Šansas vairuotojams: aiškinsis, ar vidutinio greičio matuokliai neturi klaidų

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) atliks vidutinio greičio matuoklių ekspertizę, nes kyla įtarimų dėl galimų klaidų, dėl ko vairuotojai gali būti nubaudžiami nepagrįstai. Išaiškėjus, jog metodologijoje išties pasitaikė klaidos, matuokliais užfiksuoti vairuotojai gali likti nenubausti, nes visus pažeidimus tektų anuliuoti.

Apie galimas klaidas vidutinio greičio matuoklių metodologijoje dar liepos mėnesį prabilo LAKD laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas.

Siekiant išsklaidyti visas galimas abejones, Kelių direkcija šiuo metu atlieka situacijos analizę.

„Šiuo klausimu LAKD ketina pasinaudoti nepriklausomų ekspertų vertinimu. Ekspertizės paslaugas ketinama pirkti spalio mėnesį“, – teigė LAKD atstovas.

Rado tai, ko neturėjo

Kelių direkcija pateiktuose klausimuose neigia bet kokius galimus nukrypimus metodologijoje.

„Parengta metodika ir pagal ją atlikta metrologinė patikra garantuoja, kad greičio matavimo įrenginiai tinkamai fiksuoja transporto priemonių greitį“, – pridūrė LAKD atstovas.

Tačiau pirminę metrologijos patikrą turėjusi atlikti įmonė UAB „EKS bandymų laboratorija“ teigė to negalinti padaryti, nes nurodyta netiksli metodika, kurią atliko „Vilniaus metrologijos centras“.

VIDUTINIO GREIČIO MATUOKLIŲ PAŽEIDIMAI GALI BŪTI ANULIUOTI – RASTOS GALIMOS KLAIDOS

„Matėme dokumentacijoje trūkumų ir klaidų, kurias norėjome, kad būtų ištaisytos, tačiau mums nepavyko to pasiekti ir sutartis buvo nutraukta. Nedarėme šito darbo ir neprisiėmėm atsakomybės matydami, kad dokumentai parengti neteisingai ir yra klaidų“, – sakė „EKS bandymų laboratorijos“ direktorius Romas Milkamanavičius.

Kelių direkcija nutraukė sutartį su „EKS bandymų laboratorija“, o naująjį konkursą laimėjo „Vilniaus metrologijos centras“ – įmonė, kuri ir parengė metodologiją su galimomis klaidomis.

Vidutinio greičio matuoklių vietos:

Gali rodyti netikslų greitį

Pirminę patikrą turėjusios atlikti įmonės direktorius R. Milkamanavičius pripažino, jog vidutinio greičio matuokliai vairuotojus gali nubausti ne visiškai teisingai, priklauso, kaip susidėlios važiavimo aplinkybės.

LAKD teigimu, vidutinio greičio matuokliai matuoja tokiu tikslumu: kai greitis yra iki 100km/h < = 2km/h, kai greitis yra virš 100 km/h < = 2%.

„EKS bandymų laboratorijos“ direktorius Romas Milkamanavičius pateikia pavyzdį apie paklaidos kainą su galimomis pasekmėmis.

„Tarkim, jeigu nelabai tiksliai užfiksuoja vairuotojo greitį yra tam tikra paklaida. Kelių eismo taisyklėse pasakyta, kad jeigu greitis viršijamas iki 50 km/val. gresia vienos sankcijos, o viršijus 50 km/val. greitį – jau visai kitokios sankcijos su teisių atėmimu, ir panašiai.

Jeigu vairuotojas važiuoja 49 km/val., o greitį fiksuoja 51 km/val. – tai baudžia visai kitaip ir kokia gaunasi paklaidos kaina – ji yra labai didelė.

Kur kas didesnė, nei vairuotojas viršytų greitį 42 km/val., o baustų, kaip už 44 km/val. Paklaida tokia pati, tačiau kitose ribose su visai kitomis pasekmėmis“, – pasakojo R. Milkamanavičius apie galimas grėsmes ir paklaidos kainą.

Tačiau dar kartą pakartojo, jog situacija gali taip ir nesusiklostyti ir nebus nieko grėsmingo.

Jo teigimu, buvo siekiama pakeisti metodologiją, kaip priimta kitose Europos šalyse, kurios įsidiegusios vidutinio greičio matuoklius, bet to pasiekti nepavyko.

Greičio matuoklių vietos

Vidutinio greičio matuokliai nuo rugsėjo mėnesio greitį pradėjo fiksuoti 25 Lietuvos ruožuose.

Šios sistemos veikimo principas paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir važiavimo pro ją laiką, o kita – tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų ir ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį. Jį viršijus, formuojamas pažeidimo protokolas.

Kaip veikia sektoriniai greičio matuokliai – plačiau vaizdo įraše.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) atliks vidutinio greičio matuoklių ekspertizę, nes kyla įtarimų dėl galimų klaidų, dėl ko vairuotojai gali būti nubaudžiami nepagrįstai. Išaiškėjus, jog metodologijoje išties pasitaikė klaidos, matuokliais užfiksuoti vairuotojai gali likti nenubausti, nes visus pažeidimus tektų anuliuoti.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus