. Pavyzdžiui, rugsėjo mėnesį Lietuvos rajonuose iškrito 90-190 mm kritulių – tai yra 1,5-2,5 karto daugiau nei mėnesio vidurkis.

Praėjusių metų spalio mėnesį ERGO atlygino beveik 86 tūkst. eurų žalą susidūrimus su migruojančiais laukiniais gyvūnais patyrusiems vairuotojams. Šių metų skaičius kol kas mažesnis – vertinant pirmas 15 spalio dienų, atlygintų žalų suma siekia beveik 12 tūkst. eurų. Tačiau, anot R. Bieliausko, per antrąją spalio mėnesio pusę ši suma dar gali gerokai išaugti.

„Spalis yra rudeninės gyvūnų migracijos pikas. Vairuotojai turėtų būti atsargūs važiuodami tamsiu paros metu, o ypatingai vietose, kuriose įrengti apie gyvūnų migraciją įspėjantys kelio ženklai. Dažnu atveju į kelią išbėgusio žvėries apvažiuoti neįmanoma – šie gali išnirti prieš pat automobilį, tad skaudžių pasekmių riziką sumažinti gali tik saugus greitis ir atidumas“, – pataria draudimo ekspertas.

Laukiniai žvėrys – tik vienas iš spalio mėnesio pavojų. Ne mažiau problemų gali sukelti ir netikėtos šalnos, pasirodančios antroje mėnesio pusėje. Vairuotojai tuomet dar įpratę prie vadinamojo „vasarinio vairavimo režimo“, kuomet keliai nėra slidūs, o ir automobiliai būna „apauti“ šiltajam sezonui skirtomis padangomis.

„Automobilio su vasarinėmis padangomis vairavimas per plikledį yra labai pavojingas. Vairuotojams siūlau stebėti oro temperatūrą ir nedelsti iki lapkričio mėnesio – žiemines padangas montuoti siūloma temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas primena, jog rudenį kelio danga tampa slidi ne tik pašalus. Nuo medžių nukritę ir asfaltą užkloję lapai kelio dangą padaro itin slidžia, stabdymo kelias ant jos pailgėja dešimtimis procentų.

Paskutinis spalio sekmadienis taip pat trunka 25 valandas – dėl valanda atgal pasukamo laiko pailgėja šviesus paros metas rytais, tačiau jis atitinkamai sutrumpėja vakarais.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus